سایت کاریابی جویا کار

داستان خسرو و شيرين

دسته بندي: مقالات / ادبیات
26 شهریور

خسرو و شيرين

خسروپرويز فرزند هرمز و نوه پسري انوشيراوان ساساني همنشين خاصي بنام شاپور داشت كه جهانديده و بسيار باتجربه بود. روزي خسرو به او دستور مي‌دهد كه برايم از آنچه مي‌داني سخن بگو. شاپور از سرزمين ارمنستان گفت و از اينكه زني در آنجا فرمانروايي مي كند بنام مهين بانو كه او برادرزاده‌اي شيرين نام دارد به نهايت حسن و زيبايي. خسرو از اين توصيف باشكوه آشفته شد. او با شنيدن وصف شيرين دل در گرو عشق او مي‌گذارد و از شاپور مي‌خواهد به هر نحوي شده شيرين را به نزد او آورد. شاپور قول مي‌دهد كه شيرين را بيابد و رو به ارمنستان مي‌كند.

شاپور در ميان راه به ديري فرود مي‌آيد در آنجا از صاحبان دير نشاني شيرين را مي‌گيرد تصوير خسرو را بي كم و كاست بر كاغذي نقش مي‌كند و در باغ قصر بر شاخة درختي مي‌چسباند. شيرين عكس را مي‌بيند و شيفتة جمال آن مي‌شود شاپور تا سه مرتبه اين كار را تكرار مي‌كند تا اينكه شيرين دستور مي‌دهد كه در كمين بنشينند و عامل اين كار را بيابند.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
تگ هاي مطلب: دانلود مقاله ادبیات با عنوان داستان خسرو و شيرين, دانلود مقاله ادبیات،دانلود تحقیق ادبیات،پایان نامه ادبیات،تحقیق ادبیات فارسی،سایت مقالات ادبیات،تحقیق زبان فارسی،تحقیق خسرو و شیرین
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:6
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی