سایت کاریابی جویا کار

بررسي و تجزيه و تحليل تاثير ماليات بنزين در مسا ئل مختلف

دسته بندي: مقالات / ازمایشگاه-زیست-شیمی
9 اسفند

 

 

عنوان مقاله :

بررسي و تجزيه و تحليل تاثير ماليات بنزين در مسا ئل مختلف از جمله مهار آلودگي هوا

چكيده:

تراكم و تصادفات جادهاي ، خسارات و آسيب هاي ترافيكي و از همه مهمتر آلودگي هاي ناشي از وسايل نقليه از جمله مسا ئلي مي باشند كه اكثر كشورها ويا شهرهاي بزرگ با آن مواجه مي باشند . ماليات بنزين از جمله سياست هايي است كه مي تواند در تقليل و ملايم نمودن اين مشكلات كمك نمايد .مالييت بر بنزين ميتواند به صورت زنجيرهاي در كاهش آلودگي هوا موثر واقع شود . وقتي قيمت بنزين بر اثر ماليات افزايش پيدا نمايد ، باعث استفاده بهينه بنزين از طريقه كاهش استفاده مازاد از وسايل نقليه مي گردد كه اين امر خود از يك طرف باعث كاهش ترافيك و تصادفات رانندگي واز طرفي ديگر باعث بهبود كيفييت هوا ميگردد . اما اين كه افزايش قيمت بنزين تا چه حد توان تقليل آلودگي هوا را دارد بستگي به تاثير آن بر كاهش مصرف بنزين ويا به عبارتي به كشش قيمتي بنزين دارد.

در اين مقاله ما قصد داريم تاثير افزايش قيمت بنزين در اثر ماليات بر آن در كاهش مصرف آن وبالتبع تاثير آن در عوامل مختلف ،بخصوص در كاهش الودگي هوا را در شهر كرج مورد بررسي قرار دهيم ،با اين فرض كه ماليات گرفته شده به عنوان منبعي در جهت بهبود محيط زيست و گسترش و افزايش شبكه هاي جاده اي و و همچنين افزايش خدمات حمل نقل عمومي و بسط آن تخصيص گرفته شود .

روش تحقيق در اين مقاله بر اساس تهيه پرسش نامه و جمع آوري پاسخ ها از دارندگان وسايل نقليه در سطح كرج و برسي عكس العمل آنها در برابر ماليات بر بنزين مي باشد و اينكه آنها با اين افزايش قيمت بنزين در نتيجه ماليات تا چه حد رفتار خود را در استفاده از وسايل نقليه و در نتيجه مصرف بنزين تغيير خواهند داد وبالتبع اين عمل تا چه حد ميتواند در حل مسا ئل و مشكلات بيان شده از جمله آلودگي هوا موثر واقع شود. در نتيجه تحقيق و بررسي كه در اين مقاله انجام شده ، حاكي از اين است كه مصرف بنزين نسبت به تغييرات قيمت آن بي كشش مي باشد (در حدود 29% تا 59%) و مصرف كنندگان بنزين در برابر افزايش قيمت آن در نتيجه ماليات حساسيت چنداني را نشان نمي دهند و در نتيجه در رفتار خود در استفاده از وسايلنقليه عكس العمل چنداني از خود ايجاد نمي كنند.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
تگ هاي مطلب: بررسي و تجزيه و تحليل تاثير ماليات بنزين در مسا ئل مختلف, تحقیق تاثیر مالیلت, دانلود تحقیق زیست, دانلود تحقیق شیمی, دانلود پروژه ازمایشگاه, دانلود پروژه ازمایشگاه شیمی, دانلود پروژه ازمایشگاه زیست, ازمایشگاه زیست ازمایشگاه شیمی
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:11
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی