سایت کاریابی جویا کار

خدمات متقابل اسلام و ایران

دسته بندي: مقالات / معارف
14 اردیبهشت


در حدود نود و هشت درصد از ما مردم ايران مسلمانيم. ما مسلمانان ايراني به اسلام به حكم اينكه مذهب ماست ايمان و اعتقاد داريم و به ايران به حكم اينكه ميهن ماست مهر مي ورزيم. از اينرو سخت علاقه منديم كه مسائلي را كه از يك طرف با آنچه به آن ايمان و اعتقاد داريم و از طرف ديگر با آنچه به آن مهر مي ورزيم پيوند دارد روشن درك كنيم و تكليف خود را در آن مسائل بدانيم. عمده اين مسائل در سه پرسش ذيل خلاصه مي شود:

1- ما هم احساسات مذهبي اسلامي داريم و هم احساسات ميهني ايراني، آيا داراي دو نوع احساس متضاد مي باشيم، يا هيچگونه تضاد و تناقضي ميان احساسات مذهبي ما و احساسات ملي ما وجود ندارد؟

2- دين ما اسلام آنگاه كه در چهارده قرن پيش به ميهن ما ايران وارد شد چه تحولات و دگرگونيها در ميهن ما به وجود آورد؟ آن دگرگونيها در چه جهتي بود؟ از ايران چه گرفت و به ايران چه داد؟ آيا ورود اسلام به ايران براي ايران موهبت بود يا فاجعه؟

3- ملل بسياري به اسلام گرويدند و در خدمت اين دين درآمدند و در راه نشر و بسط تعاليم آن كوشيدند و با تشريك مساعي با يكديگر تمدني عظيم و باشكوه به نام تمدن اسلامي به وجود آوردند. سهم ما ايرانيان در اين خدمات چه بوده است؟ ايران چه مقامي از اين جهت دارد؟ آيا مقام اول را حيازت كرده است يا خير؟ بعلاوه انگيزه ايراني در اين خدمات بالا چه بوده است؟

از نظر ما سه پرسش بالا عمده ترين پرسشها در باب مسائل مشترك اسلام و ايران است.


با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:40
خريد فايل word

کلک دل در 19/09/1392 - 23:57 نوشته:

با سلام لینک ارسالی دانلود دچار اشکال است و دانلود نمی شود
خواهشمندم هر چه سریع ت بدان اقدام کنید

hadiadmin در 20/09/1392 - 10:20 نوشته:

لینک دانلود فایل اصلاح شد.
از تذکر شما متشکریم
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی