سایت کاریابی جویا کار

خلقت انسان از نظر قرآن

دسته بندي: مقالات / معارف
14 اردیبهشت

 


انسان تنها موجودي است كه از دو بعد مادي و غير مادي شكل گرفته است اين موجود يگانه چنان كه قرآن كريم به آن اشاره مي فرمايد رشد خود را از خاك شروع كرده و مراحل مختلف تكامل را پشت سر گذاشته تا آن جا كه روح خدايي در درون وي شكوفا شده و همراه وي وهمگام با هم به حركت در آمده و با طي مراحل گوناگون صفات و ويژگي هاي همچون عقل ، عشق و عواطف انساني را از خود به مرحله ي ظهور و شكوفايي رسانده است .

آنچه هميشه ذهن انسان را متوجه كرده و در طول تاريخ او را به تلاش و تفكر واداشته است معرفت نفس يا خودشناسي است انسان درپي شناختن خود گاه به راه درست و گاه به نادرست گام نهاده است .

قرآن كريم به منظور دستيابي به خودشناسي و رشد شخصيت و ارتقاي نفس انسان به مدارج كمال انساني ، مناسبترين و بهترين راهي را كه بتواند زمينه ي خوشبختي دنيا و آخرت او را فراهم كند به وي نشان داده است
با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:47
خريد فايل word

milad.ir86 در 22/09/1392 - 13:31 نوشته:

انسان گاهی با غفلت از حیوان هم پس تر میشود.و گاهی با آگاهی و علم و جهاد اکبر اشرف مخلوقات میشود
کبر و حرص و حسد خطرناک ترین صفاتی هستند که همواره باید مراقب آن ها باشید.چون کبر شیطان را از بهشت راند.حرص انسان را از بهشت به زمین زد.و حسد هم باعث مرگ قابیل شد.
ای جوون ایرانی تهذیب نفس تحصیل و ورزش فراموش نشود(شعار نباشه عمل باشه.شیطون قسم خورده که با ما دشمنی کنه.ما هم باید قسم بخوریم که با شیطون دشمنی کنیم!)
در دنیا و آخرت موفق باشی
آیه 30 سوره بقره هم جوابی خوب برای عقاید داروینیستی است.عقاید داروین(Charles Darwin) را اگر از منظر فرضیه تکامل نگاه کنیم عیبی ندارد.ولی اگر میمون را جد خود بدانید بسیار احمقانه است.اگر هم با این آیه داروینیست ها متقاعد نشدند اصلاً مهم نیست.خدا به انسان اختیار داده.پس من جد خود را حضرت آدم میدانم و داروینیست ها شما جد خود را میمون بدانید! من در دنیا به تفکر و تحقیق و تحصیل میپردازم و اشرف مخلوقات میشوم و مانند خدا ولی نه به کاملی و بی نقصی او تدبیر میکنم و خلق میکنم و انسان زیبای دیگری میشوم.اما شما داروینیست ها که خود را از نسل میمون میدانید.مانند میمون به شکم و زیر شکم خود خدمت کنید و اسیر شهوت خود باشید و به دیگران آزار برسانید و دنیای خود را همین امیال شهوات فانی و مادیات بی وفا بدانید.
خدا شما رو هم خیر بده که این فایل رو تهیه کردید.
Truly yours milad
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی