سایت کاریابی جویا کار

اسهال

دسته بندي: مقالات / پزشکی
5 مرداد

 

 اسهال‌


اِسهال یا شِکَمرَوی یک علامت است. و در پزشکی با افزایش حجم مدفوع به میزان بیش از ۲۰۰ گرم در شبانه روز (در مورد بزرگسالانی که رژیم غذایی غربی دارند)، تعریف می‌شود، هرچند در اصطلاح عامیانه به تعدد دفعات اجابت مزاج یا آبکی شدن مدفوع اطلاق گردد.بیماریهایی که اسهال از تظاهرات آنهاست، بسیار زیادند و لیست بسیار بزرگی را شامل می‌شود، که از آن جمله بیماریهای عفونی و سوء جذب و نقص ایمنی است.اسهال به مدت کمتر از ۲ هفته، حاد و بیش از ۴ هفته مزمن نامیده می‌شود. درمان اسهال،به طور کلی، استفاده از مایعات است.

دفعات روزانه اجابت مزاج بر حسب رژیم غذایی و شخص فرق می‌کند. هنگام اِسهال مدفوعحاوی آب بیشتری از مواقع طبیعی است که آن را مدفوع شل یا آبکی می‌نامند.

اسهال حاد ومزمن

اسهال حاد بطور ناگهانی شروع می‌شود و ممکن است چند روز ادامه یابد.علت آن عفونت روده است. اسهال مزمن از روزی به روزی فرق می‌کند و معمولاً بیش از سه هفته طول می‌کشد.علت آن چیزهایی از قبیل کمی تغذیه، عفونت، کرمها و یا سایر انگل‌هایروده است.

خطرات اسهال

دو خطر اسهال، مرگ و اختلال تغذیه است. مرگ از اسهال حاد معمولاً به علت از دست رفتن مقادیر زیاد آب و املاحبدن است .این امر را از دست دادن آب و املاح می‌نامند.

اسهال منجر به از دست دادن آب و املاح می‌شود. بدن معمولاً آب و املاح مورد نیاز خود را از طریق نوشیدنی‌ها و غذا بدست می‌آورد و معمولاً آب و املاح را از طریق مدفوع ادرار و عرق از دست می‌دهد.هرچه یک بیمار مدفوع] اسهالی بیشتری دفع کند آب و املاح بیشتری از دست می‌دهد، از دست دادن آب و املاح ممکن است در نتیجه استفراغ زیاد که اغلب همراه با اسهال است نیز ایجاد شود

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
تگ هاي مطلب: دانلود تحقیق پزشکی،دانلود مقاله پزشکی،سایت مقالات پزشکی،دانلود رایگان تحقیق پزشکی،دانلود پایان نامه پزشکی،دانلود تحقیق،،دانلود مقاله پزشکی با عنوان اسهال
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:10
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی