سایت کاریابی جویا کار

بررسی تاثیر حضور دانشجویان دختر در کلا س درس، بر پیشرفت تحصیلی آنان

دسته بندي: مقالات / روانشناسی و علوم تربیتی
1 تیر

    با پیشرفت علوم و فنون و پیچیده شدن جوامع ، هیچ کس بی نیاز از تعلیم و تربیت  نیست .

امروز فعالیت در مدرسه ، دانشگاه و در امر آموزش ، خود  بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است و دیگر نمی توان با طرز تلقی گذشته به شاگرد ، دانشجو و تربیت او نگریست.

جامعه شناسان و سایر صاحب نظران علاقمند به حل مسائل و مشکلات اجتماعی معتقدند :

 اطلاعاتی که در نتیجه ی تحلیل مسائل جامعه حاصل میشود باید منبع اصلی تعیین هدفهای آموزشی قرار گیرند . عوامل  متعددی ، از  جمله زمینه های فرهنگی خانواده ها ، علایق ، گرایش ها  ، نیازها و مهارتهای قبلی فراگیران موقعیت فیزیکی محیطهای آموزشی  ،  نگرش مربیان و متخصصان تعلیم و تربیت  و وجود امکانات  و تجهیزات مختلف ، میتوانند در تعیین هدفهای آموزشی ، نقش مهمی داشته باشند .

بیشتر دانشجویان نمیتوانند ، همه آنچه را که باید درطول یک ترم معمول دانشگاهی دهند ، به پایان رسانند،

 برخی شان چون کار میکنند ، یا به کارهای خانه رسیدگی میکنند ، یا مسئولیتهای دیگری دارند . همیشه زیر فشار کمبود رمان هستند . گروهی دیگر، زمان کافی  برای انجام همه ی کارهای خود دارند اما نمیدانند که چگونه باید از زمان ، به شیوه درست بهره بگیرند . باید آگاه باشیم که تعدادی از دانشجویان در  تحصیلات شان  مشکلاتی دارند که از عدم بکار بردن آن علوم یا مسائل روانی اجتماعی  ناشی نمیشود .

 

  بلکه ناشی از روشهای مطالعه و یادگیری آنهاست . همچنین باید بپذیریم که بسیاری از مشکلات  دانشجویان  بطور مستقیم ، از فرضیه هایی نشات  گرفته که ما درباره ی آنها می سازیم ، از روشی که درسها را  سازماندهی می کنیم و ارز یابی ها را انجام میدهیم .      

 " براندیج ، مکنسون  و کین "  اظهار می دارند که دانشجوی از راه دور باید  نقاط  قوت ، علائق ، مهارتها و نیازهای  خود را بشناسد ، درخود عزت نفس ایجاد کند و آن را افزایش دهد ، پس از تمرین   با دیگران  ارتباط برقرار کند و آنچه را یاد گرفته مشخص نماید ، باید بار دیگر درس را به طور قابل قبول و واضح برای خود توضیح دهد. دست اندرکاران و برنامه ریزان این سیستم آموزشی می توانند  از راه دور و از طریق        ایجاد بازخورد مداوم و به موقع و تشویق  بحث بین گروه دانشجویان و آمادگی کامل برای حضور در کلاس و ترغیب و تشویق عادات  مطالعاتی موثر ، انگیزه ی لازم را در دانشجویان ایجاد کنند . 

 باید اعتقاد داشت ، درک مفاهیم و مطالب انتزاعی و دور از ذهن ، به حافظه سپردن آنها و یاد آوری در زمان امتحان  به تمرین و تکرار  نیازمند است و این میسر نیست  مگر با حضور فعال  در کلاس .

دانشجو به صورت نیمه حضوری د ر کلاسها حضور میابد  . حضور استاد در کلاس به منظور  رفع اشکال دانشجویان و هدایت کلی آنهاست ،  بنابراین ضرورت دارد دانشجویان قبل از  حضور در کلاس ، با محتوای کتاب  آشنایی نسبی داشته باشند .

 

تگ هاي مطلب: پایان نامه, روش تحقیق, پرسشنامه
قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:83
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی