سایت کاریابی جویا کار

بررسی آثار وپیامدهای ازدواجهای غیرقانونی زنان ایرانی با اتباع خارجی

دسته بندي: مقالات / روانشناسی و علوم تربیتی
21 آذر

بانوان حدود نيمي از جمعيت استان خراسان رضوي را تشكيل مي دهند . با توجه به تأكيدات فراوان دين مبين اسلام و مذهب تشيع مبني بر حفظ شأن و كرامت زن و دختر بعنوان پايه اصلي تربيت خانوادگي و اجتماعي فرزندان و بعنوان فردي كه سهم مهمي در فرايندهاي اجتماعي جامعه برخوردار است ، و با عنايت به مخاطرات و آسيب هاي جدي كه اين طيف از جامعه را بخاطر جنسيت آنها و نيز ويژگيهاي مختلف ناشي از نوع جنس شان تهديد مي كند ، تلاش در جهت مصون سازي روابط متقابل اجتماعي ، فرهنگي ، خانوادگي و ... زنان و مردان در جامعه از اهميت زيادي برخوردار است .

چندي است كه بخاطر حضور پر حجم و بي قاعده اتباع بيگانه بخصوص مهاجرين افغاني و عراقي در كشورمان و به ويژه در استان خراسان رضوي شاهد برهم خوردن نظم يكي از ساختارهاي بنيادين اجتماعي يعني ازدواج هستيم . بروز ازدواجهاي غيرقانوني و افسار گسيخته زنان ايراني با اتباع خارجه ( كه در حال حاضر به علت حجم فراوان آن تبديل به يك پديده شده است ) آسيب هاي فراواني را بر اين زنان و نيز فرزندان حاصل از آن ازدواجها وارد نموده بنحوي كه مخاطرات آن به بدنه اجتماع نيز وارد شده است . در تحقيق حاضر كه با بهره گيري از يافته هاي خام بررسي ها و تحقيق هاي اداره كل ثبت احوال خراسان رضوي صورت پذيرفته است ، به بررسي علل بروز پديده و نيز پي آمدهاي ناشي از آن در استان پرداخته ايم .

وجود تجربه و ديتاي لازم كه قبلاً توسط كارشناسان محترم اداره كل ثبت احوال استان جمع آوري شده اند ، كار را بسيار سهل و آسان نمود كه بر خود فرض مي دانم از لطف و همكاري مدير كل محترم ثبت احوال استان و معاونين محترم ايشان و نيز كارشناس آمار و جمعيت آن اداره كل كه من را در شروع و طي بررسي ياري نموده و اطلاعات لازم را در اختيارم گذاشته اند تشكر و قدرداني نمايم .

لازم است از راهنمايي هاي استاد راهنما ی محترم جناب آقاي دكتر نعمتی كه در انتخاب موضوع و تهيه پروپوزال و نيز انجام تحقيق يار و ياور من بوده اند و همچنين ساير همكاران دانشگاه ، تشكر و امتنان خود را اعلام نمايم .

 

جهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: دانلود رایگان, download, پایان نامه, روش تحقیق
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:75
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی