سایت کاریابی جویا کار

زندگی نامه عارفان بزرگ

دسته بندي: مقالات / تاریخ و جغرافیا
5 مرداد

 

 

‌خواجه عبدالله انصاري

از عارفان قرن پنجم است كه ملقب به شيخ الاسلام ، پير انصار و پير هرات است. از آثار مشهور او الهي نامه ، زادالعارفين ، مناجات نامه و رساله ي دل و جان را مي توان نام برد وي در سال 481 هـ .ق در هرات در گذشت .

سيد محمد حسين بهجت تبريزي

وي در سال 1285 در تبريز ديده به جهان گشود. وي از برجسته ترين شاعران غزل سراي معاصر است و در سرودن انواع شعر نيز مهارت داشته است . از آثار مشهور او مي توان به منظومه ي حيدر بابايه سلام (به زبان تركي آذربايجاني و كليات استاد (در پنج جلد)) و هماي رحمت كه يكي از مشهورترين سروده هاي وي در وصف علي (ع) است . وي در سال 1367 درگذشت.

باذل مشهدي

يكي از سروده هاي وي حمله ي حيدري كه به صورت مصنوع و سنتي است مي توان نام برد . شاعر در اين منظومه به شرح زندگي پيامبر گرامي اسلام (ص) و حضرت علي (ع) پرداخته است .

محمد علي جمال زاده

در سال 1274 شمسي در خانواده أي روحاني در اصفهان به دنيا آمد در پ7 سالگي براي تحصيل به بيروت رفته و سپس رهسپار پاريس شد. او نخستين مجموعه ي داستان هاي كوتاه ايراني را تحت عنوان يكي بود يكي نبود در سال 1300 منتشر كرد و به خاطر همين مجموعه به وي لقب پدر داستان نويسي ايران را اعطا كردند . آثار ديگر وي عبارتند از دارالمجانين ، سرو ته يك كرباس ، تلخ و شيرين ، هفت كشور ، شورآباد ، راه آب نامه ، قصه هاي كوتاه براي بچه هاي ريش دار و قصه ها را نام برد . وي در سال 1376 در ژنو درگذشت .

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
تگ هاي مطلب: دانلود مقاله تاریخ با عنوان زندگی نامه عارفان بزرگ, تحقیق زندگی نامه, تحقیق عارفان بزرگ, دانلود تحقیق تاریخ،تحقیق تاریخ،سایت مقالات تاریخ،دانلود تحقیق رشته تاریخ،دانلود رایگان تحقیق تاریخ،دانلود رایگان مقاله تاریخ،
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:11
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی