سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

خرابی سایت رفاهی در فاصله 3 روز مانده به ثبت نام جدید یارانه ها + عکس

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / یارانه ها
17 فروردین
درحالی که دولت آماده می شود تا از سه روز آینده ثبت نام سرپرستان خانوارها را برای دریافت یارانه های نقدی انجام دهد، شواهد حاکی است سایت refahi.ir اصلا باز نمیشود.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در حالی از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی در دور دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر می‌دهد که تنها سه روز مانده به این زمان سایت مربوط به ثبت نام میلیون ‌ها متقاضی دریافت یارانه حتی باز نمی شود.

با وجود اینکه دولت یازدهم از ابتدای حضور خود بر اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها در قالب برنامه‌ای جامع، منظم و متفاوت با قبل تاکید می کرد اما در مدت زمان محدود مانده به شروع ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی سایت مربوط به مراجعه متقاضیان هم در دسترس نیست. این درحالی است که بی تردید با ادامه این روند این مساله در فضای مجازی مشکلات بسیاری را برای متقاضیان ایجاد خواهد کرد که در این حالت پایان ثبت نام تمامی گروه‌ها در زمان ۱۰ روزه بعید به نظر می رسد.

از سویی دیگر با وجود اینکه قرار بود قبل از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها تمامی مسایل و جزییات پیرامون آن تشریح شود اما هنوز اطلاع کامل و دقیقی از چگونی اجرای این طرح بزرگ که عواقب آن کل جامعه را در بر می گیرد منتشر نشده و هیچ مقام مسئولی حتی در یک نشست خبری به سوالات بی جواب حول این مساله پاسخ نداده است. منهای قول های فنی داده شده از سوی شرکت زیرساخت برای پشتیبانی پهنای باند سایت رفاهی دات آی آر در حال حاضر این سایت باز نمی شود و از دسترسی خارج شده است.

اشکالات فنی سایت
با متد ساده فنی و پینگ کردن سایت refahi.ir می توان متوجه شد که سایت نه پینگ می شود و نه Trace.
حتی اگر استدلال شود که آی پی مبتنی بر شبکه ملی (بر مبنای ۱۰.۱۰.۰......) برای وب سایت ستاپ شده باید گفته شود که این سایت از داخل ایران هم نه پینگ می شود و نه در دسترس است.(شکل های زیر) آزمایش باز کردن سایت با آی اس پی هایی مانند اینترنت مخابرات، پارس آنلاین، ایرانسل، شاتل و .... که روی شبکه ملی نیز ستاپ شده، صورت گرفت و مشکل مجددا دیده شد.

در خوش بینانه ترین حالت با وجود ۲۰ میلیون سرپرست خانواده در کشور و تلاش ۱۵ میلیون نفر از این افراد برای ثبت نام اینترنتی و مدت زمان ۱۲ روزه برای ثبت نام، روزانه می باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر آنلاین باید ثبت نام کنند.
قابلیت پاسخ به request ها و درخواستهای سیستمی از سوی دیتابیس سایت رفاهی و پهنای باند تخصیص شده برای سایت، دو فاکتور اصلی است که بار قبل (دیدن نام سرپرست خانوار برای سبد کالا و نه ورود اطلاعات وسیع مانند ثبت نام در سایت با توجه به زمان محدود برای تعریف لاین ها) جواب خوبی نداده و باز نشدن و کرش کردن دیتابیس شاهد این مثال است.





 
تگ هاي مطلب: سایت ثبت نام یارانه, ثبت نام یارانه, یارانه ها, یارانه سال 93, refahi.ir
منبع خبرسایت الف
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی