سایت کاریابی جویا کار

علت واریز نشدن ۲۸ هزار تومان و سوالات مهم …

دسته بندي: اخبار / یارانه ها
5 اردیبهشت

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها:
بهروز مرادی: واریز ۲۸هزار تومان به منزله اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌‌ها نیست/حذف اجباری نداریم
یارانه نیوز: رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با تأکید بر اینکه مرّ قانون در هدفمندی‌ رعایت ‌شد، گفت: واریز ۲۸ هزار تومان به منزله اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هانیست.

*بسیار مهم:  افرادی که پیامک انصراف از دریافت یارانه برایشان ارسال شده است ولی نیاز به دریافت یارانه دارند، به سایت رفاهی به آدرس: www.refahi.ir مراجعه کرده و با دقت، گزینه نیاز به دریافت یارانه را تکمیل کنند و افرادی هم که نیازی به دریافت یارانه ندارند میتوانند در این امر خدا پسندانه شرکت  و باعث شوند تا یارانه به افراد مستحق تر واریز شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بهروز مرادی امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه دو سیما گفت: سرانه یارانه نقدی به ازای هر نفر در ماه همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و تغییری نکرده و واریز ۲۸ هزار تومان به حساب مردم به منزله شروع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیست و این رقم هنوز قابل برداشت نیست.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد: به هیچ وجه رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی بدون اجازه صاحب حساب قطع نمی‌شود بلکه به صورت کاملاً اختیاری برای کسانی که از طریق پیامک اطلاع داده‌اند که مایل به دریافت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نیستند قطع می‌شود.

مرادی یادآور شد:‌ البته پرداخت مابه‌التفاوت ۲۸ هزار تومانی مرحله دوم برای همه نخواهد بود بلکه براساس قانون برای جمع محدودی خواهد بود و افرادی که درآمد بالایی دارند این رقم را دریافت نخواهند کرد.

وی در مورد پیامک‌های تمکن مالی گفت: کسانی که خودشان از طریق پیامک اطلاع‌ داده‌اند که از دریافت یارانه به صورت اختیاری انصراف می‌دهند یارانه آنها طبق درخواست‌شان قطع می‌شود همچنین برای عده‌ای از افرادی که پیامک فرستاده‌ایم آنها را از پرداخت ۲۸ هزار تومان مرحله دوم معاف کرده‌ایم.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: ویژگی اجرای برنامه مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها این است که این مرحله هدفمندتر شده و چه در بعد خانوار که یارانه جدید به حساب عده‌ای واریز نشده و در بخش تولید نیز بهینه‌سازی مصرف انرژی به افزایش بهره‌وری دنبال می‌شود.

مرادی با تأکید براینکه یارانه نقدی برای فروردین‌ ۹۱ همان رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان سرانه ماهانه است، گفت: مبلغ ۲۸ هزار تومان نیز در حساب عده‌ای واریز شده اما فعلاً قابل برداشت نیست تا زمانی که مرحله دوم آغاز شود.

وی در مورد عمل دولت برمبنای قانون گفت: ما براساس تکلیف قانونی در قانون هدفمندی یارانه‌ها و قانون بودجه ۹۰ کل کشور در اجرای هدفمندی یارانه‌‌ها عمل کرد‌ه‌ایم و احکام این دو قانون بر اجرای کل مراحل هدفمندی یارانه‌ها تأکید دارد و برای کل مراحل همین دو قانون کافی است.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به بند ۴۶ قانون بودجه ۹۰ گفت: آنچه تاکنون در هدفمندی یارانه‌ها انجام شده مبتنی بر مرّ قانون است و پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل سهم خانوار و سهم دولت که در سه ماه سال ۸۹ و کل سال ۹۰ دولت برای همراهی با مردم از حق خود عدول کرد و قانون‌گذار هم البته اجازه داده است که دولت بتواند حق خود را صرفنظر کند در عوض به کاهش هزینه‌های دولتی اقدام کند. بنابراین سهم دولت به مردم پرداخت شد.

وی گفت: دولت به صورت جدی در هزینه خود سخت‌گیرانه عمل کرده و در مرحله اول بالاترین نرخ تعرفه حامل‌های انرژی بر روی دستگاههای دولتی وضع شد.

مرادی ادامه داد: مجلس تصویب کرده ۸۰ درصد منابع هدفمندی یارانه‌ها به مردم و دولت داده شود و دولت هم سهم خود را صرفنظر کرده تا بتواند سرانه ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را به مردم بپردازد.

وی تأکید کرد: همچنین سهم موضوع ماده ۸ قانون هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان بود بنابراین با احتساب ۴۰ هزار میلیارد تومان سهم مردم و دولت برای سال ۹۰ در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان طبق قانون بودجه در اختیار دولت قرار داشت که یارانه نقدی بپردازد.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد ابهام در ۲۸ هزار تومان واریز شده گفت: طبق قانون هر ۶ ماه یکبار گزارش مکتوب به سازمان بازرسی قوه قضاییه و نیز به مجلس ارائه می‌شود و تاکنون گزارش ۳ ماه پایانی سال ۸۹ و همچنین گزارش ۶ ماه اول سال ۹۰ به مجلس و سازمان بازرسی ارائه شده و گزارش ۶ ماه دوم سال ۹۰ منتهی به ۲۹ اسفند ظرف هفته آینده ارائه می‌شود.

مرادی تأکید کرد:‌منابعی در اختیار دولت قرار دارد که براساس قانون است و یکی از دلایل موفقیت اجرای هدفمندی یارانه‌ها وحدت رویه در بین دولت و مجلس بوده است و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دستاورد کل نظام است.

مرادی افزود: در بند «ج» ماده ۴۶ قانون بودجه ۹۰ آمده است اختصاص هرگونه وجه غیر از منابع حاصل از تغییر قیمت حامل‌های انرژی ممنوع است و همچنین برخی از ردیف‌ها که در قانون بودجه ۹۰ آمده اینها دو منبع اصلی برای پرداخت یارانه نقدی است.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: هر سال در قانون بودجه یارانه آرد و نان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آورده می‌شود و برای سال ۸۹ و ۹۰ این رقم وجود داشت اما دولت به جای اینکه این یارانه را به آرد اختصاص دهد و آرد ۷.۵ تومانی در اختیار نانواها قرار دهد یارانه آن را به مبلغ ۵ هزار تومان به هر نفر پرداخت کرد و از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان مبلغ ۵ هزار تومان مربوط به یارانه آرد و نان است.

مرادی در پاسخ به سؤال‌هایی مبنی بر کسری بودجه دولت در هدفمند‌ی یارانه‌ها گفت: دولت نه تنها کسری بودجه ندارد بلکه مطالباتی از وزارت نفت داریم و در حال حاضر یارانه فروردین ۹۱ نیز به مردم داده می‌شود و این پانزدهمین مرحله پرداخت یارانه نقدی است که بدون مشکل اجرا می‌شود و منابع این یارانه‌ها نیز غیر از درآمد هدفمندی یارانه‌ها و ردیف‌های بودجه چیزی نیست.

وی افزود: البته در گزارش به نمایندگان مجلس جزئیات بیشتری ارائه خواهد شد و نمایندگان مردم را قانع می‌کنیم.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد تغییر در اطلاعات هویت خانوار گفت: هرگونه تغییر اعم از ازدواج، طلاق، فوت و تولد توسط مرکز آمار ایران در ۲۵ هر ماه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود که از طریق کد ملی سرپرست خانوار و تعداد افراد مشخص می‌شود.

وی گفت: سایت رفاهی بسیار قوی است و حاصل کار دانشمندان ایرانی است و کلیه تغییرات به صورت ماهانه اعمال می‌شود و اگر کسی مشکلی داشت با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ می‌تواند اصلاحات خانوار را اعمال کند و هرکسی حقی دارد ما آن را اعاده می‌کنیم.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد حمایت از تولید ملی گفت: من هیچ کاری را مهم‌تر از هدفمندی یارانه‌ها در مورد همت مضاعف و کار مضاعف، اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی نمی‌دانم.

مرادی یادآور شد: در ماده ۸ قانون هدفمندی با تغییر تکنولوژی شیرینی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از محل افزایش بهره‌وری نصیب همه مردم می‌شود البته حمایت در تولید به صورت مشروط است.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ادامه گفت: حمایت دولت از تولید به شرط ارتقای تکنولوژی و کاهش مصرف حامل‌های انرژی و افزایش بهره‌وری است و هر اقدامی که منجر به تغییر در مصرف انرژی و صرفه‌جویی شود مورد حمایت قوی دولت قرار می‌گیرد.

منبع خبرhttp://www.yaranehmehr.ir/?p=1146
تاريخ انقضاء:12 اردیبهشت
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی