سایت کاریابی جویا کار

كارآموزي در ايران ناسيونال (نمايندگي مجاز)

دسته بندي: مقالات / کارآموزی
8 فروردین

 

ايران خودرو يا ايران ناسيونال سابق ابتدا در اوايل دهه 40 با ورود كليه قطعات از خارج ميني بوس كومر را با ظرفيت 12 سرنشين و به تعداد 100 دستگاه توليد كرد كه متاسفانه هم اكنون نمونه اي از آن وجود ندارد .

ايران ناسيونال در سال 1345 با عقد قرار دادي با كمپاني كرايسلر انگلستان امتياز سواري هيلمن هانتر را بدست آورده و در سال 46 تاسيسات خودروسازي پيكان با ظرفيت سالانه 6 هزار دستگاه استقرار يافت در سال 54 بدليل قديمي بودن پيكال تصميم گرفته شد توليد آن متوقف شود كه به علت همزماني با انقلاب بدن نتيجه ماند.

در واقع پيكان اولين تجربه ايران از توليد خودرو انبوه بود در ابتدا كليه قطعات اين خودرو از تالبوت انگلستان خريداري و فقط در ايران عمليات مونتاژ ، جوشكاري و رنگ آميزي روي ان صورت مي گرفت . از سال 1347 ايران خودرو ساخت بسياري از قطعات از جمله قالب اتاق ، بدنه و درب ها و صندلي و …. را در ايران آغاز كرده و تا جايي پيش رفت كه هم اكنون 98 در صد آن را در داخل كشور مي سازد اين خودرو طي سه دهه عمر خود در ايران د رمدلهاي كار ، دولوكس ، تاكسي ، جوانان ، وانت و استيشن توليد شده است . از ديگر توليدات ايران خودرو ناسيونال خودرو سواري هيلمن با موتور اونجر بود كه شباهت زيادي به پيكان داشته و فقط طي سالهاي 57-55 توليد شد .

در نهايت پس از جنگ و در سالهاي 65 خط توليد پيكان كلاً از تالبوت خريداري و به ايران انتقال يافت و اكنون نيز توليد مي شود . اما از سوي ديگر شركت ايران خودرو كه در اواسط 50 درنظر داشت تا خط توليد پژو را وارد كرده و با وقوع انقلاب و جنگ اين تصميم را تا سال 99 به عقب انداخته بود و با پايان جنگ همكاريهاي گسترده اي را با پژو آغاز كرد و در سال 69 اين خودرو با همكاري پژو و دو محصول پيكان 1800 با موتور پژو 405 و پژو 405 GL كه به عنوان خودرو سال 1987 جايگزين پژو 405 GL شد . 

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:12
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی