سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تحقیق ارتقاء شغلی نقش اموزش و پروش در تربیت کودکان و نوجوانان

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / تحقیق ارتقاء شغلی فرهنگیان
8 اسفند

  تحقیق ارتقاء شغلی نقش اموزش و پروش در تربیت کودکان و نوجوانان

این تحقیق مانند سایر تحقیق های ارتقاء شغلی دیگر مندرج در صفحه لیست کامل تحقیق های ارتقاء شغلی فرهنگیان تمامی اصول درج شده در بخشنامه اموزش و پرورش را دارا می باشد و تمامی فرم های مخصوص به رتبه های شغلی ارشد -خبره و عالی در ان درج شده است و همچنین تمامی قواعد نگارشی از قبیل فاصله خطوط و اندازه کلمات و غیره در ان رعایت شده است.

تذکر: این تحقیق و سایر تحقیق های بخش ارتقاء شغلی برای هر 3 رتبه(ارشد -خبره و عالی) گرداوری شده است و از 50 ص بالاتر می باشد و تمامی فرهنگیان عزیز می توانند با خیال راحت هر موضوعی که می خواهد را برای رتبه شغلی خود انتخاب نمایند

این تحقیق شامل 3 بخش می باشد:

بخش اول: فرم شماره 6 یا 7 و تحقیق مورد نظر

بخش دوم: فرم شماره 1 (سوابق کاری +ضمن خدمت)

بخش سوم: فرم شماره 2(نظرات و پیشنهادات)

موضوع این تحقیق ارتقاء شغلی «نقش اموزش و پروش در تربیت کودکان و نوجوانان» است.

مقدمه

«... يكي از نهادهاي مهم اجتماعي، نهادآموزش و پرورش است كه مسئوليت مهمي را در تربيت كودكان، نوجوانان، جوانان بر عهده دارد.

امروزه آموزش و پرورش بيشتر به شكل رسمي و شهري و سازمان يافته در سطحي گسترده جريان داشته و ارتباطي تنگاتنگ با رشد اخلاقي، فرهنگي، اجتماعي، توسعه علمي، صنعتي و اقتصادي دارد. نگاه گسترده به نقش آموزش و پرورش به عنوان عاملي موثر در فعليت بخشيدن به امكانات بالقوه و ذاتي افراد، انتقال اندوخته تجارب گذشتگان،ارائه ارزشهاي مطلوب، افزايش معلومات و ايجاد مهارتهاي لازم در اجزاء براي زندگي و بالاخره تسهيل سير حركت وجودي آدمي به سوي كمال و قرب الي‌الله، اهميت امروزه اين نهاد اجتماعي را بيش از پيش نشان مي‌دهد.

و كل نظام آموزش و پرورش، در حقيقت نظامي است تربيتي كه امروزه روي فرد انساني پياده مي‌شود و اين انسان با صفات و ويژگيهاي متعدد و متنوعي كه دارد، موجودي بسيار پيچيده و استثنايي است كه تربيت و هدايت وي بدون شناخت دقيق اين صفات به درستي و آساني مقدور نخواهد بود.

شناخت، تنها از راه مطالعه چند كتاب با چند مورد خاص پيدا نمي‌شود، بلكه به ممارست و عمل نياز دارد. و تربيت (آموزش و پرورش) با كوشش براي تغيير رفتار فرد، هنگامي و در صورتي موفقيت‌آميز خواهد بود كه مربي، اعم از مادر و پدر و معلم موضوع تربيت را درك كند و او را انساني بارآورد كه لازمه يك جامعه ايده‌آل باشد.

انسان شدن يا به خصايص انسانيت دست يافتن و آراسته شدن جز از راه «تربيت سالم» امكان ندارد. تربيتي كه به كليت رفتار انسان توجه دارد و بهره‌مندي از زندگي سالم را هدف عمده خود تلقي مي‌كند. تربيتي كه امروز انسان را فداي آينده نمي‌كند بدون اين كه از آينده او ارزش حياتي آن غافل باشد.

فهرست

 

 

مقدمه. 3

چكيده تحقيق.. 6

متن اصلی.. 6

رهنمودها و سفارشات ديني.. 8

لزوم شناخت تفاوتهاي فردي و جلوگيري از آموزشهاي غلط... 12

ناسازگاريها و انگيزه‌هاي آن در خانه و مدرسه. 15

نبود اتاقهاي مشاوره و مشاور. 18

نقش فضای شاد مدارس در ایجاد انگیزه دانش آموختن.. 23

نبود جذابیت و تنوع.. 23

آموزش خانواده. 25

نظام آراستگی.. 26

دینی در مسجد، ورزش در ورزشگاه. 28

برخورداری از کتابخانه. 29

دانشآموزان باغبانان مدرسه. 30

اثرات سوء تنبيه بدني و علل بكارگيري تنبيه. 31

نیازهای كودكان : 36

ساختن شخصیت سالم برای كودكان كارآفرین : 38

نقش تربیت اراده در تربیت كودكان كارآفرین.. 40

نتيجه‌گيري.. 47

پيشنهاداتي در امر تربيت... 49

زيرنويسهاي اين تحقيق.. 50

فهرست منابع و ماخذ.. 51

 

تگ هاي مطلب: تحقیق ارتقاء شغلی, تحقیق ارتقاء شغلی فرهنگیان, تحقیق ارتقاء شغلی معلمان, تحقیق ارتقا شغلی آموزش و پرورش, تحقیق ارتقاء شغلی دبیر دینی, تحقیق ارتقاء شغلی اموزگار دینی, مقاله ارتقاء شغلی معلمان, نقش اموزش و پروش در تربیت کودکان و نوجوانان, تحقیق ارتقاء شغلی
قيمت فايل:15000 تومان
تعداد صفحات:53
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی