سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تحقیق ارتقاء شغلی نقش کامپیوتر (اینترنت - فناوري ارتباطات) در آموزش و پرورش

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / تحقیق ارتقاء شغلی فرهنگیان
5 اردیبهشت

  تحقیق ارتقاء شغلی نقش کامپیوتر (اینترنت - فناوري ارتباطات) در آموزش و پرورش

این تحقیق مانند سایر تحقیق های ارتقاء شغلی دیگر مندرج در صفحه لیست کامل تحقیق های ارتقاء شغلی فرهنگیان تمامی اصول درج شده در بخشنامه اموزش و پرورش را دارا می باشد و تمامی فرم های مخصوص به رتبه های شغلی ارشد -خبره و عالی در ان درج شده است و همچنین تمامی قواعد نگارشی از قبیل فاصله خطوط و اندازه کلمات و غیره در ان رعایت شده است.

تذکر: این تحقیق و سایر تحقیق های بخش ارتقاء شغلی برای هر 3 رتبه(ارشد -خبره و عالی) گرداوری شده است و از 50 ص بالاتر می باشد و تمامی فرهنگیان عزیز می توانند با خیال راحت هر موضوعی که می خواهد را برای رتبه شغلی خود انتخاب نمایند

این تحقیق شامل 3 بخش می باشد:

بخش اول: فرم شماره 6 یا 7 و تحقیق مورد نظر

بخش دوم: فرم شماره 1 (سوابق کاری +ضمن خدمت)

بخش سوم: فرم شماره 2(نظرات و پیشنهادات)

موضوع این تحقیق ارتقاء شغلی «نقش کامپیوتر (اینترنت - فناوري ارتباطات) در آموزش و پرورش» است.

مقدمه:

 فناوري اطلاعات به فرايند دانش و روش هاي بكارگيري آن در توليد، پردازش، انتقال و به جريان انداختن اطلاعات اطلاق ميشود. فناوري اطلاعات عبارت از گردآوري، سازمان دهي، ذخيره‌سازي و نشر و استفاده از اطلاعات در قالب صوت، تصوير، گرافيك، متن، عدد و … با استفاده از ابزار رايانه‌اي و مخابراتي و … است.

اعضاي خانواده فناوري اطلاعات عبارتند از : رايانه هاي بزرگ ، ريز رايانه ها ، لوح هاي فشرده ، تلفن هاب بي سيم ، مودم ، چاپگرهاي ليزري و رنگي ، تلفن هاي همراه ، تصاوير متحرك و رايانه اي (انيميشن)، شبيه سازي رايانه اي ، منابع كمك آموزشي رايانه اي ، نشر الكترونيكي ، دوربين ديجيتالي ، آموزش از راه دور ، دي.وي.دي، نمابر ، فيبر نوري ، راديو ضبط و تلويزيون ديجيتالي، ديسكت ، نظام اطلاعات جغرافيايي ، بزرگراه هاي اطلاعاتي ، شبكه هاي رايانه اي (محلي و جهاني) ، فرا رسانه اي ها ، فرا متن ها ، اينترنت ، جاوا ، لوح فشرده ليزري ، چند رسانه اي ها ، نرم افزارها ، شبكه ، ابر رايانه ها ، تلفن ويديويي ، واقعيت هاي مجازي ، شبكه هاي گسترده جهاني ، وب و مانند آن ها. راديو ، تلويزيون ، ويدئو ، ماهواره ، نوارهاي ديداري و شنيداري مهمترين واسطه هاي آموزشي اين دوره هستند.و در

نسل سوم آموزش از راه دور تأكيد اصلي بر آموزش غير متمركز ، مشاركتي و مردمي است

پيشرفت فناوري اطلاعات و استفاده از ساز و كارهاي برخاسته از آن منجر به بسته شدن نطفه ي جديدي از اجتماعات بشري موسوم به جامعه اطلاعاتي (Information Society) شده است ، اين شكل نوين همزيستي جمعي داراي سه ويژگي است: الف: كوتاه شده فاصله ها و تبديل به مجموعه ي اجتماعي واحد.ب: گردش اطلاعات به مثابه شريان اصلي حيات جامعه ج:تبديل شدن اطلاعات به كالا.

يكي از لوازمي كه امروزه با فناوري ارتباط همراه بوده و گاه به غلط مترادف با آن بكار رفته است رايانه است كه از قرن بيستم با ورود خود منشأ تحولات عظيمي گرديده است. همگام با پيشرفت­هاي ساير بخش­ها نظام هاي آموزشي نيز دچار تحول شده و گرايش از يادگيري هاي معلم محور به فراگير محور رو به افزايش است. به گونه اي كه آموزش و استفاده از فناوري در برنامه درسي كشورهاي پيشرفته گنجانده شده است.

براي اين كه دانش آموزان فناوري اطلاعات و ارتباطات را تجربه كنند دو رويكرد در كتاب هاي درسي در نظر گرفته شده است .الف: پروژه هايي در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات نظير استفاده از رايانه براي پژوهش و انجام پروژه هاي گروهي ب: فعاليت هاي خاص در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات نظير استفاده از واژه نگار براي نوشتن يك گزارش ، نرم افزارهاي گرافيكي و استفاده از سي دي هاي آموزشي. دانش آموزان در انجام دادن تكاليف گوناگون درسي بايد از رايانه استفاده كنند . مهمترين استفاده از رايانه در انجام دادن پروژه ها و امور پژوهشي است . همچنين از رايانه ها به منزله ابزاري براي وارد كردن داده ها ، رسم جدول و كشيدن نمودار استفاده مي شود.گنجاندن فناوري هاي جديد در كتاب هاي درسي ضمن آشنا كردن دانش آموزان با توانايي ها و قابليت هاي رايانه ، ترس از آن را نيز در آن ها از بين مي برد و سبب مي شود كه فضاي علم از مرز كتاب ها فراتر رود.

فهرست

 خلاصه : 4

چکیده : 10

پیشگفتار: 11

ضرورت تحقیق : 13

فصل اول. 14

فناوري اطلاعات : 14

تاريخچه استفاده از فناوري در آموزش... 15

اهميت و نقش فناوري ارتباطات در آموزش... 17

پاورپوينت power point. 19

اينترنت Internet. 21

پست الكترونيك E- Mail 22

گپ chat. 22

همايش ويديويي Video Conference. 23

وبلاگWeb log. 23

کارکردهای آموزشی و پژوهشی وبلاگ.... 23

سي دي هاي آموزشي.. 25

فصل دوم. 26

نقش پژوهش در آموزش... 26

نقش معلمان در امر پژوهش.... 28

ضرورت بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش... 28

اینترنت و استفاده آموزشی.. 30

ضرورت تحول در فعالیت آموزشی.. 30

اهداف آموزشی در پژوهش و تحقیق.. 31

دیدگاه جدید. 32

فصل سوم. 32

فناوري در پيشرفت دانش آموزان. 33

انواع مختلف فناوري : 35

ارزيابي پيشرفت دانش آموز : 37

ماهيت پيچيده تحقيق: 37

نتیجه گیری..48

منابع و ماخذ : 51

تگ هاي مطلب: تحقیق ارتقاء شغلی نقش کامپیوتر, تحقیق ارتقاء شغلی نقش اینترنت, تحقیق ارتقاء شغلی, تحقیق ارتقاء شغلی فرهنگیان, تحقیق ارتقاء شغلی معلمان, تحقیق ارتقا شغلی آموزش و پرورش, مقاله ارتقاء شغلی معلمان, تحقیق ارتقاء شغلی تمامی معلمان, تحقیق ارتقاء شغلی معلم علوم
قيمت فايل:15000 تومان
تعداد صفحات:51
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی