سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تحقیق ارتقاء شغلی عملکرد مشاور در مدارس

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / تحقیق ارتقاء شغلی فرهنگیان
8 اسفند

  تحقیق ارتقاء شغلی عملکرد مشاور در مدارس

این تحقیق مانند سایر تحقیق های ارتقاء شغلی دیگر مندرج در صفحه لیست کامل تحقیق های ارتقاء شغلی فرهنگیان تمامی اصول درج شده در بخشنامه اموزش و پرورش را دارا می باشد و تمامی فرم های مخصوص به رتبه های شغلی ارشد -خبره و عالی در ان درج شده است و همچنین تمامی قواعد نگارشی از قبیل فاصله خطوط و اندازه کلمات و غیره در ان رعایت شده است.

تذکر: این تحقیق و سایر تحقیق های بخش ارتقاء شغلی برای هر 3 رتبه(ارشد -خبره و عالی) گرداوری شده است و از 50 ص بالاتر می باشد و تمامی فرهنگیان عزیز می توانند با خیال راحت هر موضوعی که می خواهد را برای رتبه شغلی خود انتخاب نمایند

این تحقیق شامل 3 بخش می باشد:

بخش اول: فرم شماره 6 یا 7 و تحقیق مورد نظر

بخش دوم: فرم شماره 1 (سوابق کاری +ضمن خدمت)

بخش سوم: فرم شماره 2(نظرات و پیشنهادات)

موضوع این تحقیق ارتقاء شغلی «عملکرد مشاور در مدارس» است.

مقدمه:

  مشاوره و راهنمایی در مدارس برنامه ای حیاتی است که در عرصه تعلیم و تربیت جهان (خصوصاً دوره آموزش عمومی) از سالهای دور متوجه قرار گرفته است . چرا که طی این دوره دانش آموزان در مرحله ی آغازین تجربه های اجتماعی توام با رشد فردی قرار دارند .

تعلیم و تربیت در دوره مذکور نقش تعیین کننده ای در هدایت فراگیر و نقش پذیری متناسب وی در جامعه ایفا می نماید به طوری که ایجاد سرمایه انسانی و توسعه فرهیختگی درجامعه ناشی از تربیت فراگیران دراین دوره به ویژه با تاکید بر شناخت توانایی ها ، استعدادها و علایق آنان است .

کودک دبستانی به وجود افرادی نیاز دارند که او را در پیمودن راه زندگی یاری دهند ،استعدادها و قابلیت های ذهنی او را کشف و درک کنند و شرایط مناسبی را جهت پرورش استعدادها و قابلیت ها فراهم آورند.

دوره دبستان از لحاظ رشد ، تربیت و تکوین شخصیت کودکان دوره بسیار مهمی است و این دوره را دوره اطاعت ، تادیب ، خلاقیت و بروز استعدادهای عمومی می نامند .

با توجه به اصول راهنمایی که بعداً مطرح می شود ، ارائه خدمات راهنمایی در تمام دوره تحصیلی و در ارتباط با ابعاد وجود کودکان ، نوجوانان و جوانان مطرح می شود. بخشی از این خدمات در دوره های مختلف تحصیلی مشترک و برخی به علت ویژگی های هر دوره و خصوصیات دانش آموزان متفاوت است . در دوره دبستان ، برنامه های درسی به صورت مشترک داده می شود . همه دانش آموزان در یک دوره عمومی تحصیل می کنند . کودکان با سنین مختلف طبق مقررات در پایه های مختلف ثبت نام می کنند . از نظر رشد جسمانی ، عاطفی ، عقلانی و اخلاقی ویژگیهایی دارند و بعضی از دانش آموزان با اختلالات یادگیری و رفتاری روبه رو می شوند ؛ بنابراین استفاده از خدمات راهنمایی در این دوره ضرورت دارد .

 فهرست

مقدمه. 4

فصل اوّل : 5

نیاز به راهنمایی درمدارس ابتدائی.. 5

عوامل مؤثر در لزوم و گسترش راهنمایی.. 6

بیان مسأله. 8

اهداف پژوهش.... 10

متغیر های تحقیق: 10

فصل دوم : 12

تاریخچه تحقیق.. 12

مفهوم مشورت، مشاوره و تعاریف... 14

رشد ذهنی.. 25

رشد عاطفی.. 26

رشد اجتماعی.. 27

رشد اخلاقی.. 28

ویژگیهای مشاور 28

راهنمایی در مدارس ابتدائی.. 30

مشاور در دبستان.. 31

خصوصیات راهنمایی در دبستان.. 33

راهنمایی و مشاوره در دبستان.. 34

مشورت با مدیر، معلمان و کارکنان دبستان.. 37

مشاور مدرسه ی ابتدایی.. 38

مشکل چیست ؟. 42

مشاور گروهی.. 49

معلم مدرسه. 51

اهمیت تفاوت های فردی.. 53

آیا مشاوران باید معلم باشند ؟. 54

تشکیلات و سازمان راهنمایی در ابتدایی.. 62

وسایل و فنون راهنمایی در ابتدایی.. 63

سازماندهی راهنمایی و مشاوره 64

فصل 3. 75

روش پژوهش.... 75

روش انجام تحقیق.. 76

جامعه آماری.. 76

فصل4. 78

یافته های پژوهش.... 78

فصل 5. 87

بحث و نتیجه گیری.. 87

منابع وضمائم.. 89 

تگ هاي مطلب: تحقیق ارتقاء شغلی عملکرد مشاور در مدارس, ارتقاء شغلی عملکرد مشاور در مدارس, ارتقاء شغلی, ارتقاء شغلی مشاور مدرسه, مشاور در مدارس, تحقیق ارتقاء شغلی, تحقیق ارتقاء شغلی فرهنگیان, تحقیق ارتقاء شغلی معلمان, تحقیق ارتقا شغلی آموزش و پرورش, مقاله ارتقاء شغلی مع
قيمت فايل:9500 تومان
تعداد صفحات:90
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی