سایت کاریابی جویا کار

استخدام در آموزش و پرورش -جذب ۲۰ هزار نفر در سال جدید

دسته بندي: اخبار / استخدام / آزمون استخدامی جدید
23 اردیبهشت
استخدام  در آموزش و پرورش -جذب ۲۰ هزار نفر در سال جدید
 استخدام ۲۰ هزار نفر در سال جدید در آموزش و پرورش
  وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش در سال جدید خبر داد و گفت:‌ ۱۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و نیز ۱۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب این وزارتخانه می‌شوند.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی در جمع خبرنگاران از برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه در سال جاری خبر داد و افزود: درخواست برگزاری آزمون استخدامی و جذب ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال کرده‌ایم و در تلاش هستیم در صورت تصویب نهایی آن زودتر از سال گذشته این آزمون برگزار شود.
وی افزود: همچنین ۱۰ هزار نفر دیگر نیز از طریق کنکور سراسری جذب دانشگاه فرهنگیان شده و آموزش‌های معلمی را فرا خواهند گرفت.
فانی با بیان اینکه در سیزدهم اردیبهشت و همزمان با روز معلم تعدادی از دانشجو معلمان در حضور رهبر انقلاب سوگندنامه معلمی را قرائت خواهند کرد، افزود: متن این سوگندنامه در شورای عالی آموزش و پرورش تدوین شده است و از مهر ۹۵ تعدادی از دانشجو معلمان وارد مدارس شده و عملاً به عنوان همکار به تدریس مشغول خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش از ادامه رتبه‌بندی برخی از معلمانی که به دلیل سابقه خدمت مشمول رتبه‌بندی نشده بودند خبر داد و گفت: ادامه رتبه‌بندی همکاران که از لحاظ قانونی می‌توانند رتبه‌بندی شوند در سال جاری انجام خواهد شد.
 اطلاعیه جذب سرباز معلم در دلیجان
کارشناس مسئول امور اداری آموزش و پرورش دلیجان از جذب سرباز معلم برای سال تحصیلی ۹۶ـ۹۵ در این شهرستان خبر داد.
مجید صادقی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، گفت: بر اساس بخشنامه یادشده افراد واجد شرایط باید فارغ التحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس بوده و تاریخ اعزام آنها اول تیرماه و اول شهریور ماه ۹۵ باشد.
وی افزود: افراد فوق الذکر در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش و در مدت خدمت خود به عنوان سرباز معلم جذب ‌می شوند.
کارشناس مسئول امور اداری آموزش و پرورش دلیجان ادامه داد: متقاضیان برای ثبت نام تا پایان وقت اداری سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه جاری به امور اداری و تشکیلات اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی مراجعه کنند.
صادقی اصفهانی بیان کرد: داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی و روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند که به تأیید اداره کل آموزش و پرورش استان برسد، علاوه بر این برگه آماده به خدمت پذیرفته‌شدگان باید ممهور به مهر انجام واکسیناسیون بدون مهر غیبت باشد.
وی ابراز داشت: اعزام پذیرفته شدگان به مراکز آموزش نظامی در تاریخ اول تیرماه ۹۵ انجام خواهد شد.
ورود ۱۷ هزار معلم به مدارس از مهر ۹۵
 به گزارش خبرنگار آموزش پرورش و پرورش خبرگزاری فارس، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری که امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای دانشگاه فرهنگیان سال حساس و نقطه عطفی است زیرا خروجی های آن تحویل نظام آموزشی می شوند و دستاوردهایش از نظر کمی و کفی نظام تعلیم و تربیت را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
وی در خصوص فارغ التحصیلان امسال دانشگاه فرهنگیان گفت: یک‌ بخش افرادی هستند که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه شدند که حدود ۱۲ هزار نفر مهر ماه امسال وارد مدارس می شوند البته حدود ۱۳ هزار نفر نیز بهمن ماه امسال فارغ التحصیل می شوند.
مهرمحمدی ادامه داد: ۵ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی پذیرفته شدند و در حال طی دوره های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هستند که مهر ماه وارد مدارس می شوند.
وی در خصوص ورودی های امسال دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: ظرفیت ما ۱۲ هزار نفر است که بخشی از طریق آزمون استخدامی و برخی از کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند یعنی ممکن است ۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و ۵ هزار نفر از طریق آزمون سراسری یا برعکس، پذیرش نیرو انجام شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص نگرش شخصی خود به تربت معلم و فعالیت اجرایی اش در این دانشگاه گفت: نظرم درباره دانشگاه فرهنگیان مستقل از ساز و کارهای تربیت معلم است؛ انتقادی که بنده نسبت به روش پذیرش دانشجو و تربیت فرهنگیان دارم نسبت به اصل دانشگاه فرهنگیان نیست و موجودیت این دانشگاه را مورد تردید قرار نمی دهم و از همان زمان که وارد این دانشگاه شدم از دانشگاه فرهنگیان به عنوان «دردانه آموزش عالی» یاد کردم.
وی اضافه کرد: معتقد به تنوع تربیت دانشجو و تربیت معلم هستم و موضوع در جلسات سال ۹۴ و جلسات اخیر سال ۹۵ بررسی شد و با اجماع نظر اعضای هیأت امنا به طیفی از روش های تربیت معلم دست یافتیم.
مهرمحمدی در خصوص طولانی شدن دوره سرپرستی اش گفت: برای بنده هیچ تفاوتی نمی کند که با چه سِمتی در این دانشگاه کار کنم و تنها مشغول به خدمت هستم و معتقدم که تا هستم باید فعالیت کنم.
وی  در خصوص برگزاری دوره های آموزشی برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه اظهار داشت: برای برگزاری این دوره ها، تعدادی از پردیس های دخترانه و پسرانه تجهیز شد تا بهترین میزبانی را داشته باشیم البته برخی افراد به دلیل فاصله طولانی محل زندگی و محل کار باپردیس ها درخواست جابجایی داشتند که تقریباً با تمام این افراد گفت و گو داشتیم و با حدود ۸۰ درصد به تفاهم رسیدیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: البته این تفاهم برای دوره ۱۰ هفته اول بود که درس ها عمومی بود اما در دوره ۱۰ هفته دوم که از خرداد شروع می شود، درس ها تخصصی است و افراد باید در پردیس های در نظر گرفته شده باشند.
وی درخصوص وجود دوره دکتری در این دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان دوره تخصصی دکتری با ظرفیت ۴۰۰ نفر پیش بینی کرده است که این دوره ها برای رشته هایی مانند اقتصاد آموزش و پرورش، مدیریت آموزشی و تکنولوژی آموزشی در نظر گرفته شده است در دانشگاه فرهنگیان در سطح کارشناسی ارشد ۱۷ کدرشته داریم که ۴۰۰ نفر تحصیل می کنند.
مهرمحمدی در خصوص طرح اصلح نیز بیان کرد: طرح اصلح که سرواژه صلاحیت حرفه ای معلمان است، به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است اما به دلیل یک سری مسائل حقوقی در حال بررسی است چرا که طرح اصلح به عنوان شرط دانش آموختگی مطرح می شود.
وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان مصمم است کسانی که از صلاحیت های بازم برخوردار نیستند وارد تعلیم و تربیت کشور نشوند و به همین دلیل طرح اصلح مطرح شد البته این طرح برای ورودی های ۹۱ این دانشگاه اجرا نمی شود چرا که آنها تمام واحدهای درسی را گذرانده اند و ما در طرح مان در نظر داریم که این طرح را در قالب واحد درسی ارائه دهیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص ماده ۲۸ اساسنامه این دانشگاه گفت: موضوع پذیرش دانشجو و برگزاری دوره از طریق آزمون استخدامی در این ماده هست اما اصل این موضوع مصوبه هیأت امنای دانشگاه است.
وی افزود: ما تلاش می کنیم از طریق روش های جدید، نیاز نظام تعلیم و تربیت را در جذب معلم برطرف کنیم که یکی از این روش ها، روش ترکیبی ۲+۲ است که در دست بررسی است.
 ۵۰ هزار نفر حق نوار مرزی دریافت می‌کنند
خبرگزاری ایلنا: مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هرساله پرداخت حق نوار مرزی تغییر نمی‌کند، گفت: نزدیک به ۵۰ هزار نفر مشمول دریافت حق نوار مرزی هستند.
به گزارش ایلنا، سید حسن حسینی در خصوص حق نوار مرزی در سال ۹۵ ، اظهار کرد: در قانون مدیریت خدمات کشوری فوق العاده نوار مرزی نداریم.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : حق نوار مرزی در نظام هماهنگ متفاوت است؛ در دهستان های مرزی، کارکنان ۱۰ درصد محرومیت را حق نوار مرزی دریافت می کنند.
وی  گفت: در سال ۸۹ مصوبه ای در خصوص خروج از کلان شهرها تصویب شد که کارکنان نقاط مرزی از حداکثر بدی آب و هوا و کمتر توسعه یافته استفاده می کنند.
حسینی بیان کرد : در سال ۹۱ و ۹۲ وزارت کشور نقاط مرزی را براساس ضریب محرومیت استان ها به ۳ بخش تقسیم کرد؛ استان های مرزی به استان های الف، ب، ج یعنی به ترتیب دهستان، شهر مرزی و شهرستان مرزی تقسیم شدند.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: حق نوار مرزی در این ۳ گروه فرقی ندارد و افراد سقف بدی آب و هوا را می گیرند اما ممکن است در زمانی این موضوع مشمول فرد نشود.
وی با اشاره به اینکه هر ساله پرداخت حق نوار مرزی تغییر نمی کند، اضافه کرد: نزدیک به ۵۰ هزار نفر مشمول این مصوبه شدند.

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۵ آزمون استخدامی برای جذب حداقل ۵ هزار نفر در این وزارتخانه، برگزار می کند.
به گزارش فارس، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری که امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت:امسال برای دانشگاه فرهنگیان سال حساس و نقطه عطفی است و خروجی های آن تحویل نظام آموزشی می شوند و دستاوردهایش از نظر کمی و کفی نظام تعلیم و تربیت را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
وی در خصوص فارغ التحصیلان امسال دانشگاه فرهنگیان گفت: یک‌ بخش افرادی هستند که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه شدند که حدود ۱۲ هزار نفر مهر ماه امسال وارد مدارس می شوند.
مهرمحمدی ادامه داد: ۵ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی در حال طی دوره های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هستند که مهر ماه وارد مدارس می شوند.
وی در خصوص ورودی های امسال دانشگاه فرهنگیان اظار داشت: ظرفیت ما ۱۲ هزار نفر است که بخشی از طریق آزمون استخدامی و برخی از کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: دو روش در نظر گرفتیم اول اینکه ۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و ۵ هزار نفر از طریق آزمون سراسری یا برعکس انجام شود.

برای عضویت در کانال ویژه های استخدام در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: استخدام آموزش و پرورش در سال 95, استخدام آموزش و پرورش, آموزش و پرورش, سایت آموزش و پرورش, سایت استخدامی آموزش و پرورش, اطلاعیه جدید آموزش و پرورش
منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی