سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

درس شهید فهمیده به پایه هفتم می‌آید

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
7 مهر

بر اساس اطلاعات خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان امروز در حاشیه نشست همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی در جمع خبرنگاران درباره ادبیات ایثار و شهادت اظهار کرد: آغاز بازگشایی مدارس مصادف با هفته دفاع مقدس است و سالها رویکرد ما استفاده از فرهنگ ایثار و شهادت در کتب درسی است. ‌

وی ادامه داد: استقلال و هویت ملی و پایداری کشور را مدیون شهدا هستیم و همیشه به فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته‌ایم و البته از آن نیز صیانت کرده‌ایم تا به ابتذال کشیده نشود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه آموزشی تصریح کرد: در کتابهای درسی از شهدای شاخص همانند فرماندهان جنگ، شهدای روحانی، بانوان شهید و دانش آموزان تجلیل و یاد کرده‌ایم. توجه ما به فرهنگ ایثار و شهادت موجب شده تا برخی از معارضان جمهوری اسلامی، صهیونیست‌ها و غربی‌ها نسبت به این موضوع بغض داشته باشند و به این مسئله معترضند که چرا دانش آموزان را با هویت انقلابی و ایثار و شهادت پرورش می‌دهیم در حالی که تقصیر آنها تقویت روحیه جنگ ستیزی است.

وی با اشاره به خبر حذف موضوع شهید فهمیده از کتاب پایه ششم گفت: در سالهای گذشته در پایه ششم درسی در تعلیمات دینی با عنوان «رهبران کوچک» مطرح شد که به موضوع شهادت و ایثار می‌پرداخت اما به این نتیجه رسیدیم این عنوان مناسب درس نیست و به عنوان «سرزمین سبز» تغییر نام دادیم. در این کتاب به شهید زین الدین و همت به عنوان چهره‌های شناخته شده پرداخت شد.

محمدیان بیان کرد: موضوع اردوهای راهیان نور را مطرح کردیم تا آداب مسافرت و نماز مسافر، ارزش‌های انقلابی و شهادت را به دانش آموزان بیاموزیم چرا که محل انقلاب از شهرها تا مرزها است و حتی دانش آموز در خانه نیز می‌تواند دفاع مقدس داشته باشد.

وی تصریح کرد: نام شهید فهمیده در یک پاراگراف در این درس آمده بود که حذف کردیم و قرار است موضوع شهید فهمیده به صورت جامعتر در پایه هفتم که سن دانش آموزان 13 سال و متناسب با سن شهید فهمیده در هنگامه شهادت است، پرداخته شود که در این درس، موضوعی با عنوان بسیج دانش آموزی را که به معرفی شهید فهمیده پرداخته، مطرح کرده‌ایم.

وی یادآور شد: دانش آموزان پایه ششم در کتاب درسی پایه سوم با شهید فهمیده آشنا شده‌اند و در پایه هفتم کاملتر آشنا می‌شوند.

وی با انتقاد از برخی تحلیلگران حذف موضوع شهید فهمیده گفت: رادیو اسرائیل علیه سازمان پژوهش تحلیل می‌کند و برخی ها نیز هم صدا با آنان سر ما فریاد می‌زنند در حالی که ما برای رژیم سابق نیستیم. در این نظام خدمت می‌کنیم. ما باید با منطق کتب درسی را هویت سازی کنیم. برای مثال دانش آموز 13 ساله بیشتر می‌تواند با شهید فهمیده که 13 سال سن داشت ارتباط برقرار کند و مسئولیت پذیرتر باشد اما برخی‌ها بدون علم صحبت می‌کنند. بسیاری از مولفان ما جانباز هستند و در دفاع مقدس نیز حضور داشته‌اند.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرتسنیم - آموزش و پرورش
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی