سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

استیضاح فانی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد/تصویب تحقیق‌وتفحص از صندوق فرهنگیان

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
7 مهر

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش با حدود 50 امضا تقدیم هیئت مجلس رئیسه شد تا در صحن علنی مجلس اعلام وصول شود.

وی ادامه داد: کنندگان خواستار استیضاح از توضیحات وزیر آموزش‌وپرورش قانع نشدند بنابراین درخواست خود را به هیئت رئیسه ارائه کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد:‌ تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون مصوب شد و قرار است به صحن علنی مجلس برود.

وی ادامه داد: در رابطه با تخلفات صندوق در دوره‌های گذشته و دوره فعلی ابهامات و سؤالات بسیاری وجود دارد که تحقیق و تفحص می‌تواند روشن کننده بسیاری از مسائل شود.

بر اساس اطلاعات تسنیم، طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش در مجلس نهم کلید خورد اما با 167 رأی مخالف کنندگان مجلس فانی از ورطه استیضاح رهایی یافت. با پایان یافتن عمر فعالیت مجلس نهم در حالی که تصور بر این بود که استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس جدید مطرح نشود اما تنها چند ماه پس از فعالیت مجلس دهم زمزمه‌های استیضاح مجدد فانی به گوش رسید و حدود 50 کننده با جمع‌آوری امضا سعی در مطرح ساختن بررسی استیضاح فانی در صحن علنی مجلس دارند.

وقتی دلایل کنندگان جدید را برای استیضاح فانی بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که آنها نیز به همان دلایلی که بخش عمده‌ای از آنها شبیه نظرات کنندگان دوره قبل است خواستار استیضاح وی هستند. دلایلی همچون مشخص نبودن وضعیت صندوق رفاه فرهنگیان، بی‌توجهی به وضعیت رفاهی و معیشتی معلمان، انتصابات سیاسی در آموزش و پرورش، ضعف مدیریت وزیر و عدم توانایی در جلب توجه دولت، ناتوانی در جلب توجه دولت برای حمایت از مناطق محروم کشور به چشم می‌خورد.

بر اساس اطلاعات تسنیم، این روزها اخبار متعدد و ضد و نقیضی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان به گوش می‌رسد. برخی از کنندگان مجلس، از تخلف 6 تا 8 هزار میلیاردی سخن می‌گویند. در این میان، شهاب‌الدین غندالی به صراحت تخلف 6 و به روایتی دیگر 8 هزار میلیاردی را تکذیب نموده است. از میان اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان،  مرتضی حاجی، که خود قبلاً وزیر آموزش و پرورش در دولت اصلاحات بوده و شهاب‌الدین غندالی در آن زمان معاون وی بوده است، به دفاع تمام قد از صندوق ذخیره پرداخته است و تخلفات احتمالی را مربوط به دولت قبل می‌داند.

محمود صادقی کننده مردم تهران در مجلس نیز ضمن تأیید وجود تخلف مالی در صندوق، آن را مربوط به دولت قبل می‌داند ادعایی که از سوی بهروز امیدعلی، مدیر عامل سابق صندوق ذخیره و عضو کنونی هیئت مدیره صندوق تکذیب شده است.

در چنین فضای پُرابهامی و برای روشن شدن واقعیت، جمعی از کنندگان مجلس خواستار تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرتسنیم - آموزش و پرورش
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

افتخار میهن در 8/07/1395 - 00:47 نوشته:

در هر صورت بهانه ای در این وزارت خانه پیش میارن استیضاح وزیر تا صندوق ذخیره کسی برای بهبودی این وزارت خانه تلاش نمیکنه فقط بهانه ای پیدا شدهتا معلمان و فرهنگیان را از معیشیت دو گرداند به فکر و هم فکر باشید به جای بهانه های بیخودی هر هرزگاهی پیش میارید به خدا باید این وزارت خونه نمونه باشه تا اینده کودکان و نوجوانانه ما به خطر نیوفته کمتر.دقدقه برای این وزارت خانه درست کنید سرایدارو خدمتگزار زحمت کش شیش ماهه قوله افزایش حقوق دادند بهانه تراشیها ایجاد میکنند کار دقیق وزحمت همه چیز را درست می کند نه حرف وشعار فقط نباید
وزیر کار صورت دهد همه دولت ومجلس باید یاری این وزارت.خونه بیان پس بیخودی لقمه را دور سر نچرخانید به امید روزی که همه چیز درست و سالم.انجام بشه توکل به خدا وامامان معصوم یا علی.

بازنشسته در 8/07/1395 - 21:12 نوشته:

تنها راه گذر آموزش و پرورش از این تنگنا برکناری وزیر (فانی)می باشد .نمایندگان محترم شما سوگند یاد کردیدی که محافظ حقوق مردم باشید .به خدا قسم فانی با عدم کارایی اش آموزش و پرورش را که تمام ملت ایران با آن سروکار دارندبیمار نموده و هرازگاهی احتمال سرایت این بیماری به جسم تمام ملت می رود پس علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد.متشکر ....همه ی معلمان موافق استیضاح استیضاح استیضاح استیضاح استیضاح استیضاح استیضاح استیضاح هستند.

احسن بر شما همکار بازنشسته ی محترم واقعا واقعیت را اعلام نمودید انشاءالله نمایندگان ملت این آرزوی معلمان را عملی خواهند کرد
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی