سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

ساخت یک هزار مدرسه برکت در مناطق محروم تا پایان سال محقق می‌شود

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
7 مهر

بر اساس اطلاعات خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با شروع  سال تحصیلی جدید 200 مدرسه برکت با 1300 کلاس درس و اعتباری معادل یک هزار و 300 میلیارد ریال در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسید و به عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب به دانش‌آموزان مناطق محروم در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت. 

طبق گفته‌های محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وزارت آموزش و پرورش نیاز خود در مناطق محروم را مشخص و به این ستاد اعلام می‌کند. 

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش دقیقاً به ما اعلام می‌کند که در کدام مناطق و با چه ظرفیتی به مدرسه نیاز دارد، پس از آن طبق توافقی که میان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت آموزش و پرورش منعقد می‌شود ساخت مدرسه در دستور کار قرار می‌گیرد و مکان ساخت و ظرفیت مدرسه توسط آموزش و پرورش اعلام می‌شود و ما در ستاد هزینه را تامین می‌کنیم. 

مخبر گفت: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که 30 درصد مدارس کشور استاندارد نیستند یعنی از تعداد 107 هزار مدرسه موجود در کشور 30 درصد مطابق با استانداردها نیستند و در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تا حدی که امکان‌پذیر باشد مدرسه می‌سازیم.

وی با اشاره به دستور رهبر انقلاب در 3 سال گذشته مبنی بر ساخت یک هزار مدرسه در مناطق محروم کشور مطرح کرد: تا پایان سال 95 ساخت یک هزار مدرسه را به پایان می‌رسانیم و تاکنون 778 مدرسه با 4 هزار و 56 کلاس درس و ظرفیت پذیرش بیش از 101 هزار دانش‌آموز ساخت و به آموزش و پرورش تحویل داده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: پس از تکمیل ساخت یک هزار مدرسه، در فاز دوم ساخت هزار مدرسه دیگر را آغاز خواهیم کرد. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بحث مقاوم‌سازی مدارس فرسوده نیز فعالیت می‌کند گفت: در برخی مناطق به بازسازی مدارس فرسوده کمک کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا در این رابطه نیز فعالیت بیشتری انجام دهیم. این ستاد صرفاً در مناطق محروم فعالیت می‌کند و به مناطق شهری ورود نکرده‌ایم.

مخبر مطرح کرد: مدرسه سازی یکی از فعالیت‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است و عمده فعالیت ما توانمند سازی اقتصادی مردم در مناطق محروم است بر همین اساس محور اصلی فعالیت‌هایمان اشتغال است. 

وی خاطر نشان کرد: بیش از 265 طرح اقتصادی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مناطق محروم عملیاتی شده که حدود 165 هزار شغل ایجاد نموده است. همچنین 3 هزار شغل برای تکنسین‌ها و مهندسین ایجاد شده است. 

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرتسنیم - آموزش و پرورش
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی