سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

وزارت علوم 160 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی خریداری کرد

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
7 مهر

بر اساس اطلاعات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ محمد فرهادی با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی در اقتصاد دانش‌بنیان، ایجاد بازار برای شرکتهای دانش‌بنیان است، اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همواره معتقد به ممنوعیت واردات محصولاتی که توان ساخت آنها در داخل کشور وجود دارد، بوده و هست.

وی ادامه داد: تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، به عنوان مؤلفه اصلی اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های اصلی دولت است که یک طبیعت فرابخشی دارد که محور تعاملات وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری در دولت تدبیر و امید بوده است.

به گفته فرهادی، خوشبختانه با همکاری و تعامل بسیار نزدیک و تقسیم کار مناسب، امروز کارگروه تشخیص صلاحیت شرکتهای دانش‌بنیان توانسته است صلاحیت بیش از 2 هزار و 600 شرکت دانش‌بنیان را احراز کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و پارکهای علم و فناوری تابعه وزارت عتف در این مورد همکاری نزدیکی با معاونت علمی و فناوری داشته‌اند و معاونت علمی نیز بر اساس تقسیم کار یاد‌‌ شده با حفظ چابکی خود بدون ورود به بحثهای ساختاری و مدیریتی حدود 48میلیارد تومان از دانشگاه‌ها و پارکهای علم و فناوری و مراکز نوآوری و شرکتهای مستقر در آنها حمایت نموده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ماهنامه دانش‌بنیان گفت: وزارت علوم به صورت جدی در خرید محصولات ایرانی ورود کرده و به صورت فعال در این رابطه اقدام نموده است که  طی سه تفاهمنامه در سه سال اخیر با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری برای نخستین بار باعث خرید بیش از 160میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل توسط مراکز تابعه وزارت عتف شده است که این اقدام می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرتسنیم - آموزش و پرورش
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی