سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

سامانه نظارت بر مدارس غیردولتی راه‌اندازی می‌شود

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
7 مهر

بر اساس اطلاعات خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرضیه گرد در نشست خبری با اصحاب رسانه از راه‌اندازی سامانه نظارت بر مدارس غیردولتی خبر داد و  اظهار کرد:‌ این سامانه که حاوی بانک اطلاعاتی مدارس غیردولتی است، به زودی رونمایی می‌شود.

وی درباره نظر رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش درباره پایین بودن میانگین نمرات نهایی مدارس غیردولتی عنوان کرد: قضاوت کیفیت بر عهده مردم است. اگر میانگین نمرات نهایی مدارس غیردولتی از روستا تا شمال شهر تهران پایین باشد، هیچ پدر و مادری حاضر نیست فرزند خود را در این مدارس ثبت‌نام کند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: در استان یزد اختلاف نمره مستمر دانش‌آموزان با امتحانات نهایی 1.5 نمره است همچنین در شهر تهران نیز دو نمره اختلاف دارد  بنده سخنان رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش را در شورای معاونین مطرح خواهم کرد، چراکه به این سخنان نقد دارم.

گرد همچنین درباره قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی گفت: شورای نگهبان ایراداتی را به این قانون گرفت که قابل حل بود و ما ایرادات را برطرف کردیم و امیدواریم هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود. اگر این قانون به تصویب برسد، شفاف‌سازی‌های بسیاری را در مدارس غیردولتی شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از موارد قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی که در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسیده است صدور کلی مجوزهای پیش‌دبستانی توسط وزارت آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه مدرسان غیردولتی بیان کرد: باید حتماً مؤسسان مدارس غیردولتی، معلم‌ها را بیمه کنند، چرا که در شهریه آنان طبق الگوی شهریه تأثیر خواهد داشت. اگر قانون دائمی شدن نیز ابلاغ نهایی شود، بخشی از حق بیمه معلم در قالب صندوق حمایت پرداخت می‌شود.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرتسنیم - آموزش و پرورش
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی