سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

سجاد با کتابهای کهنه به مدرسه می رود/ آموزش وپرورش قول پیگیری داد

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
9 مهر

بر اساس اطلاعات ، طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۹۵_۹۶  بیش از ۱۳۴ میلیون تیراژ کتاب منتشر شده است اما گزارش های موردی از والدین دانش آموزان به گوش می رسد که هنوز فرزندانشان موفق به دریافت کتاب نشده اند.

هفته نخست سال تحصیلی گذشت، روزهایی که همه چیز بوی تازگی می دهد. از لباس دانش آموزان گرفته تا کتابها و لوازم التحریر دانش آموزان اما هستند دانش آموزانی که بدون کتاب یا با کتاب های عاریه ای سر کلاس درس حاضر می شوند.

دانش آموزانی که با استرس و سنگینی نگاه دیگر دانش آموزان سال تحصیلی را آغاز کنند.

سجاد، دانش آموز پنجم ابتدایی، یک هفته است که کتاب ندارد، مادر از همسایه کتاب های دست دوم را قرض گرفته تا سجاد از درس هایش عقب نماند.

مادر سجاد به می گوید: در سامانه ثبت کتاب درسی ثبت نام کردم، فیش مربوط را از سامانه پرینت گرفتم اما گم کرده ام و مدیر مدرسه به دلیل نداشتن فیش کتاب، کتابها را تحویل نمی دهد.

این مادر ادامه می دهد: پیامکی که پس از خرید کتاب به تلفن همراهم ارسال شده بود را به مدیر نشان دادم اما قبول ندارد، می گوید به تمام دانش آموزان باید کتاب بدهم بعد اگر کتابی اضافه آمد به فرزند شما هم می دهیم.

او تاکید می نماید: اما با گذشت یک هفته از سال تحصیلی هنوز کتابی به سجاد نداده اند. نگران تحصیل فرزندم هستم با توجه به مشکلاتی که دارد، روحیه اش اجازه نمی دهد با کتاب های کهنه درس بخواند و بسیار از این موضوع ناراحت است.

مادر سجاد بیان می نماید: تحت پوشش کمیته امداد هستم، سجاد مشکل شکاف کام دارد و پدرش از کارافتاده است درآمدی ندارد با این وجود در خانه ها نظافت می کنم تا بتوانم هزینه های تحصیل فرزندانم را تامین کنم اما با همه این اوصاف الان فرزند من بدون کتاب بر سر کلاس درس حاضر می گردد.

دانش آموزان برای دریافت کتاب نیازی به فیش ندارند

در این باره معاون سازمان پژوهش و برنامه آموزشی آموزش و پرورش به می گوید: اسامی دانش آموزان پس از ثبت نام در سامانه ثبت کتاب درسی به سیستم مدرسه وارد می گردد.

حسین طلایی زواره می افزاید: برای دریافت کتاب درسی نیازی به فیش یا پیامک نیست چراکه مدیر مدرسه اسامی دانش آموزان ثبت نام شده را دارد.

وی تاکید می نماید: اینکه کتابها به دلیل نداشتن فیش ثبت نام به سجاد تحویل داده نشده حتما پیگیری می گردد و کتاب های درسی را دریافت خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات ، فارغ از همه تلاشهای مسئولان برای ساماندهی به وضعیت توزیع کتب درسی و با وجود تاکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر نبود کمبود کتاب درسی گویا توزیع کتاب های درسی در مواردی هرچند کم، دچار برخی از مشکلات شده است که دامن دانش آموزان را گرفته است و به نظر می رسد جای تدابیری برای چنین پیشامدهایی خالی است. گرچه در موضوع فوق به نظر می رسد گره کار را باید در جای دیگری جست اما امید است با انتشار این گزارش، گره کار از مشکل سجاد گشوده شود.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرخبرگزاری مهر - اخبار اقتصادی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی