سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

مردم اطلاعات درست در سرشماری ارائه دهند

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / سرشماری
9 مهر

بر اساس اطلاعات ، سید خالق سجادی، شامگاه سه شنبه در جمع روسای شوراها و دهیاران بخش مرکزی و یانه‌سر بهشهر ادامه داد: ارائه آمار صحیح در سرشماری  نفوس و مسکن از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر برنامه ریزی مناسب در کشور، در اختصاص بودجه‌های مختلف اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در سرشماری و ارائه آمارهای دقیق ضروری است، اظهار کرد: مردم با ماموران سرشماری نفوس مسکن همکاری گسترده داشته باشند و آمار دقیق ارائه کرده و از ارائه آمار دروغ و نادرست خودداری کنند.

فرماندار بهشهر گفت: ضمن اینکه ارائه آمار دروغ از گناهان کبیره است؛ مسئولیت آمار نادرست و دروغ بر عهده خود فرد است.

سجادی همچنین با اشاره به اینکه ۵۰ درصد سرشماری در سطح شهرستان باید به صورت اینترنتی انجام شود، ادامه داد: سرشماری اینترنتی بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و اگر افراد رغبتی برای انجام سرشماری اینترنتی نداشته باشند، هزینه‌های فراوانی را باید متحمل شویم.

وی با بیان اینکه در روستاها هم سرشماری اینترنتی در مدارس، خانه‌های بهداشت و مراکزی که به اینترنت وصل هستند، انجام شود، اضافه کرد: دهیاران به عنوان مدیران اجرایی و نظارتی سرشماری نفوس و مسکن در روستاها باید زمینه ثبت نام اینترنتی آسان و مشارکت حداکثری مردم در سرشماری اینترنتی را فراهم کنند.

فرماندار بهشهر با اشاره به اینکه ارائه این آمار در مالیات و یارانه تاثیری ندارد و نباید به بهانه مالیات از حضور در سرشماری خودداری شود، بیان داشت: مشکلات ایجاد شده از ارائه هرگونه آمار غلط و نادرست به ماموران سرشماری، به خود فرد و اهالی روستا و شهر بر می‌گردد.

سجادی، افزایش دقت سرشماری و صرفه‌جویی در زمان و هزینه اجرای سرشماری را از مزایای ثبت‌نام اینترنتی سرشماری عنوان کرد و ادامه داد: همه افرادی که نسبت به انجام سرشماری به صورت اینترنتی اقدام می‌کنند به قید قرعه از جوایز ارزنده ستاد سرشماری کشور بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین با تاکید بر در پیش بودن ماه محرم به شوراها و دهیاران گفت: اطلاع رسانی و نصب بنر و پارچه برای عزای حسینی در دستور کار قرار گیرد و همچنین با برنامه ریزی مناسب جوانان را جذب مساجد کرده و از برپایی خیمه‌های جداگانه برای جوانان خودداری شود.

معاون فنی و اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن بهشهر گفت: شرایط دسترسی به خانوارهای غایب در روستاها فراهم شود.

رحمت چوپانی رودباری ادامه داد: آمارهای مختلف در سرشماری امسال براساس نقطه مکانی انجام می گردد و اگر سرشماری در هرمکانی انجام شد، اطلاعات هم در همان مکان باید ارزیابی شود.

وی بر مشارکت همه جانبه در این سرشماری تاکید کرد و ادامه داد: برخی از ماموران بومی روستاها نیستند و لذا باید همکاری همه جانبه انجام شود و یک فرد مطلع به روستا توسط ماموران باشد.

این مسئول ادامه داد: در این سرشماری، ارائه اطلاعات و آمار عمومی در روستاها مورد نظر است و افرادی که ساکن روستا هستند، اطلاعات درست و دقیق ارائه دهند تا در برنامه ریزی‌های آن روستا اعمال شود.

چوپانی رودباری با اشاره به برگزاری دو مرحله‌ای سرشماری نفوس و مسکن در این دوره ادامه داد: سوم لغایت ۲۴ مهرماه سرشماری در مرحله اول و به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد و مرحله دوم نیز به مدت یک ماه از ۲۴ مهرماه تا ۲۴ آبان ماه به صورت حضوری توسط عوامل اجرایی برگزار می گردد.

وی با تاکید بر نقش آمار در نظام برنامه‌ریزی کشور گفت: باید از حداکثر ظرفیت دستگاه‌ها و دهیاران شهرستان بهشهر برای سرشماری نفوس و مسکن سال جاری استفاده کرد.

چوپانی در پایان با تاکید بر همکاری دهیاران و شوراها با ماموران درخواست کرد ضمن همکاری با مأموران سرشماری و ارائه اطلاعات درست، موجب انجام برنامه‌ریزی‌های درست در کشور شوند.

منبع خبرخبرگزاری مهر - سرشماری سال 95
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی