سایت کاریابی جویا کار

سهم 1.6 میلیون دلاری هر تعاونی مرزنشین در صادرات

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
10 مهر

سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ، درباره تعاونی‌های مرز نشین گفت:در حال حاضر 460تعاونی مرزنشین در کشور ثبت شده که حدود 350 تعاونی فعال هستند و برای یک میلیون و 700 هزار عضو این تعاونی‌ها کارت الکترونیکی برای صادرات خود دریافت کرده اند.

وی با اشاره به روند رشد صادارت در تعاونی های مرز نشینان گفت: این صادرات از 350 میلیون دلار در سال 94 به 575 میلیون دلار افزایش یافته است .

بر اساس اطلاعات تسنیم، با احتساب 350 تعاونی مرزنشین فعال، سهم هر تعاونی به طور متوسط 1.6 میلیون دلار می گردد که رقم بسیار ناچیز و در حد صفر است که به نظر می رسد مسئولان بخش تعاون در دولت هیچ توجهی به ظرفیت های بخش تعاون نمی کنند و این بخش تقریباً رها شده است.

 کلانتری با اشاره به مصوبه اخیر دولت درباره کاهش معافیت مالیاتی ادامه داد: تا چند وقت گذشته معافیت مالیاتی برای کالاهایی که وارد می‌شدند تا 100 درصد بود اما اخیراً‌  با مصوبه هئیت دولت این میزان به 70 درصد کاهش یافته است.

معاون تعاون وزیر کار با بیان اینکه مجموع صادرات تعاونی‌های مرز نشین در سال گذشته 570 میلیون دلار بوده است اظهار داشت: در صورتی که میزان معافیت مالیاتی برای تعاونی‌ها بیشتر باشد سود آنها بیشتر است. اگر به طور میانگین واردات برای تعاونی‌ها 25 درصد ارزان تر تمام شود، مجموعه سود هر عضو تعاونی تا28هزار تومان و برای هر خانواده تا100 هزار تومان در سال خواهد شد.

کلانتری گفت: در دولت یازدهم نسبت به افزایش تعداد اعضای تعاونی ها و کیفیت فعالیت های آنها تلاش کردیم.  هم اکنون میانگین تعداد اعضای هر تعاونی 100 نفر است که باید این تعداد افزایش یابد تا از این طریق بتوان فعالیت تعاونی ها را توسعه بخشید.

کلانتری، توسعه صادرات محصولات تولیدی تعاونی ها را از  برنامه های مهم این وزارتخانه خواند و گفت: سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات از بخش تعاونی ها داشتیم و هدفگذاری امسال صادرات 2.5 میلیارد دلار است.

 پایان/

منبع خبرتسنیم - استخدام
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی