سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

پیش‌بینی جمعیت ۳ میلیون نفری برای کرمان در سرشماری ۹۵

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / سرشماری
10 مهر

بر اساس اطلاعات ، مهرداد سلیمانی، عصر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهرماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۲۴ مهرماه به صورت اینترنتی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برآورد این است که ۳۰ تا ۴۰ درصد مشارکت را در سرشماری اینترنتی داشته باشیم و پیش بینی ما برای سرشماری جمعیت استان کرمان بیش از ۳ میلیون نفر است.

سلیمانی همچنین بیان داشت: سرشماری امسال  ویژگی بارز استفاده از اینترنت را دارد که این باعث شده است دو مرحله از سرشماری های قبل حذف شود و در سرشماری نفوس و مسکن امسال زمان خروجی را به شدت کاهش داده ایم و کاغذ نیز حذف و به جای آن از تبلت استفاده می گردد.

وی با تاکید بر پرهیز از جابجایی جمعیت در سرشماری ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که در سرشماری های قبلی داشته ایم به شدت کاهش یافته و اطلاعات مربوط به مهاجرت، گروه های سنی، جنسیت، مسکن، اطلاعات بیمه ای، اتباع خارجی و ... در سرشماری سال جاری استفاده می گردد.

وی با توجه به اینکه در سرشماری سال ۹۰ تعداد ۱۰ هزار خانوار غایب را داشتیم، گفت: جایگاه شهر کرمان بسیار مهم است و وضعیت مناسبی را در سطح ثبت نام در کرمان نداریم و انتظار داریم دستگاه های اجرایی در ثبت نام کارکنان و ارباب رجوع همکاری لازم و جدی را در سرشماری داشته باشند.

وی ادامه داد: اطلاعات جمع آوری به صورت کلی و سرجمع و منطقه ای استفاده خواهند شد و تا صبح امروز سه درصد میانگین کشوری ثبت نام اینترنتی  برای سرشماری داشته اند که استان کرمان یک درصد کمتر از میانگین کشوری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان شرکت در سرشماری را برای اولین بار از طریق سامانه مدیریت کردیم که بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی داشتیم.

منبع خبرخبرگزاری مهر - سرشماری سال 95
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی