سایت کاریابی جویا کار

دولت تدبیر 2 میلیون و 400 هزار شغل ایجاد کرد

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
3 آبان

بر اساس اطلاعات خبرنگار اقتصادی ، علی ربیعی، وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی با حضور در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج با بیان اینکه توسعه اشتغال و رفع معضل بیکاری یکی از اقدامات اساسی در کشور است گفت:باید از کشورهای موفق در مسیر توسعه اشتغال بهره گرفت و ما نیز با مهارت‌آموزی مرتبط با شغل می‌توانیم مسیر توسعه اشتغالزایی را سریعتر از گذشته طی کنیم.

 وی با بیان اینکه 2 میلیون و 400 هزار شغل در دولت یازدهم ایجاد کرده ایم گفت: در این راستا و براساس تمهیدات اندیشیده شده ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین اقدامات این وزارتخانه باشد.

ربیعی همچنین به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و بیان داشت: براساس تصمیمات گرفته شده قرار است نرخ سود تسهیلات به 11 درصد برسد و در مناطق محروم نیز این میزان به 7 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ارائه این تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال انجام می‌شود،‌ گفت: با ارائه این تسهیلات امیدواریم افراد بیشتری تمایل برای ایجاد اشتغال نشان دهند.

*تدوین برنامه‌های تخصصی در راستای ایجاد اشتغال

وزیر تعاون در ادامه سخنان خود با تأکید بر تدوین برنامه‌های تخصصی برای ایجاد اشتغال تأکید کرد: تدوین برنامه‌های تخصصی در جهت ایجاد اشتغال برای افرادی که دارای مهارت هستند از مهمترین اولویت‌ها است و می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه اشتغال محسوب شود.

ربیعی با بیان اینکه مهارت‌آموزی مهم‌ترین برنامه وزارت تعاون است گفت: توانمند کردن افراد جامعه و ارائه آموزش‌ها به آنان از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در مسیر توسعه اشتغالزایی تأثیرات بسیار مطلوبی داشته باشد.

وی  با بیان اینکه بهره‌وری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی محسوب شود.

وزیر تعاون فقدان مهارت‌ها را از مهمترین دلایل بیکاری در جوانان دانست و گفت: متأسفانه هر چند جوانان جویای کار دارای تحصیلات هستند اما به دلیل عدم مهارت‌های کافی نمی‌توانند در محیط‌های کسب و کار به راحتی جذب شوند.ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید مطلوب تر شود. دانشجویان در زمان تحصیل با حضور در محیط های کسب و کار می‌توانند مهارت‌های لازم را در زمینه رشته تحصیلی خود فرا گرفته تا در زمان فارغ‌التحصیلی بتوانند از مهارت کسب شده استفاده درست کنند و راحت‌تر جذب محیط کار شوند.

 پایان/

منبع خبرتسنیم - استخدام
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی