سایت کاریابی جویا کار

پیامک پاسخگویی به سوالات هدفمندی یارانه ها

دسته بندي: اخبار / یارانه ها
5 اردیبهشت

رییس سازمان هدفمندکردن یارانه ها گفت:

پیامک۳۰۰۰۲۵ سازمان هدفمندی یارانه ها آماده پاسخ گویی به سوالات مردم در خصوص یارانه نقدی است.

به گزارش ایرنا، بهروز مرادی در گفت وگویی در مورد تعداد انصرافی ها از دریافت یارانه نقدی گفت: الزاما این تعداد انصرافی ها بر اساس بررسی های انجام شده زیاد نیست اما بخشی از انصرافی ها مربوط به اشتباه در نحوه ورود به سامانه www.refahi.ir  است که در روز های اخیر با اصلاح سامانه و درج گزینه عدم انصراف، سازمان هدفمندی یارانه ها تلاش کرده این مشکل را به طور کامل مرتفع کند.

بهروز مرادی - مدیر عامل سازمان هدفمند کردن یارانه ها

بهروز مرادی - مدیر عامل سازمان هدفمند کردن یارانه ها

 

رییس سازمان هدفمندی یارانه ها درباره اعلام تغییر اطلاعات خانوار ها گفت: تغییر اطلاعات خانوار ها ارتباطی به این سازمان ندارد ومربوط به مرکز آمار است اما در تهران مردم می توانند به دبیرستان البرز که به عنوان پایگاه اطلاعاتی مرکز آمار تعیین شده و در شهرستان ها به فرمانداری ها و استانداری ها مراجعه کنند.

وی با بیان آنکه ، یارانه نقدی کماکان همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و دولت هیچ برنامه ای برای تغییر میزان کف یارانه نقدی واریزی به حساب سرپرستان خانوار ها ندارد، گفت:

دولت همچنان خود را مکلف به واریز ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار می داند که این موضوع شامل افرادی که پیامک مربوط به واریز مابه التفاوت فاز اول و دوم هدفمندی را نیز دریافت کرده اند یعنی همان ۲۸ هزار تومان نیز می باشد.

رییس سازمان هدفمند سازی یارانه ها تصریح کرد: کماکان مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب دریافت کنندگان این پیامک ها هم واریز می شود.

مرادی گفت: در صورت هر گونه تغییر در میزان و نحوه یارانه نقدی دولت مکلف است این تغییرات را بر اساس قانون به مردم اعلام کند.

به گفته وی ، مردم می توانند در خصوص اعلام تغییرات هویتی خود از قبیل ازدواج، تولد طلاق و فوت با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ در سراسر کشور اقدام کنند .

رییس سازمان هدفمند سازی یارانه ها تاکید کرد: سرپرستان خانوار در صورت دریافت پیامک سازمان هدفمندی یارانه ها، به سایت این سازمان مراجعه کنند.

مرادی گفت: همه کسانی که از طریق سامانه ۳۰۰۰۲۵ پیامک مربوطه را دریافت کرده اند، باید برای درج انصراف یا عدم انصراف خود، به سامانه www.refahi.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که به اشتباه پس از ورود به این سامانه گزینه انصراف را انتخاب کرده اند، براساس بررسی های انجام شده تعدادشان زیاد نیست و می توانند با مراجعه به یکی از شعبات بانکی که حساب یارانه ای خود را در آن باز کرده اند، ظرف مدت چند دقیقه اقدام به اصلاح درج گزینه مربوطه از طریق ورود به سامانه اطلاعات اقتصادی خود، کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که گزینه انصراف را انتخاب کرده اند و یارانه فروردین به حسابشان واریز نشده، در ماه بعد یارانه این ماه را دریافت می کنند یا خیر، اظهار داشت: حساب مربوط به واریز یارانه نقدی همواره برقرار است و سازمان هدفمندی یارانه ها در اولین فرصت پیش آمده، مبالغ مربوط به یارانه نقدی فروردین را به حساب کسانی که به اشتباه گزینه انصراف را انتخاب کرده اند، واریز می کند، ضمن آنکه کف درنظر گرفته شده برای پرداخت یارانه نقدی برای همه دهک ها همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان می باشد و این ۲۸ هزار تومان واریز شده در روزهای اخیر مربوط به مابه التفاوت یارانه نقدی فاز اول و دوم هدفمندی یارانه هاست که به حساب برخی از دریافت کنندگان پیامک یارانه ای واریز شده است.

مرادی افزود: سازمان هدفمندی یارانه ها اگر در بررسی های جدید خود مطمئن شود که ۲۸ هزار تومان مربوطه به حساب دریافت کنندگان پیامک واریز نشده است، حتما پیگیر واریز این مبلغ به حساب آنها خواهد بود تا این مبلغ به حساب آنها بطور کامل واریز شود.

*** هنوز معلوم نیست ۲۸ هزار تومان واریز شده برای یک ماه یا دو ماهه است

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها در ادامه، گفت: در صورت مشخص شدن مدت زمان در نظر گرفته شده برای واریز ۲۸ هزار تومان، دولت به طور حتم آنرا به مردم اعلام می کند

و بازهم تاکید می کنم که هنوز معلوم نیست که آیا این ۲۸ هزار تومان برای یک ماه یا دوره دو ماهه واریز یارانه نقدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دهک هایی هستند که مبلغ ۲۸ هزار تومان واریز شده و حتی همان ۴۵ هزار تومان هرماه، تاثیری بر روی عملکرد اقتصادی خانواده هایشان نداشته است، به طوری که برخی از آنها با مراجعه به ما خواهان حذف خانواده خود از دریافت یارانه نقدی هستند که تعدادی از آنها جزء دهک های پردرآمد از جمله دهک دهم هستند، اگرچه برخی از خانواده های کم درآمد هم به علت آنکه این طرح را یک طرح عظیم اقتصادی می دانند، خواهان حذف دریافت یارانه نقدی از طریق سامانه هدفمندی یارانه ها هستند.

وی درباره اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها براساس تغییر هویتی آنها، اظهار داشت: این تغییرات هویتی براساس قانون به طور اتوماتیک ماه به ماه یعنی ۳۰ ام به ۳۰ ام هرماه از طریق سامانه اطلاعاتی مرکز آمار به ما اعلام می شود.

** حذف یارانه نقدی ایرانیان مقیم خارج

مرادی درباره آخرین وضعیت پرداخت یارانه نقدی، به ایرانیان مقیم خارج گفت: مقرر شده براساس قانون، به ایرانیانی که بالای ۶ ماه ساکن خارج از کشور هستند، یارانه پرداخت نشود و در این رابطه مسائل به طور دقیق از سوی مسئولان در حال پیگیری است.

وی افزود: این موضوع شامل تعداد اندکی از مردم جنوب کشور نمی شود؛ زیرا این قشر از توانمندی اقتصادی ضعیفی برخوردار هستند، به همین علت مجبور به رفت و آمد به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای انجام فعالیت های اقتصادی به منظور افزایش توان مالی خود هستند.

  • پیامک پاسخگویی به سوالات هدفمندی یارانه ها
  • منبع خبرhttp://www.yaranehmehr.ir/?p=1150
    تاريخ انقضاء:12 اردیبهشت
    اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

    الهه در 6/02/1391 - 21:35 نوشته:

    این پیامک محشر بود
    اصلا تلوزیون اطلاع رسانی نکرده بود ممنونم
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی شود
    دسته بندی ها
    تبلیغات متنی