سایت کاریابی جویا کار

استخدام اموزش و پروش در سراسر کشور سال 96

دسته بندي: اخبار / استخدام
18 اردیبهشت
استخدام اموزش و پروش در سراسر کشور سال 96

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از موافقت سازمان اموراستخدامی برای جذب ۱۴هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی جدید خبر داد و گفت: احتمالا تا پایان خرداد اولین نوبت آزمون استخدامی را برای جذب ۱۰۰ هزار نفر برگزار خواهیم کرد.

اسفندیار چهاربند درگفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازنشستگی بیش از ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان طی ۱۰ سال آینده اظهار کرد: این میزان از بازنشستگان به علت حجم وسیع جذب نیرو در دهه ۶۰  و اویل دهه ۷۰ است و اکنون این افراد در آستانه بازنشستگی قرار گرفته‌اند.
 وی افزود: یکی از چالش‌های مهم و جدی آموزش و پرورش در سال‌های آینده نحوه جذب و تربیت معلمان جدید خواهد بود. نیازمند تعامل با همه نهادهای تصمیم‌گیر و سیاستگذار هستیم تا این خلاء را پر کنیم.
 رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا در سال جاری هم آموزش و پرورش آزمون استخدامی برگزار می‌کند؟ گفت: احتمالا تا پایان خرداد اولین نوبت آزمون استخدامی را برگزار خواهیم کرد.
چهاربند ادامه داد: تا اکنون براساس آنچه قطعی شده و سازمان امور استخدامی پذیرفته است ۱۰۰ هزار نفر فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها را جذب خواهیم کرد. این افراد در دوره یکساله حرفه‌آموزی شرکت می‌کنند. مجوز جذب ۴۵۰۰ نفر دیگر برای تعهد دبیری و ورود به دانشگاه‌های تربیت دبیر و فرهنگیان اخذ و تلاش می‌کنیم این سهمیه را افزایش دهیم.
 وی درباره احتمال سهمیه‌بندی در آزمون‌های استخدامی با توج به کمبود نیروی معلم مرد اظهار کرد: اساسا جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش با همه دستگاه‌ها متفاوت است. ما باید براساس نیاز خودمان نیرو جذب کنیم. نیاز ما در دو جنس دختر و پسر لازم الاجراست و نمی‌توانیم بگوییم که به علت مساوات استخدام، ۵۰ درصد مرد و ۵۰ درصد زن جذب می‌کنیم. بلکه باید ببینیم در دبیرستان پسرانه چند معلم مرد نیاز داریم و در مدارس متوسطه دخترانه چند معلم زن نیاز داریم.
 رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین جنسیت در نیاز سنجی‌ها بسیار کلیدی و حساس است. شاید در دیگر دستگاه‌ها جنسیت چندان مطرح نباشد اما در آموزش و پرورش لزوما به ویژه در دوره متوسطه اول و دوم باید این موضوع را لحاظ کنیم.

خود را برای ازمون استخدامی اموزش و پرورش اماده نمایید


تگ هاي مطلب: استخدام اموزش و پروش, استخدام اموزش و پروش سال96, استخدام معلمان, استخدام معلمان قرارددای
منبع خبرایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی