سایت کاریابی جویا کار

استخدام سازمان نظام پرستاری

دسته بندي: اخبار / استخدام / فارس
6 اسفند
استخدام سازمان نظام پرستاری
استخدام سازمان نظام پرستاری

بالاخره مشگل استخدامی پرستاران بررسی گردید
متن خبر:

استخام نظام پرستاری در استان فارس

محمدهادی ایمانیه ظهر امروز ظهر امروز در آئین بزرگداشت روز پرستار با بیان اینکه در کمتر کشوری چنین اختلاف و فاصله‌ای میان درآمد پزشکان و پرستاران وجود دارد، اظهار داشت: این فاصله که از عدالت علوی به دور است شایسته جامعه اسلامی نیست.وی با تأکید بر اینکه مطالبات برحق پرستاران باید با درایت، اخلاص و چشم‌پوشی از منافع شخصی پیگیری شود، افزود: مسئولان کشوری از جمله وزیر بهداشت، دولت و مجلس نیز با این سیستم طبقاتی روبه‌رو شده‌اند که اصلاح آن نیاز به صرف زمان و برنامه‌ریزی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در یک سال گذشته به دلیل اجرای طرح تحول در نظام سلامت فشار مضاعفی به کادر درمانی به ویژه پرستاران در بیمارستان‌های دانشگاهی وارد شده، خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه در سال‌های گذشته آسیب‌های بسیاری بر جامعه پزشکی ایران تحمیل کرده که پرستاران نیز با تحمل دردها و بی‌پولی‌های بیماران از این لطمات بی‌نصیب نبوده‌اند.
ایمانیه با بیان اینکه خوشبختانه امروز با توجهات حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت و وزارت بهداشت بسیاری از این موانع برطرف شده، تصریح کرد: این موضوع بدون تردید سبب آرامش پرستاران نیز شده است.
وی تأکید کرد: حذف زیرمیزی‌ها، هتلنیگ مناسب در محیط کار، تخصصی شدن بخش‌های ویژه بیماران سرطانی از نکات مثبتی است که در بهبود وضعیت شغلی پرستاران مؤثر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به یکی از مهم‌ترین درخواست‌های پرستاران درمورد افزایش تعرفه خدمات بیان کرد: باز توزیع این تعرفه‌ها و میزان سهم پزشک و پرستار تا هفته گذشته مشخص نبود و پیش از این به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شد.
ایمانیه عنوان کرد: در بخشنامه‌های جدید پرداخت تعرفه به پزشکان به صورت پلکانی انجام می‌شود که بر این اساس ۴۵ درصد تعرفه به پزشکان تعلق گرفته که با کسر مالیات به ۳۴ درصد می‌رسد.
وی با درخواست از پرستاران معترض مبنی بر اینکه به جای برخورد احساسی با موضوع، مطالبات به حق خود را با جدیت و سماجت پیگیری کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرستاران را در راستای پیگیری مطالبات قانونی خود همراهی می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل خود را برای اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری حتی در کل استان فارس اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های استان فارس کمبود نیروی پرستار دارند و افزایش تعداد پرستار از مطالبات به‌حق جامعه پرستاری است که در این راستا مجوز استخدام ۹۰۰ پرستار در استان صادر شده است.
ایمانیه با اشاره به اینکه ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های پرستاری یکی از برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، افزود: این موضوع که کیفیت آموزش در دانشگاه‌های سراسری بیشتر از دانشگاه‌های آزاد است واقعیتی غیر قابل انکار است.
وی خاطرنشان کرد: از این پس هر یک از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آزاد که قصد فعالیت در سیستم دانشگاه را داشته باشند باید ابتدا در آزمون سطح‌بندی شرکت کرده و پس از گذراندن دوران کارآموزی فعالیت خود را آغاز کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: بازرسی و نظارت بیشتر بر واحدهای دانشگاه آزاد و اولویت گذراندن طرح برای دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های سراسری از دیگر اقدامات دانشگاه در راستای کیفی‌سازی پرستاری در استان فارس است.

استخدام پرستاران جدید در مراکز درمانی

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه ۱۴۰ هزار پرستار در کشور وجود دارند، گفت: قریب به ۵۳ هزار دانشجوی مقطع مختلف رشته پرستاری در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد میرزابیگی صبح امروز در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) شهر کرمانشاه اظهار کرد: ۱۴۰ هزار پرستار در مراکز دولتی و غیردولتی کشور وجود دارند.
میرزابیگی تصریح کرد: ۵۰ هزار دانشجوی مقطع کارشناسی رشته پرستاری، دو هزار و ۵۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۳۵۰ دانشجوی دکتری ظرفیت بزرگی ایجاد می‌کند تا در سال‌های آینده به کادر پرستاری اضافه شوند.
وی با بیان اینکه کمبود پرستار در مرکز درمانی سراسر کشور وجود دارد، گفت: مجموعه کادر پرستاری کشور ۹۰ هزار نفر است که این تعداد پرستار تنها نیمی از نیاز به پرستار را رفع کرده است.
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور تعداد رشته‌های پرستاری در کشور را ۱۱ رشته عنوان کرد و از افزایش چهار رشته دیگر در آینده خبر داد.
این مسئول با اشاره به اینکه ۱۷۰ دانشکده پرستاری و مامایی در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: به‌دنبال افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و دریافت مجوز استخدام نیروی جدید هستیم.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: کم بودن تعداد پرستاران و حجم بالای کار، ممکن است از کیفیت کار بکاهد.
میرزابیگی خواستار حل مشکل استخدام پرستاران در بودجه ۹۴ شد و تصریح کرد: هشت هدف اصلی برای معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از ۱۷ سال تلاش در نظر گرفته شده که موجب بهبود شرایط پرستاران می‌شود.

 حل مشکل کمبود پرستار

به گزارش ایرنا، ˈمحمد میرزابیگیˈ روز یکشنبه در جلسه معرفی طرح ˈنهضت توسعه و تعالی مراقبت و پرستاری در نظام سلامت کشورˈ و بررسی مشکلات پرستاران دردانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: مشکلات انباشته شده ای در موضوع کمبود نیروی پرستاری در کشور داشتیم که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این مشکل شدیدتر شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، مراجعات به مراکز درمانی افزایش یافت، اضافه کرد: این مراجعات به مرور زمان ساماندهی می‌شود و پرستاران باید با صبوری و توان بیشتر در راستای اجرای هرچه بهتر طرح خدمت کنند.
وی به راهکارهای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی اشاره و بیان کرد: می‌توانیم با جذب نیروهای تبصره ای، از طریق نیروهای شرکتی با تاکید بر واگذاری امور به قشر پرستار و دانشگاهی، بخشی از کمبود نیروی پرستاری را جبران کنیم.
وی به طرح به کارگیری نیروی دانشجو نیز اشاره کرد و ادامه داد: البته این طرح ریشه ای نیست ، اما کمک کننده و اثرات مثبتی خواهد داشت.
میرزابیگی افزود: ۹۰ درصد پرسنل پرستاری در مراکز درمانی کشور، خانم هستند که با احتساب مرخصی زایمان، استعلاجی و سایر مسائل، می‌توان گفت، تقریبا یک سوم نسبت به آقایان کمتر خدمت می‌کنند.
وی در ادامه به ساختار فرسوده برخی مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: ساختار و فضای فیزیکی این مراکز نیز در حال بازنگری است و متناسب با نیازها برنامه ریزی خواهد شد.
وی در خصوص نحوه تخصیص نیروی پرستاری به مراکز درمانی، گفت: درحال حاضر از فرمول نسبت پرستار به بیمار استفاده می‌شود که به دنبال تعریف استانداردی برای این روش متناسب با ساختار بیمارستانها و با توجه به منابع، مصالح و ویژگی‌های کشور هستیم.
میرزابیگی در ادامه به معرفی طرح ˈنهضت توسعه و تعالی مراقبت و پرستاری درنظام سلامت کشورˈ و چالش‌ها، رویکردها، الزامات و اقتضائات آن در افـق آینـده پرداخت و بر حرکت از پرستاری سنتی به سوی پرستاری حرفه ای و فراحرفه ای تاکید کرد.
وی دستاوردهای سازمان نظام پرستاری را تشریح و از تعریف و تثبیت جایگاه سازمان پرستاری، بازنگری نظام پرداخت، نظارت بر بخش خصوصی و خیریه در زمینه به کارگیری نیروی پرستار، بازنگری آموزش پرستاران به نحو عینی و بالینی تر، به عنوان بخشی از دستاوردهای سازمان نظام پرستاری یاد کرد.
این جلسه با هدف معرفی طرح ˈنهضت توسعه و تعالی مراقبت و پرستاری در نظام سلامت کشورˈ و همچنین بررسی وضعیت پرستاری مراکز درمانی قم و آگاهی از مشکلات این حوزه و با حضور گروهی از پرستاران بخش‌های مختلف مراکز درمانی استان قم برگزار شد.
در این جلسه پرستاران به تشریح مشکلات خود پرداختند و رییس سازمان نظام پرستاری نیز به سووالات آنان پاسخ گفت و برای حل مشکلات قول مساعد داد

استخدام ۱۵۰۰ پرستار

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با استخدام ۱۵۰۰ پرستار در سال ۹۳، بخشی از مشکلات نیروی انسانی پرستاران حل خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید تقی نوربخش در مراسم گرامیداشت روز پرستار به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) افزود: نقش پرستاران در تامین سلامت نقش بسیار ویژه ای است و شاید مشکل ترین حرفه در امر سلامت، حرفه پرستاری باشد.
نوربخش با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات پرستاران در سالهای گذشته کماکان حل نشده است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی در سالهای اخیر فراز و فرودهای بسیاری داشته است.

برای عضویت در کانال اخبار استخدام فارس در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: استخدام سازمان نظام پرستاری, استخدام سازمان نظام پرستاری در سال ۹۳, سازمان نظام پرستاری, سایت سازمان نظام پرستاری, سایت استخدام, استخدام پرستاران، استخدام پرستار, نظام پرستاری شیراز, نظام پرستاری مشهد, نظام پرستاری تهران
منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی