سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

توصیه هایی به داوطلبان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی آزاد 93

دسته بندي: کنکور، آزمون و دانشگاه / اخبار کاردانی به کارشناسی
29 مرداد
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاداسلامی گفت: داوطلبان کارشناسی ناپیوسته با آزمون فقط رشته‌هایی را انتخاب کنند که دانشگاه آزاد اسلامی آنها را در واحدهای دانشگاهی ارائه داده است

. لذا داوطلبان توجه داشته باشند که قبل از تهیه کارت اعتباری رشته مورد علاقه خود را در سایت www.azmoon.org مشاهده کنند.

 

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر علوی فاضل در ادامه در پاسخ به این سوال که این رشته‌ها کدامند، گفت: این رشته‌ها شامل اتاق عمل، ساخت پروتز دندانی، مامایی، علوم آزمایشگاهی، بهداشت عمومی، مهندسی بهداشت محیط، هوشبری، علمی کاربردی حسابداری، مهندسی تکنولوژی الکترونیک، مهندسی تکنولوژی برق – قدرت، مهندسی تکنولوژی نرم‌افزار کامپیوتر و علمی کاربردی معماری است.

 

وی در مورد شرایط انتخاب رشته داوطلبانی که در آزمون سراسری و کارشناسی ناپیوسته 93 شرکت کرده‌اند، گفت: این دسته از داوطلبان می‌توانند صرفاً در مجموعه‌ای که آزمون داده‌اند در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کنند، ضمن اینکه امکان ویرایش پس از تأیید نهایی ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری وجود ندارد.

 

علوی فاضل تأکید کرد: در مورد رشته‌های بدون آزمون هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل در یک یا حتی چند مجموعه بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی خود انتخاب رشته کنند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرط بومی‌گزینی در ثبت‌نام دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، گفت: برای اولین بار دانشگاه برای رفاه عموم داوطلبان گزینش بومی را حذف کرده به جز پزشکی واحد زاهدان که همچنان مختص داوطلبان استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان محسوب می‌شود. لذا داوطلبان می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور که علاقمند هستند رشته‌/محل‌های خود را انخاب کنند و در سایت ثبت‌نام کنند.

 

علوی فاضل در مورد نقش جنسیت در پذیرش گفت: ثبت‌نام در اکثر رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هم برای زنان و هم مردان بلامانع است اما برخی از رشته‌ها دارای پذیرش تک‌جنسیتی هستند که داوطلبان لازم است به آنها توجه داشته باشند.

 

وی در ادامه افزود: داوطلبان در نظر داشته باشند در واحد فلاورجان کلیه رشته‌ها پذیرش برای زنان و کلیه رشته‌های واحد شهر مجلسی برای مردان پذیرش دارد. ضمن اینکه رشته مهندسی دریا، دریانوردی، مدیریت و کمیسر دریایی و مهندسی کشتی (موتور) در واحد جزیره خارک و ناوبری واحد بندر گناوه فقط از میان مردان پذیرش می‌کند و رشته مامایی صرفاً زنان را پذیرش خواهد کرد.

 

 

رعایت شرط تجانس رشته برای کاردانی پیوسته ضروری است

 

 

معاون دانشگاه در مورد رعایت شرط تجانس رشته در ثبت‌نام کاردانی پیوسته بدون آزمون گفت: داوطلبان این مقطع لازم است بین رشته انتخابی خود در دانشگاه و رشته تحصیلی دوران هنرستان و دبیرستان تجانس را رعایت کرده لذا امکان ثبت‌نام در سایر رشته‌ها (نامتجانس) را نداشته مگر آنکه علاقمند ادامه تحصیل در رشته تربیت‌بدنی باشند از این قاعده مستثنی است.

 

معاونت سنجش و پذیرش تأکید کرد: برای مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون، هر داوطلب می‌تواند یک رشته/محل را انتخاب و پس از ثبت‌نام در سایت www.azmoon.org از روز هشتم شهریورماه با در دست داشتن پرینت ثبت‌نام به واحد مربوطه مراجعه کنند.

 

وی در پایان توصیه کرد: داوطلبان می‌توانند در صورت مواجه شدن با هر سوال یا ابهامی به سایت www.azmoon.org و www.pub-azmoon.com مراجعه کنند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

تگ هاي مطلب: کاردانی به کارشناسی, کنکور کاردانی به کارشناسی آزاد 93, انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته آزاد
منبع خبرخبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی