سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

زمان دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری، کاردانی، کاردانی به کارشناسی 93

دسته بندي: کنکور، آزمون و دانشگاه / اخبار کاردانی فنی حرفه ای / اخبار کارشناسی ارشد / اخبار مقطع کارشناسی ( کنکور سراسری)
17 شهریور
زمان دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری، کاردانی، کاردانی به کارشناسی 93
رییس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال 93 فردا سه‌شنبه 18 شهریور8 صبح از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام خواهد شد.

ابراهیم خدایی امروز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان این آزمون یک میلیون و 31 هزار و 381 نفر بوده‌اند که از این تعداد 870 هزار و 584 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. از میان افرادی که مجاز به انتخاب رشته شدند، 625 هزار و 878 نفر انتخاب رشته کردند که تعداد قبولان نهایی این آزمون 466 هزار و 888 نفر است. در واقع 75 درصد ازافرادی که انتخاب رشته کرده‌اند، وارد دانشگاه خواهند شد.

 

وی ادامه داد: از این میان 33 درصد پذیرفته شدگان با سوابق تحصیلی، 67 درصد آنها از طریق نتایج آزمون پذیرش شده‌اند.

 

رییس سازمان سنجش در مورد زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان اظهار کرد: زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از تاریخ 22 شهریور آغاز شده و تا 25 شهریور ادامه دارد؛ اما از آنجایی که ممکن است برنامه زمانی برخی دانشگاه‌ها متفاوت باشد، به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود ابتدا به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و از زمان‌بندی ثبت‌نام دانشگاه آگاه شوند.

 

خدایی در ادامه در مورد ظرفیت‌های آزمون سراسری 93 توضیح داد: ظرفیتی که در ابتدا اعلام شده بود، 695 هزار نفر بود که بعد از اصلاحیه‌های متعدد به 719 هزار و 771 نفر افزایش پیدا کرد که با انتصاب تعداد قبولی که 466 هزار و 888 نفر است، 252 هزار و 883 ظرفیت خالی باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه 99 درصد ظرفیت‌ها در دوره‌های آموزشی پیام نور و غیرانتفاعی است، اظهارکرد: به طور کلی 179 هزار نفر ظرفیت در پیام نور و 61 هزار ظرفیت در دانشگاه‌های غیرانتفاعی خالی ماند. ضمن آنکه ظرفیت دوره‌های روزانه، شبانه و پردیس‌های خودگردان صد درصد تکمیل شده است.

رییس سازمان سنجش ادامه داد: در واقع 120 هزار ظرفیت در رشته‌های فنی و مهندسی، 81 هزار ظرفیت در رشته علوم انسانی، 37 هزار ظرفیت در رشته علوم تجربی و 6 هزار و 500 ظرفیت در رشته‌های هنر و زبان خالی مانده است.

خدایی در مورد ظرفیت در رشته‌های پزشکی اظهارکرد: ظرفیت رشته‌های پزشکی نه تنها به ظرفیت سال گذشته بازگشت، بلکه ظرفیت رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیز به 8300 نفر افزایش پیدا کرد که افزایش قابل ملاحظه‌ای است.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش، پذیرش بدون آزمون در نوبت دوم و در بهمن‌ماه اعلام خواهد شد و برای آزمون سراسری تکمیل ظرفیت نخواهیم داشت.

 

رییس سازمان سنجش در ادامه با اشاره به اینکه کارنامه آزمون سراسری 93 در تاریخ 26 شهریور در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت، گفت: در صورتی که داوطلبان به کارنامه خود اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را از طریق سایت سازمان سنجش منتقل کنند.

 

خدایی در مورد نتایج نیمه متمرکز آزمون سراسری نیز توضیح داد و گفت: نتایج اولیه این آزمون در تاریخ 15 مهرماه و نتایج نهایی آن در تاریخ 14 دی‌ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

 

 

اعلام نتایج آزمون‌های ورودی دوره‌های فنی و حرفه‌ای و دوره کاردانی به کارشناسی هفته آخر شهریور

 

 

وی در ادامه در مورد آزمون‌های ورودی دوره‌های فنی و حرفه‌ای و دوره کاردانی به کارشناسی اظهارکرد: این دو آزمون در روزهای 23 و 24 مرداد برگزار شد و تعداد شرکت‌کنندگان آزمون ورودی فنی و حرفه‌ای 284 هزار نفر و ظرفیت پذیرش آن 222 هزار نفر است. تعداد شرکت‌کنندگان آزمون ورودی کاردانی به کارشناسی 216 هزار و 499 نفر و ظرفیت پذیرش آن 219 هزار نفر است که نتیجه هر دو آزمون هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

رییس سازمان سنجش در مورد آزمون پردیس‌های خودگردان دوره‌های کارشناسی ارشد و دوره دکتری و دوره‌های مجازی کارشناسی ارشد نیز گفت: این آزمون‌ها در تاریخ 21 شهریور برگزار خواهد شد و در آزمون دکتری 24 هزار و 88 نفر شرکت کرده‌اند و ظرفیت پذیرش آن یکهزار و 561 نفر است و در آزمون کارشناسی ارشد و دوره‌های مجازی کارشناسی ارشد، 21 هزار 339 نفر شرکت کردند و ظرفیت پذیرش آن هم 21 هزار و 315 نفر است.

 

 

اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور اواسط مهرماه

 

خدایی در مورد آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نیز توضیح داد و افزود: به طور کلی 78 هزار و 931 نفر در این آزمون شرکت کردند و ظرفیت پذیرش آن 7 هزار و 750 نفر است. نتیجه این آزمون هم اواسط مهرماه اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج پردیس‌ها در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، در اواخر شهریور اطلاعیه تکمیل ظرفیت اعلام خواهد شد.

رییس سازمان سنجش در پایان گفت: نتایج همه آزمون‌های برگزار شده نسبت به سال گذشته زودتر اعلام شد. برای مثال نتیجه آزمون سراسری سال گذشته در تاریخ 23 شهریورماه اعلام شد، اما نتایج امسال با تلاش همکاران در سازمان و همکاری ستادها، یک هفته زودتر اعلام شد که به دانشگاه‌ها کمک می‌کند برای پذیرش ورودی‌های جدید در سال تحصیلی آمادگی لازم را داشته باشند.

تگ هاي مطلب: زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 93, اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 93, نتایج انتخاب رشته آزمون سراسری, سازمان سنجش, زمان اعلام نتایج کاردانی دولتی 93, تاریخ اعلام نتایج کاردانی به کارشناسی دولتی 93, اعلام نتایج ارشد فراگیر 93
منبع خبرخبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی