سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

تعداد ثبت نام کنندگان کنکور 94

دسته بندي: کنکور، آزمون و دانشگاه / اخبار مقطع کارشناسی ( کنکور سراسری)
26 اسفند
تعداد ثبت نام کنندگان کنکور 94

تعداد داوطلبان کنکور ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر
دکتر توکلی با اعلام اینکه آمار ثبت نام کنندگان در آزمون سراسری 94 جمعا 880 هزار و 756 نفر است اظهار کرد: از این تعداد 518 هزار و 157 نفر زن و 362 هزار و 599 نفر مرد هستند و با توجه به اینکه در آزمون سراسری 93 تعداد یک میلیون و 31 هزار و 381 نفر ثبت نام کرده بودند آمار ثبت نام کنندگان آزمون سراسری 94 نسبت به آمار ثبت نام کنندگان سال 93، 150 هزار و 625 نفر یعنی 60 / 14 درصد کمتر شده است.
توکلی در ادامه در مورد تعداد ثبت نام کنندگان در گروه‌های آزمایشی نیز اظهار کرد: آمار ثبت نام کنندگان در گروه آزمایشی ریاضی و فنی 181 هزار و 846 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی 498 هزار و 822 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی 182 هزار و 239 نفر در گروه آزمایشی هنر 10 هزار و 868 نفر و در گروه زبان‌های خارجی 6981 نفر است.
وی ادامه داد: براساس ضوابط 45 هزار و 397 داوطلب (30 هزار و 632 نفر زن و 14 هزار و 765 نفر مرد) از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و تعداد 105 هزار و 243 داوطلب (68 هزار و 814 نفر زن و 36 هزار و 429 نفر مرد) از گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی علوم تجربی، علوم انسانی و هنر علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی اعلام نمودند.

 زمان برگزاری کنکور 94

وی با بیان اینکه ماه رمضان از اواخر خرداد ماه سال آینده آغاز می‌شود، بیان کرد: براساس برنامه زمان بندی پیش بینی شده آزمون سراسری سال 1394 در صبح و بعدازظهر روزهای پنج شنبه 21 و جمعه 22 خردادماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می شود.

 

توکلی همچنین افزود: آزمون گروه علوم ریاضی و فنی و گروه علوم انسانی در صبح پنج شنبه 21 خردادماه، آزمون گروه هنر بعد از ظهر همان روز و آزمون گروه علوم تجربی صبح روزجعه 22 خرداد ماه و آزمون گروه زبان‌های خارجی بعدازظهر همان روز برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: آزمون سراسری سال 1394 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره روزانه، نوبت دوم(شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها موسسات آموزش عالی و همچنین کدرشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و فرهنگیان برگزارمی شود.

سوالات کنکور 94

 

توکلی ادامه داد: آزمون سراسری سال 1394 برای هر یک از گروه های 5 گانه شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی دریک مرحله برگزار خواهد شد.

 

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: سوالات عمومی و اختصاصی برای کلیه داوطلبان به صورت تستی و چهارگزینه ای است و دقیقا از کتب درسی اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید که در دفترچه راهنمای شماره یک آزمون سراسری سال 1394 به عنوان منابع طرح سوال اعلام شده، طراحی می شود.

 

وی همچنین افزود: سوالات آزمون مفهومی است. بنابراین تنها کسانی که کتب درسی خود را دقیقا مطالعه کرده باشند می توانند به سوالات پاسخ دهند. همچنین در طراحی سوالات از قسمت‌هایی که براساس بخش نامه رسمی وزارت آموزش و پرورش - است، سوال طرح نمی شود.

کارت ورود به جلسه آزمون سراسری 94
توکلی با اعلام این خبر که کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان گروه‌های آزمایشی از روز یکشنبه 17 خردادماه سال 94 تا 20 خردادماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد، افزود: داوطلبانی که در دو یاسه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی دوم و یا سوم خود را نیز دریافت کنند.

اعلام نتایج

وی با اشاره به اینکه نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می شود، گفت: کارنامه اولیه آزمون در هفته اول مردادماه 1394 برروی سایت قرارمی گیرد، بنابراین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند باید پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی که از هفته دوم مردادماه 1394 در سایت سازمان سنجش قرارمی گیرد، کدرشته های موردعلاقه خود را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت نمایند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی کدرشته محل های مختلف آزمون سراسری 1394 درنیمه اول شهریورماه 1394 ازطریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. همچنین کارنامه نهایی کلیه انتخاب رشته کنندگان درنیمه دوم شهریورماه بر روی سایت سازمان منتشر خواهدشد.

منبع خبرخبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی