سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

توزیع کارت کنکوریها از فردا / شانس قبولی در کنکور 92

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
1 تیر
توزیع کارت کنکوریها از فردا / شانس قبولی در کنکور 92

رییس سازمان سنجش با اشاره به آغاز چهل وسومین آزمون سراسری از روز پنجشنبه 6 تیرماه، شانس قبولی داوطلبان به تفکیک گروه‌های آزمایشی مختلف را اعلام کرد.

ابراهیم خدایی روز شنبه در نشست مطبوعاتی با اشاره به توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از فردا دوم تیر ماه، گفت: کنکور 92 طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (6، 7 و 8 تیرماه) با رقابت یک میلیون و 83 هزار و 571 داوطلب در 358 شهرستان، 14 کشور خارجی و پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به توزیع کارت ورود به جلسه کنکور 92 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، اظهار کرد: داوطلبانی که دردو یا سه گروه آزمایشی نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند؛ باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه علاوه برکارت گروه آزمایشی خود کارت آزمون دیگر گروه‌هایی که شرکت کرده‌اند را دریافت کنند.

وی با اشاره به نحوه اصلاح رفع نقص کارت به ورود به جلسه آزمون، اظهارکرد: داوطلبان پس از مشاهده کارت ورود به جلسه اگر در مواردی چون جنس، دین، زبان، معلولیت و بهیاری با نقصی روبرو شدند، باید به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند، همچنین در صورت مشاهده مشکل در دیگر مشخصات داوطلبی می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به اصلاح این موارد اقدام کنند.

 

 

انتشار دفترچه سوالات آزمون دو ساعت پس از اتمام هر نوبت

 

وی با اشاره به انتشار دفترچه سوالات آزمون دو ساعت پس از اتمام هر نوبت، گفت: کلید سوالات گروه‌های آزمایشی مختلف روز یکشنبه 9 تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

 

 

زمان اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته مجازین

 

خدایی از اعلام نتایج اولیه کنکور 92 در 12 مردادماه خبر داد و گفت: انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 17 مردادماه آغاز می‌شود.

 

وی درخصوص اعلام نتایج نهایی آزمون، اظهارکرد: نتایج نهایی کنکور92 ، 21 شهریورماه اعلام می‌شود.

 

 

گروه آزمایشی علوم تجربی، بیشترین تعداد داوطلب

 

رئیس سازمان سنجش با اشاره به افزایش 18 هزارنفری تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: امسال برای پذیرش دانشجو در رشته محل‌ها با آزمون دانشگاه دولتی فقط یک آزمون از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود، البته فقط پذیرش داوطلبان علاقمند به گزینش دانشگاه آزاد توسط دانشگاه آزاد نیزانجام می‌شود.

 

وی بابیان اینکه تعداد داوطلبان در همه گروه‌های آزمایشی به استثنای علوم تجربی کاهش داشته است، گفت: تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی 57هزارنفر افزایش داشته است و البته بیشترین کاهش را در گروه آزمایشی علوم انسانی با 28هزار کاهش داشته‌ایم.

 

 

زمان برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی پنجگانه

 

خدایی با اشاره به زمان برگزاری آزمون و تعداد داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنجگانه مختلف ،تصریح کرد: آزمون گروه آزمایشی گروه ریاضی و فنی صبح روز پنج‌شنبه (6 تیر ماه) با رقابت 251 هزارداوطلب برگزار می‌شود که از این تعداد 61 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

 

وی افزود: آزمون گروه آزمایشی هنر با رقابت 47 هزارنفر عصر روز پنج شنبه (6 تیر ماه) برگزار می‌شودکه از این تعداد 66 درصد را داوطلبان زن تشکیل می‌دهند.

 

وی با اشاره به برگزاری گروه آزمایشی علوم تجربی با رقابت 507 هزار و 575 داوطلب در صبح روز جمعه (7 تیرماه)، گفت: گروه علوم تجربی دارای بیشترین شرکت کننده است که از این تعداد 66 درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهند.

 

خدایی با بیان اینکه آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در عصرروز جمعه هفتم تیرماه با رقابت 119هزار و 186 داوطلب برگزار می‌شود، افزود: از این تعداد 60 درصد از داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهند.

 

وی با اشاره به برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز شنبه هشتم تیرماه با رقابت 297 هزارو655 داوطلب، گفت: از این تعداد 66 درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهند.

 

 

پیرترین وجوان‌ترین داوطلب کنکور 92

 

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اعلام پیرترین وجوان‌ترین داوطلب کنکور 92، گفت: جوان‌ترین کنکوری امسال آرمیتا فرید متولد 1378 ، 14 ساله متقاضی گروه آزمایشی علوم تجربی از اصفهان و مسن‌ترین داوطلب پیرمردی 76 ساله متولد 1316 به نام سید قاسم پیرو موسوی جلالی از آستانه اشرفی گیلان می‌باشد.

 

شانس قبولی داوطلبان به تفکیک گروه‌های آزمایشی مختلف

 

خدایی از ظرفیت پذیرش 677 هزار و 960 نفری داوطلبان دررشته‌ محل‌های با آزمون و بدون آزمون کنکور 92 خبر داد و افزود: شانس قبولی داوطلبان در این دوره از آزمون 63 درصد است.

 

وی با اشاره به شانس قبولی داوطلبان به تفکیک گروه‌های آزمایشی مختلف، گفت: شانس قبولی در گروه آزمایشی علوم ریاضی 78 درصد،علوم تجربی 31 درصد، انسانی 83 درصد، هنر43 درصد و زبان 32 درصد است.

 

وی با بیان اینکه کمترین پذیرش در گروه آزمایشی علوم تجربی می‌باشد، اظهار کرد: این در حالی است که تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی از همه گروه‌های مختلف بیشتر است. البته اگر ظرفیت برخی از رشته‌هایی که در چند گروه پذیرش آنها انجام می‌شود جدا کنیم شانس قبولی در گروه آزمایشی علوم تجربی به 17 درصد می‌رسد.

 

وی افزود: به عبارتی دیگر از هر 100 داوطلب گروه آزمایش علوم تجربی 17 نفر وارد دانشگاه می‌شوندکه البته اگر وزارتین بهداشت و علوم همکاری لازم را برای ظرفیت‌سازی این گروه انجام دهند امیدواریم به ظرفیت بیشتری دست یابیم چرا که ظرفیت پذیرش با احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد در همه گروه‌های آزمایشی بیشتر از تعداد داوطلبان است.

 

خدایی با بیان اینکه با این حال ظرفیت پذیرش در کنکور امسال 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در کنکور سال گذشته 588هزارنفر بوده است.

 

رئیس سازمان سنجش، گفت: پاسخنامه امتحانی 75هزار داوطلب اول پس از اعلام نتایج اولیه از طرف سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

 

خدایی با اشاره به توزیع دو دفترچه عمومی و اختصاصی در جلسه آزمون، گفت: سوالات آزمون شخصی سازی شده است و چیدمان‌های سوالات مختلف است.

 

وی با بیان اینکه سطح دشواری سوالات کنکور 92 همانند سال گذشته است، به داوطلبان توصیه کرد که نگران دشواری سوالات نباشند.

 

طراحی سه بسته راهنمای انتخاب رشته کنکور 92

 

رییس سازمان سنجش با اشاره به تعبیه سه بسته راهنمای انتخاب رشته برای مجازین، گفت: بسته‌ آنلاین راهنمای انتخاب رشته برای داوطلبان طراحی شده است که از طریق سایت سازمان سنجش ارائه می‌شود، همچنین ویژه‌نامه و کتاب راهنمای انتخاب رشته هم در نظر گرفته شده است.

تگ هاي مطلب: شانس قبولی در کنکور 92, کنکور سراسری سال 92, آزمون سراسری 92, سازمان سنجش, کارت ورود به جلسه, sanjesh.org, sanjesh.org
منبع خبرخبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی