سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

زمان آغاز ثبت نام بیمه سلامت ( بیمه ایرانیان )

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی
25 فروردین | بازدید: 3003 نفر
زمان آغاز ثبت نام بیمه سلامت ( بیمه ایرانیان )
دکتر انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بیمه سلامت در گفتگوی ویژه خبری ضمن قدردانی از ابلاغ سیاستهای کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، از آمادگی کامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان برای اجرای بند بند این سیاست‌ها خبر داد.
وی در ادامه به یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها مبنی بر بیمه همگانی اشاره و اظهار کرد: اقشاری در کشور هستند که به دلایل مختلف تا کنون تحت پوشش هیچ گونه بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند، این در حالیست که قانونگذار از سال 73 پوشش بیمه همگانی را اجباری کرده است و در راستای تحقق نظام عادلانه پرداخت و کاهش پرداخت از جیب مردم دولت از حدود همان 20 سال گذشته مکلف بوده بیمه را همگانی کند در حالی که تا کنون اجرایی نشده است.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان با بیان اینکه 80 درصد افراد فاقد بیمه، جزو اقشار کم درآمد و بیکار هستند و یا در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند اظهار کرد: پرداخت هزینه درمان برای این افراد، فلاکت بار است.

محسنی درباره شرایط صدور دفترچه‌های بیمه اظهار کرد: شرط اول داشتن هویت ایرانی و شرط دوم نداشتن هرگونه دفترچه بیمه است.

وی افزود: نام‌نویسی اولیه از طریق سایت سازمان تحت عنوان http://www.bimesalamat.ir صورت می‌پذیرد.در مراحل بعدی زمان ارائه دفترچه های بیمه را از طریق دفاتر پیشخوان دولت اعلام می‌کنیم. ثبت نام بلافاصله پس از پایان ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و از ساعت 24 اول اردیبهشت‌ ماه انجام می‌شود.

محسنی درباره میزان حق بیمه پایه درمان نیز گفت: در مراجعه به مراکز درمانی همانند سایر بیمه‌هاست و تفاوتی ندارد. برای روستائیان پوشش کامل بیمه پایه را با توجه به نظام ارجاع داریم و حق بیمه آن پنج درصد است. این حق بیمه برای کارکنان دولت و شهر نشین‌ها 10 درصد است.

وی ادامه داد: از سال جاری دیگر هیچ لیستی برای تهیه ملزومات پزشکی چون ارتوپدی و غیره به دست بیمار یا همراهش داده نمی‌شود و بیمارستان مکلف است ملزومات را در اختیار بیمه شده قرار داده و در همان بیمارستان اقدامات لازم را برای وی انجام دهد. در نهایت می‌توان گفت حداکثر پرداختی بیمار در بیمارستان نباید بیش از 10 درصد در بخش بستری و بیش از 30 درصد در بخش سرپایی باشد. بیمه‌شدگان روستایی و عشایر نیز بیش از پنج درصد پرداخت نمی‌کنند.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان تاکید کرد: این امکان در پی برخورداری حوزه سلامت از منابع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به وجود آمده است.

وی با اشاره به تخصیص 2000 میلیارد تومان یارانه دارو به سازمان غذا و دارو از ارائه لیست جدید داروهای بیماران صعب العلاج سرطانی تا آخر اردیبهشت خبر داد و گفت: در حال رایزنی هستیم که با تهیه یک لیست جدید از داروهای صعب‌العلاج گران قیمت و گسترش پوشش بیمه‌ای آن، میزان پرداختی از جیب بیمار را کاهش دهیم.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان افزود: در سال گذشته 9 قلم داروی نازایی را تا 50 درصد و 170 قلم داروی گران قیمت را 70 تا 90 درصد پوشش دادیم.


آغاز ثبت نام از اول اردیبهشت


سایت ثبت نام بیمه سلامت :

http://www.bimesalamat.ir

برای عضویت در کانال کافی نت ها در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: بیمه سلامت, بیمه ایرانیان, سایت بیمه سلامت, ثبت نام بیمه رایگان, ثبت نام بیمه, سایت بیمه
منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

بانوی پاییز در 14/06/1393 - 08:45 نوشته:

باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
متاسفانه در زمان قید شده موفق به ثبت نام بیمه سلامت نکردیم امکان ثبت نام در این بیمه و استفاده از خدمات این بیمه وجود داره یا خیر
باتشکر
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی