سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

جزييات اعطای وام ازدواج هشت ميليون تومانی

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی
15 مهر | بازدید: 2895 نفر

سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 29 اردیبهشت 1391 در جلسه شورای پول و اعتبار براي 4 گروه از جوانان با دو ميليون افزايش، به 8 ميليون تصویب و پس از گذشت 3 هفته ابلاغ شد كه بر اين اساس زوجيني كه يكي از شرايط را داشته باشند مي‌توانند از اين اعتبار استفاده كنند.

این مصوبه که از سوی مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ و از ابتدای سال 1391 قابل اجرا است، به شرح ذیل است:
1- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای دخترانی که مهریه آنان تا 110 سکه بهارآزادی است.
2- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای پسرانی که قبل از 25 سالگی ازدواج می کنند.
3- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، هر یک از دختران یا پسرانی که یکی یا هر دوی آن ها بدون پدر هستند.
4- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، هر یک از دختران یا پسرانی که دانشجوی دانشگاه ها یا طلبه حوزه های علمیه و در حال تحصیل هستند.
براساس تبصره اين قانون، هر یک از دختر و پسر می‌توانند فقط از افزایش مبالغ تسهیلات ازدواج برای یک بند از بندهای بالا برخوردار شوند، لذا زوجيني كه مشمول بيش از يكي از شرايط فوق باشند به عنوان مثال مهريه‌شان تا 110 سكه و يكي يا هر دو نفر دانشجو باشند، نمي‌توانند بيش از 8 ميليون تومان وام دريافت كنند.
در روز گذشته نيز دكتر محمود بهمني ـ رييس‌ كل بانك مركزي ـ كه به منظور بررسی مشکلات اقتصادی کشور و پاسخ به سوال نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شده بود در همين زمينه به اين موضوع اشاره كرده و گفته بود:به كساني كه مهريه آنها كمتر از 110 سكه باشد هشت ميليون تومان وام ازدواج اختصاص مي‌يابد.

برای عضویت در کانال کافی نت ها در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: وام ازدواج
منبع خبرخبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
دسته بندی ها
تبلیغات متنی