سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

پرونده وام ازدواج در یازده استان بسته شد

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی
29 آذر | بازدید: 2385 نفر

پرونده وام ازدواج در یازده استان کشور عملا بسته شد. اگر تا دیروز مسئولان کشور به دانشجویان توصیه می کردند ازدواج کنند تا 2 میلیون تومان وام ازدواج آنها افزایش یابد، حالا نه تنها از اضافه وام 2 میلیون تومانی خبری نیست بلکه بسیاری از بانک ها همان 3 میلیون تومان وام سابق را هم پرداخت نمی کنند.

به گزارش ایلنا، جوانان اهل استان های آذربایجان شرقی، ایلام، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، گلستان، گیلان، مرکزی، همدان و یزد این روزها با مشکل بزرگی مواجه شده اند. آنها هنگام ثبت نام در سامانه پرداخت وام با جمله «هیچ موردی یافت نشد» روبرو می شوند. اگر در این استان ها، زوج ها نمی توانند در سامانه ثبت نام کنند، در سایر استان ها اعتباراتی وجود ندارد که بانک ها بخواهند وامی از آن منبع پرداخت کنند. چرا که از ششم آبان ماه وام ازدواج در شش بانک ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت مسدود شده است.

در برخی از استان ها نیز ثبت نام کردن با ثبت نام نکردن چندان تفاوتی ندارد زیرا امکان ندارد که شما بتوانید با کلی دوندگی وامی دریافت کنید همچنان که در استان خوزستان، زوج های جوان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. در استان مازندران با وجود آنکه این امکان فراهم بود که زوج ها بتوانند پست بانک و بانک قرض الحسنه مهر را برای دریافت وام انتخاب کنند اما از 15 آذر ماه، بانک قرض الحسنه مهر حذف شد و تنها پست بانک وام ازدواج به جوانان در حال ازدواج می داد.

جالب اینجاست که زوج های مازندرانی این روزها هنگام مراجعه به پست بانک هم به در بسته می خوردند. به گزارش ایلنا، وضع مابقی استان ها نیز چندان بهتر نیست. در بسیاری از استان ها تنها یک بانک به شما معرفی می شود، که این مثلا برای استان جوان و پرجمعیتی مثل خوزستان فرقی با عدم معرفی ندارد و در واقع اسم این بانک بیشتر جنبه استعاری دارد تا حقیقی.

وامی که در کمبود نقدینگی فراموش شد

وام ازدواج که در حال حاضر در آستانه بیست سالگی قرار دارد از سال ها پیش با هدف کمک به زوج های جوان در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شد. رقم این وام بسیار ناچیز بود به ترتیبی که در ابتدای دهه 80 به 300 هزار تومان رسید اما بعد از گذشت 10 سال، پا به پای تورم رشد پیدا کرد و در این اواخر به 3 میلیون تومان بالغ شد.

با این وجود برخی از مسئولان دولتی در راستای ترویج ازدواج و تحکیم خانواده، این وعده را دادندکه افراد به شرط سن کمتر از 25 سال، مهریه کمتر از 100 عدد سکه، دانشجو یا طلبه بودن، فوت پدر یکی از والدین دو میلیون تومان وام بیشتر دریافت می کنند و وام ازدواج آنها 5 میلیون تومان می شود.

با این حال پرونده وام ازدواج خیلی زود بسته شد و بسیاری از بانک ها علت این امر را فقدان نقدینگی لازم اعلام کردند. این خبری بود که از سوی مسعود امینی مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، ششم آبان ماه در پی مسدود شدن سامانه ازدواج شش بانک ملی ایران، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت اعلام شد.

برای عضویت در کانال کافی نت ها در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: وام ازدواج, ثبت نام وام ازدواج, ثبت نام
منبع خبرايران اكونوميست
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی