سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

فاز دوم یارانه ها / اگر از بنزین 400 تومانی استفاده نکنید می سوزد

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / یارانه ها
22 فروردین
مصرف‌کنندگان بنزین نیز از سوخته شدن کارت‌های بنزین خود با نرخ 400 تومان نگران هستند که به گفته مسئولان دولتی تا زمان اعلام نرخ‌های جدید، بنزین 400 تومانی اعتبار مصرف دارد.

 با پایان یافتن تعطیلات نوروزی میزان موجودی بنزین 400 تومانی کارت‌های سوخت به دو میلیارد و 714 میلیون لیتر رسید و به گفته برخی مسئولان افزایش مصرف در این مدت طبیعی است.

در همین رابطه نیز مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به شروع مسافرت‌های نوروزی از 27 اسفند پارسال و پایان آن در 17 فروردین امسال اظهار کرد: بنزین موجود در کارت‌های سوخت (خودرو سواری و موتور سیکلت) با نرخ یارانه‌ای (400 تومان) پیش از شروع مسافرت‌ها 2.5 میلیارد لیتر بوده است.

مصطفی کشکولی افزود: برخلاف انتظار مصرف این فرآورده با نرخ یارانه‌ای در تعطیلات نوروزی، موجودی آن در 17 فروردین امسال نه تنها کاهش نیافت بلکه به دو میلیارد و 714 میلیون لیتر رسید.

به گفته وی ذخیره بنزین 400 تومانی کارت سوخت خودورهای سواری در 27 اسفند سال گذشته، یک میلیارد و 970 میلیون لیتر و این موجودی در موتور سیکلت‌ها 535 میلیون لیتر بوده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: در پایان تعطیلات نوروزی امسال ( 17 فروردین) موجودی بنزین یارانه‌ای ( 400 تومانی) خودروهای سواری به دو میلیارد و 153 میلیون لیتر و این ذخیره در موتورسیکلت‌ها نیز به 561 میلیون لیتر رسید که حاکی از 214 میلیون لیتر افزایش ذخیره این فرآورده 400 تومانی در بازه زمانی یاد شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، رفتار مصرفی مردم درباره استفاده کمتر از بنزین 400 تومانی در تعطیلات عید نوروز می‌تواند بیانگر آن باشد که مردم با توجه به پیش‌بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تمایل دارند تا روشن شدن وضعیت قیمت مقدار بیشتری از این فرآورده را با نرخ یارانه‌ای در کارت‌های خود نگه دارند از این رو به جای مصرف بنزین 400 تومانی موجود در کارت‌های سوخت خود از بنزین با نرخ 700 تومان استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، درست تیر 86 بود که برای اولین بار طرح سهمیه‌بندی بنزین مطرح شد. در این طرح میزان هر لیتر مصرفی ماهانه 120 لیتر در نظر گرفته شد.

اما رفته رفته این سهمیه‌ها برای هر وسیله نقلیه دارای کارت سوخت کاهش یافت به گونه‌ای که اکنون مصرف کنندگان ماهانه 60 لیتر بنزین دریافت می‌کنند و مابقی بنزین مصرفی خود را از طریق خرید بنزین آزاد تامین می کنند.

همچنین قیمت بنزین معمولی در اولین فاز هدفمندی یارانه‌ها از 100 به 400 تومان و بنزین سوپر نیز از 150 به 550 تومان رسید.

در حال حاضر بنزین معمولی نیمه‌ یارانه‌ای لیتری 400 تومان، و بنزین آزاد لیتری 700 تومان عرضه می‌شود که با احتساب افزایش 24 درصدی به علاوه پنج درصد عوارض به قیمت این حامل‌ها به ترتیب لیتری 520 و 950 تومان خواهد شد.

اما برخی مسئولان نیز بر این باورند با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها،‌ قیمت بنزین آزاد حدود 1200 تومان و قیمت گازوئیل مصرفی نیز حدود 500 تومان می‌رسد.

مسئولان دولتی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای اردیبشهت‌ امسال خبر داده‌ و گفته‌اند تا پایان فروردین‌ امسال نرخ جدید بنزین و گازوئیل اعلام می‌شود.
تگ هاي مطلب: قیمت بنزین, فاز دوم, هدفمند کردن یارانه‌ها, یارانه ها, یارانه سال 93, یارانه 93
منبع خبرپایگاه خبری آفتاب
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی