سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

تعداد دقیق انصراف دهندگان از دریافت یارانه

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / یارانه ها
3 اردیبهشت

سخنگوی دولت از انصراف ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه‌ها خبر داد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: 2 میلیون و 400 هزار نفر از یارانه‌ها انصراف دادند و 73 میلیون نفر نیز برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند که بدین طریق بیش از 1200 میلیارد تومان از محل انصراف مردم از یارانه به دولت تعلق می‌گیرد تا بتواند خدماتی را در قالب مرحله دوم هدفمندی انجام دهد.

 

وی افزود: در تبصره 21 قانون هدفمندی دولت از دو محل اجازه استفاده از منابعی برای اجرای قانون هدفمندی را داشت.


به‌گفته نوبخت، طبق قانون دولت 48 هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت‌ها و افزایش برخی حامل‌ها می‌تواند درآمد کسب کند و بالغ بر 11 هزار و 300 میلیارد تومان  مجاز است که از بودجه برای اجرای فاز دوم هدفمندی برخوردار بشود.


سخنگوی دولت تصریح کرد: همه وعده‌هایی که طبق توافق ژنو داده شده بود، انجام شده و اقساط پرداخت شده است؛ اینکه ما چگونه از آنها استفاده کنیم و اینکه آنها را نقدی وارد کنیم یا برای خرید کالاها استفاده کنیم، این قدرت انتخاب را داریم.


نوبخت ادامه داد: ما برای هر نوع کالای ضروری می‌توانیم از آن پول‌های آزادشده طبق توافق ژنو، استفاده کنیم.


وی در پاسخ به سؤالی درباره برگزاری جشن زنانه در کاخ سعدآباد، گفت: عده‌ای منتظرند یک موضوع کوچک را بزرگ کنند و یک موضوع غیرواقعی را اطلاع رسانی کنند، در حالی که دولت مشغول ساماندهی وضعیت اجرای قانون هدفمندی و مذاکرات هسته‌ای است؛ ممکن است کارشان این باشد که این حرف‌ها را بزنند.


سخنگوی دولت درباره ادعای برخی رسانه‌ها درخصوص بند 350 اوین، تصریح کرد: رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی و هیئت وزیران براساس وظایف‌شان، در هیچ‌یک از مواردی که حقوق شهروندان نادیده گرفته شود، سکوت نخواهد کرد ولی یک‌وقت است این فعالیت با اعلام نظر انجام می‌شود و یک‌وقت هم با اعمال وظیفه پیگیری می‌شود. افرادی که زندانی هستند، حقوقی دارند و مجازات شوند، این هم قانونی است. این مسئله در حال گزارش‌گیری است و مطمئناً پس از دریافت اطلاعات کافی از سوی طرفین، این مسئله پیگیری خواهد شد.


نوبخت از تشکیل تیمی برای بررسی موضوع زندان اوین خبر داد و گفت: تیمی از سوی دولت برای بررسی وقایع اخیر زندان اوین تشکیل شده که پس از انجام بررسی‌های لازم، گزارش مربوطه را منتشر خواهیم کرد.

تگ هاي مطلب: انصراف یارانه ها, انصراف یارانه, یارانه ها, یارانه سال 93, یارانه 93, یارانه نقدی, تعداد انصراف دهندگان یارانه
منبع خبرواحد مرکزی خبر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی