سایت کاریابی جویا کار

معرفی طرح خادمین شهر بهشت

دسته بندي: اخبار
29 فروردین


طرح خادمين شهر بهشت

فرصت خدمت به زائرين و مجاورين حضرت رضا (ع) از آرزوهاي بزرگ قلبي همه شيعيان آن حضرت است. طرح خادمين شهر بهشت ، بهانه اي براي دست يافتن به اين آرزو البته در گستره جغرافيايي شهر امام رضا (ع) يعني مشهد مقدس و خدمت به زائرين و مجاورين آن حضرت مي باشد.

اين طرح به عنوان طرحي تربيتي – اجتماعي با ماموريت ارتقاء فرهنگ همجواري و خادمي با حضرت رضا (ع) در شهر مشهد و با تاكيد بر :

  • افزايش معرفت نسبت به حضرت رضا (ع) و فرهنگ زيارت
  • گسترش معارف رضوي بخصوص سيره اجتماعي ايشان
  • خدمت به زائرين و مجاورين حضرت رضا (ع)

كه با راهبرد اساسي ، مشاركت فعال شهروندان و بخصوص نوجوانان مشهدي مي باشد. اين طرح بر اساس مدل گروه هاي مربي محور طراحي شده و انجام فعاليت هاي اجتماعي توسط گروه به انضمام برخي فعاليت هاي آموزشي و برخي فعاليت هاي تفريحي از جمله ديگر ويژگي هاي آن مي باشد.

 

يكي از مهمترين ويژگي هاي سن نوجواني هويت يابي و تاثير پذيرفتن از گروه دوستی همسالان است. مبتنی بر اين ويژگي گروه هاي دوستی نوجوان نقش بسزايي در تكميل و شكل گيري هويت و شخصيت نوجوانان كه آينده سازان اين مرز و بوم هستند دارا می باشند. در اين ميان چنانچه اين گروه ها تحت نظر يك مربي آشنا به دنياي نوجوانان پر تلاش و پر حوصله، دغدغه مند ، تشنه انجام خدمت و نيز داراي صلاحيت ها و دانش و تجربه لازم براي كار تربيتي قرار گیرد، كاركرد هاي مثبت اين گروه ها چند

برابر خواهد شد. در مقابل خداي ناكرده اگر مربي داراي شرايط لازم نبوده و يا گروه اساسا فاقد مربي باشد، شکل گیری شخصیت و هویت نوجوانان با آسیب هایی همراه خواه بود. . امروزه كار تربيتي و ارتباطي با نوجوانان از مهمترين و اولويت دارترين مصاديق كار فرهنگي و جهاد فرهنگي محسوب شده و اهميت تربيت نوجوانان متدين، پرنشاط، كوشا، توانمند و اميدوار بر كسي پوشيده نيست. چنانچه امير مومنان علي (ع) می فرمایند: اگر بتوانم زمينه هدايت و سعادت يك نفر را فراهم كنم براي دنيا و آخرتم كفايت مي كند.

 

خادمين شهر بهشت دو ساله شد!

طرح خادمين شهر بهشت كه تا پايان سال 1390 چهار فاز خود را پشت سر گذاشته است توانسته حدود 2000 نفر مربي و حدود 40000 نفر دانش آموز مشهدي دختر و پسر را در دو مقطع راهنمايي و دبيرستان جذب كند.

اين طرح به ترتيب در فاز اول با موضوع زيارت، فاز دوم خدمت، فاز سوم شادي و نشاط و در فاز چهارم مسئوليت پذيري برگزار شده است. برگذاري كارگاه هاي آموزشي توانمندسازي با حضور اساتيد كشوري، اردوهاي خارج استان آموزشي و اردو هاي خانوادگي براي مربيان برگزيده، ارائه خدمات و امكانات و بسته هاي فرهنگي براي مربيان سطح يك و خانواده هاي ايشان و ... از مزاياي طرح تا به حال بوده است.

 

مربي

مربي در اين طرح، محور فرآيند تربيتي است. او دلسوزانه بخشي از وقت خود را صرف تربيت نوجوانان مي كند. شهرونداني كه در دوره اي از زندگي خود قرار دارند كه به شدت فرهنگ پذير و آماده يادگيري هستند و هر نقشي كه در اين دوره سني در نوجوان شكل گيرد سرنوشت آينده او و شهر مان را رقم خواهد زد.

تفاوت اين طرح با ديگر طرح هاي آموزش شهروندي در زمينه تربيتي آن نهفته است، نوجوان در اين سن به اقتضاي سن و سالش به دنبال كسب هويتي مستقل براي خود است، او در خارج از خانواده در جستجوي الگويي است. راهي كه او را به عالم بزرگسالان وارد كند، مسئوليت پذيري را در او تقويت و در جمع هم سالان براي او شخصيت موجهي فراهم كند و مربي با درك اين نياز نو جوان، با دغدغه مقدس مكتبي و انقلابي به او درس تعهد و دردمندي خواهد داد.

با توجه به نزديك شدن فاز پنجم اين طرح (تابستان 91)، از افراد علاقه مند به مربي گري در اين دوره دعوت مي نماييم جهت ثبت نام به لينك زير مراجعه نماييد.

 

تگ هاي مطلب: معرفی, طرح, خادمین, بهشت, شهر, مشهد
منبع خبرhttp://www.khademen.ir/index.php
تاريخ انقضاء:ندارد
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی