سایت کاریابی جویا کار

سوالات مصاحبه آزمون استخدامی سازمان تعزیرات حکومتی سری اول

دسته بندي: اخبار / استخدام / تهران
25 اردیبهشت

سوالات مصاحبه آزمون استخدامی سازمان تعزیرات حکومتی سری اول


تحلیلگر:
سلام بچه ها
ما دیروز مصاحبه داشتیم…
استان های زنجان و خوزستان و خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان و سمنان…
قسمت روانشناسی اصلا سخت نیست… چیز خاصی نداره
قسمت زبان هم یه خانومی بود که با هامون مکالمه میکرد و از هر کس مسائل متفاوتی می پرسید! و اصلا به ما کتاب ندادن ترجمه کنیم! فقط مکالمه….
قسمت تخصصی هم واقعا مزخرف بود چون
فقط میگفت برنامه نویسی بلدی؟ خب میگفتی آره
آفیس بلدی؟
دیتابیس؟
شبکه کار کردی؟
همین…. !


س.مالی.گلستان :

سلام دوستان . با عرض پوزش برای تاخیر . شنبه ساعت ۱۴مصاحبه مالی داشتیم ولی ساعت ۱۵.۱۵ شروع شد . سوال ها اصلا ترتیب نداشت . ۳ برابر ظرفیت بودیم.
کامپیوتر =اکسل و پاور و ورد بلدی ? تا چ حد بلدی ? نرم افزار کار کردی ? انتخاب چند فایل با هم چ جوری ? با کنترل . ایمیل داری ? چ جوری ارسال میکنی و چ جوری جواب ش میدی ?
زبان = خودتو معرفی کن .چند تا خواهر برادر هستین. عنوان پایان نامه چیه . چند تا لغت پرسید هپ ب فارسی هم ب انگلیسی
تخصصی =فقط تعریف حسابداری .ک البته تک تک کلمه هایی ک میگفتم براش مهم بود .البته من شانس آوردم از بقیه بیشتر در مورد قانون محاسبات حتی صنعتی ک هیچ ربطی هم نداشت پرسیدن .به یکی گفتن ثبت های ح دولتی رو بنویس رو برگه . چند نوع معامله داریم ? انواع تضمین ها چیه .
جالب ش اینجا هست ک جواب درست رو ک بچه ها میگفتن اونا میگفتن اشتباه داری میگی .نمدونم چرا این کارو میکنن شاید میخوان میزان اعتماد به اون چیزی ک داری میگی رو بسنجن
روان شناسی = من ک خودم خیلی حرف زدم . براش جالب بود . از من هم پرسید ک عزیز ترین ت بیمار و دارو گرون و دو حالت داری یا بمیره یا اینک دزدی کنی .منم گفتم دزدی .بقیه دوستان گفتن ک دزدی نمکنن و حرام .گفت مدیر هستی و کارکنان بی نظلم هستن چیکار میکنی .کارمندی و آبدارچی برات چایی نمیاره چیکا میکنی . تو اداره دارن کم کاری میکنن بی نظم هستن چیکار میکنی . ۱۰ سال دیگ خودت کجا میبینی . به خودت از ۱۰ چ امتیازی میدی ?
تنها میرفتیم برا مصاحبه . از نظر خودم جو بسیار عالی بود . مصاحبه کننده ها خیلی خوش برخورد بودن . مدارک هر جی ک ببری ضمیمه میکنن .
با آرزوی موفقیت برای همه دوستان


بهار .. امور مالی :

سلام دوستان .. طبق قولی که داده بودم دیروز مصاحبه بودم
ساعت دو مصاحبه ما شروع شد و از استان های(زاهدان .. سمنان . اردبیل . تبریز . قم . فارس ) با هم بودیم که مصاحبه تا حدود هشت شب هم طول کشید
اول همه از جو مصاحبه بگم که فوق العاده ارام و عزایزانی که مصاحبه رو انجام میدادن کاملا جو رو اروم نگه میداشتن که مصاحبه کننده راحت باشه و از این بابت نگران نباشید …
۱. اول رفتیم واسه مصاحبه ای تی که سوالاتی راجع به
۱.۱ اکسل
۱.۲ اکسس
۱.۳ پاور (چگونگی ایجاد اسلاید و افکت دادن رو پرسیدن )
۱.۴وورد (رفرنس دهی و یکی هم هیدر و فودر بود)
ازم پرسیدن ایشون و بعد ازون پرسیدن که نرم افزار اشنایی دارید که اسم نرم افزارهایی که کار کردم رو گفتم و ایشون در اون مورد هم ازم سوال پرسیدن ..
۲. قسمت روانشناسی بود که خیلی خیلی خوب بود و بیشتر تاکید روی صداقت هستش و سوالاتی از نقطه ضعف و قوت و نحوه رفتار با ارباب رجوع و رییس و همکار رو می پرسیدن البته به شیوه و بیان خودشون
۳. قسمت تخصصی و زبان بود
که اول یه خانم نشسته بودن که بیوگرافی رو خواستن و بعد از اون ایشون به انگلیسی ازم سوال پرسیدن و باید بهشون جواب میدادم که این بخش مربوط به زبان عمومی بود
بعد از اون تعدادی اقا نشسته بودن که از دولتی و بودجه و اصول حسابداری پرسیدن
و یکی دیگه از مصاحبه کننده ها ازم زبان تخصصی پرسیدن (تعدادی لغت به فارسی گفتن و از من معادل انگلسیس رو پرسیدن مثلا حسابداری صنعتی . ترازنامه . و هر چی تخصصی و مربوط به رشته مون هستش)
و یه نفر از اساتید هم که نفر اخر بودن مجددا ازم سوال تخصصی پرسیدن
((((( و زمانی که وارد میشید ازتون میخوان که یه بیوگرافی خیلی کوتاه از خودتون بگید و دقیقا توضیح میدن که چی رو باید بگید)))
اصلا نگران نباشید ان شاالله هر کس جواب زحمت خودش رو میگیره و اگه لایق باشیم و قسمتمون باشه و البته نیت خوب باشه قطعا به خواسته تون خواهید رسید … اونجا همشهری ها خیلی به هم کمک کردن و جو خیلی دوستانه و البته رقابتی بود …
نگران نباشید و سعی کنید اروم باشید و فقط روی سوالات تمرکز کنید
امیدوارم همه به اون چیزی که خواست قلبیشون هست برسن
تاجایی که یادم بود و به ذهنم رسید کلی بهتون گفتم و امیدوارم واسه تون مفید باشه
//// از همه تون التماس دعا دارم ///


سعید از مشهد :
سلام بچه ها
من از مشهد بودم و امروز با بقیه بچه های خواسان رضوی دعوت به مصاحبه شدیم.
ساعت ٩ مصاحبه شروع شد و تا ١٢:٣٠ ادامه داشت.
مصاحبه ها در ۵ نوبت انجام میشد. روانشناسی؛ آی تی و زبان هرکدوم ١٠ نمره. جزای عمومی و اختصاصی هر کدوم ٣۵ نمره.
به نظرم نسبت به روانشناسی و ای تی و زبان اصلا چیزی نخونین چون با همین اطلاعات خودتون هم میتونین جواب بدین.
جزاها برای من مشکل بود به نسبت. سوالات اصلا شبیه چیزایی که دوستان تا الان گفته بودن نبود. کاملا جزیی و تخصصی.
جزای عمومی راجع به بحث قانون بودن جرایم پرسید و هرجوابی میدادم از توش ی سوال دیگه در میاورد. یک سوالی که نتونستم جواب بدم این بود که رییس شعبه تعزیرات که قاضی نیست به اون معنایی که در فقه اومده؛ پس چجوریه که میتونن رای بدن و محکوم کنن طرفو؟؟؟
جزای اختصاصی هم پرسید اگه ی مامور نیروی انتظامی خودش مرتکب قاچاق بشه چه مرجعی رسیدگی میکنه؟ و چندتا سوال از احاله پرسید؛ راجه به رد دادرس چندتا سوال پرسید.
تمام چیزی که یادم بود همینا بود.
فقط به خاطر دینی که به دوستان قبلی داشتم علی رغم اینکه شرایطم مساعد نیست ولی این پیامو گذاشتم.
روانشناسی راجع به نقاط قوت و ضعفت و هرپاسخی میدادی دوباره ازش یک سوال دیگه طرح میکرد. مصاحبه کننده خانم بود و بسیار خوش برخورد و به هیچ عنوان قصد گیر دادن یا اذیت کردن نداشت…فقط کافیه یکم اعتماد به نفس داشته باشین و صادقانه هر چی پرسید جوابشو بدین.
آی تی هم از word, power point,exel پرسید و از اینترنت هم پرسید.سوالای کلی راجع به کادر گذاشتن و حاشیه صفحات کم و زیاد کردن و ازین چیزا.
زبان هم اولش مکالمه کردیم با هم و سوال می پرسید من جواب میدادم(به انگلیسی) و بعدش هم ی متن گذاشت جلوم گفت بخون و ترجمه کن. بعدشم چندتا لغت پرسید.


محمدحقوق:

با سلام به همه دوستان
دیروز مصاحبه استان چهارمحال و خراسان جنوبی بود .برا چهارمحال ۴نفرمیخاست اما فقط ۶نفر دعوت به مصاحبه شده بود.سه برابر دعوت نشده بود.در مورد جو مصاحبه هم باید بگم جو خیلی خوبی حاکم بود.سوالات روانشناسی معمولا همین هایی بود که دوستان گذاشته بودن .از من پرسید چطور شخصیتی داری.یه نمره از یک تا ده برا اعتماد به نفس و موفق بودنت بده.و اینکه پرسید از ۵۰۰میلیون داشتی باش چکار میکردی.اگه ریست بخواد خارج از وقت اداری بدون هیچ پاداشی بمونی و کار کنی چکار میکنی.اگه یه شغل بهتر گیرت بیاد میری.اوقات فراغت چکار میکنی.
سوالات کامپوتر هم برا همه تکراری مثلا در مورد موتور جستجو .چگونگی ذخیره سایت های مورد علاقه .سایت های که قبلا دیدی .اگه بخایم یه مطلب تو ورد تو همه صفحات تکرار بشه چکار باید کرد .نحوه ایجاد جدول و شماره گذاری صفحات .پاور پوینت هم در خصوص ایجادیه اسلاید جدید سوال پرسید .اکسل و اکسس هم ازت میپرسه اگه کار کرده باشی سوال میکنه اما شما بخونیدشون.زبان تا قبل از اینکه مصاحبه گر اصلی بیاد یکی سوالات بسیار راحت می پرسید مث اینکه جرم چی میشه یا داد گاه اما وقتی مصاحبه گره اومد به انگلیسی میگه خودتو معرفی کن سعی کنید از قبل یه متن از طریق ترانس لیت اماده کنید و بهش بگید.و بعد یه متن داد برا خوندن و از بینش دوتا سوال پرسید و اگه زبانتون خوب باشه یه کلمه ترکیبی و مخفف میپرسه .از من پرسید jupoa مخفف چه کلمه ای هست که میشه برجام .سوالات تخصصی هم از جزا عمومی پرسیده میشه البته جزا اختصاصی من ندیدم از قتل و قصاص و دیه و حدود بپرسن .بیشتر تاکیدشون رو خیانت در امانت کلاهبرداری اختلاس و تدلیس در معاملات بود دادرسی کیفری هم قرارهای کیفری پرسیده میشه از من از احاله پرسید .از قانون تعزیرات و قاچاق کالا و ارز هم میپرسن البته مصداقی پرسیده شد از من .یه چیز دیگه که باید بگم کاملا سلیقه ای سوال میکنن از یکی راحت میپرسن و از یکی دیگه سخت اما من نمره ها رو که دیدم معمولا نزدیک به هم نمره میدن .تخصصی از ۶۰نمره میدن .زبان از ۵و بقیه رو هم نمیدونم مقاله isiیک نمره داره و علمی پژوهشی هفتاد و پنج و علمی ترویجی نیم نمره .مدرک زبان و آنوزش دوره های کاری هم امتیاز داره ..سعی کردم هرچی تو جلسه رخ داد رو بهتون بگم .برام دعا کنید دوستان


نوید:

کلا به خودتون استرس ندین.اول دو تا خانم بودن از سوابق و مقاله و کتاب چاپ شده اگه داشتین میپرسن.بعد همونا شانسی یه متن زبان عمومی که سختم نیست میدن بخون معنی کن.بعد یه خانم کامپیوتر پرسید که گفت مدرک داری!البته لازم نبود تحویل بدی.سوال پرسید نحوه جمع کردن تو اکسل و اسلاید جدید تو پاور و از اینترنت نحوه حذف کردن سایتای مرور شده و اضافه کردن به ایست مورد علاقه.از ورد شماره صفحه و نحوه تغییر سایز صفحه.اتاق بعدی تخصصی که برخلاف رویه بستگی به شانستون داشت.از من نه از پایان نام پرسید نه صلاحیت تعزیزات و غیره.فقط معاونت با ترک فعل محقق میشه یا نه.من میگفتم اردبیلی میگه نه و طرف گیر داده بود میشه و کلی بحث کردیم ،کنارش فکر کنم رئیس تعزیرات بود که بیشتر نظارت میکردو گفت از خودت و دانشگاه و معدلت بگو ،بعد از کناب تخصصی زبان شانسی گفت صفحه ۵٠٠بخون که شانسه من راحت بود.اتاق اخریم روانشناسی بود که گفت ۵٠٠میلیون بدم چیکار میکنی.از خصوصیاتت بگو.فرضا زنت مریض شه و بی پول باشی و داروخونه قرص نده میری دزدی یانه.درکل سخت نگیرین سوال تخصصی از بعضیا تعدد و تکرار،قرار منع تعقیب.ماده قتل در فراش علل موجهه هست یا معاذیر.ولی از من همون معاونت با ترک فعل پرسید.یا حق.ارزویم موفقیت همه عزیزان


بهار:بنظرتون توی مرحله اوی مصاحبه نیازی به خوندن احکام و قانون اساسی و .. هستش؟؟
اگه نه منچطور میتونم یه فایل جامع در مورد مصاحبه پیدا کنم ؟/؟
واقعاااا شرایط سختی هستش
حسابدار خسته : اگه مصاحبه تخصصی باشه نیاز نیست. شایدم تخصصی و احکام قاطی باشه مصاحبش
ولی معمولا گزینش اخرای رواله
جزوه احکام زیاده تو سایت
همین سایت پر از جزوه احکامه که واقعا مفیده
از مدیر بخوایین لینکشو براتون بزاره دانلود کنین
تخصصی رو از منابع معتبر بخونین
کتاب بهترین منبع برای خوندنه!
بازم میگم سر مصاحبه باید پر باشی که بفهمن بلدی و مسلطی
برا من که همه رو جواب میدادم رفتن سراغ سوالای سخت
یکیشون گیر داده بود به پایان نامم
منم خیلی به زبون ساده براش توضیح دادم
پایان نامتونو فول بخونین که مسلط باشین


حسابدار خسته :
مصاحبه تخصصی معمولا از درسای اصلی رشتتونه
بخصوص اون قانونا و جاهایی که اخیرا تغییر کرده
چون میخوان ببینن اطلاعاتتون به روزه یا نه
یسری سوالات روانشناسی هم میپرسن
مثل اینکه
چرا میخوایی بیایی تعزیرات؟
۵۰۰ ملیون برنده شی باهاش چیکار میکنی ؟
ورزش میکنی ؟ _ فوتبال
چه پستی ؟ _ هافک
چرا هافک؟ _ چون به همه جاها تسلط داره و بازی رو میسازه و رهبری گروه رو برعهده داره
جواب اینا همه از نظر روانشناسی یه برداشتی داره
۲- تمام کسایی که از طریق آزمون پذیرفته میشن به صورت پیمانی هستن ..تا چند سالی
۳- مدت زمان رفتن سرکار
از زمان تحویل مدارک تا مصاحبه تخصصی ۲ ماه
از زمان مصاحبه تخصصی تا اعلام قبولی های نهایی ۲ ماه
از زمان اعلام قبولی تا مراحل گزینش و مصاحبه عقیدتی ۳ ماه
از زمان مصاحبه عقیدتی تا اومدن تاییدیه گزینش ۱ماه تا ۴۵ روز
تاییدیه گزینش که اومد با بقیه مدارک سو پیشینه و آزمایشات و عدم اعتیاد و.. میفرستن به سازمان مدیریت برای صدور کد استخدامی
کد استخدامی هم معمولا ۲ ماه طول میکشه تا بیاد
حالا حساب کنین ببینین چند ماه میشه
اونایی که از طرف بنیاد شهیدن مصاحبه تخصصی ندارن فقط یه ۲. ۳ ماهی جلوتر از بقیه ان
(تجربه چند ازمونای اول و دوم دستگاههای اجرایی بود که شرکت کردم )


بهار : دوستانی که امور مالی قبول شدید لطفا بگید چی میخونید ؟؟
من دست روی دست نشستم و نمیدونم چیکار کنم ):

حسابدار خسته : دقیق مشخص نیست
من تو مصاحبه های قبلی همه درسای تحصصی ( اصول حسابداری. حسابرسی. صنعتی ) و زبان و قانون هارو خوندم
اما بستگی به مصاحبه کننده ها داره
چون دولتی بود بیشتر حسابداری دولتی و استاندارد ها ‘فقط عناوین’ و قانون محاسبات پرسیدن
اینجا رو نمیدونم
بازم میگم تا یکی از بچه ها فدا نشه بقیه کارشون سخته
اگه یکی که رفت مصاحبه لطف کنه بگه چی ازش پرسیدن برا بقیه کار راحت میشه
چون چارچوب مصاحبه یکیه!
بعدشم خیلی از رقیبای ما از وجود این سایت خبر ندارن
پس زیاد حساس نباشین
اگه به هم کمک کنین مطمنا موفق میشین
من خودم از همین سایت استفاده کردم تا مرحله آخر (کد استخدامی ) رفتم.


حسابدار خسته شنبه :
اگه تخصصی باشه مصاحبه:
اول سوالای تخصصی رشته خودتونو میپرسن
خصوصا اون قانونایی که اخیرا بتصویب رسیده _ میخوان ببینن اطلاعاتت به روز هست یا نه.
بعد از اینکه تخصصی رو پرسیدن میان یسری سوالای روانشناسی میپرسن _ میخوان ببینن چجور شخصیتی داری
مثلا
تو کار گروهی شرکت میکنی؟
بری جایی تفریح شما چه نقشی تو جمع داری؟
قندون رو میز مصاحبس= میپرسه باین قندون چه کارای دیگه ای میشه کرد؟
چرا اصلا ما باید تورو انتخاب کنیم؟؟؟؟؟
چرا تعزیرات؟؟
چرا میخوایی ریس شعبه بشی؟
خونتون اتیش بگیره چی بر میداری؟
بین دقت و سرعت کدوم انتخاب میکنی؟
و.. کلی سوال دیگه
دوستان حتما نمیان اینارو بپرسن
بد برداشت نکنین برین فقط اینارو بخونین
اینا نمونه سوالات شخصیت شناسیه
حتی بدون مطالعه قبلی میشه جواب داد مشروط بر اینکه بدون استرس و با اعتماد باشین
در ضمن تخصصی هم مهمه!
اگه تخصصی بلد نباشین زیاد روانشناسی نمیپرسن
چون به اون مرحله نمیرسین
(یعنی همون اول رد میشین)
موفق باشین


حسابدار خسته : دوستان این چیزایی که من میگم بر اساس تجربس
پس لزوما دقیق نیستن
برای ازمون دوم مصاحبه تخصصی منم مثل شما نمیدونستم چی بخونم
حدود ۱۶. ۱۷ تا کتاب تخصصی رو خوندم!
اما هیچکدوم بدردم نخورد تا اینکه دوستان رفتن مصاحبه و بعد از مصاحبه سوالاتی که پرسیده بودن رو تو این سایت گذاشتن
حدود ۶ یا ۷ تا تخصصی و ۵ تا روانشناسی از هر فرد پرسیده بودن
همه سوالات تقریبا یکی بود
یعنی مصاحبه یه چهارچوب خاص داشت و برای همه تقریبا یکی بود
پس تا زمانی یکیمون نره مصاحبه نمیدونم چی باید خوند
امیدوارم معرفت داشته باشن که مطالب رو بزارن
چون کسایی که روزهای بعد میرن رقیب اونا نیستن
رقبای هر استان توی یه روز میرن مصاحبه


ن: سلام بر دوستان عزیز میخوام براتون از مصاحبه ای که داشتم بگم…ولی مرد و مردونه برام دعا کنید .
سوالای روانشناسی:
اگه بههت ۵۰۰ میلیون پول بدن چیکار میکنی
نقطه عطف زندگیت تا الان چی بوده
هدفت برای ۱۰ سال آینده زندگیت چیه
اگه کسی ازت انتقاد کنه چیکار میکنی
اگه دو تا از همکارات باهم دعوا کنن میری جدا شون کنی یا باهاشون حرف بزنی که قاعله ختم بشه
دوس داری گروهی کار کنی یا تکی
دوتا نقطه ضعف
تقطه قوتت
عصبانی بشی چیکار میکنی
اگه رییست بی دلیل ازت ایراد بگیره چیکار میکنی
اخرین کتابی که خوندی چیع
اوقات فراعت چیکار میکنی
چرا اصلا سازمان مارو انتخاب کردی ایا انتخابهای دیگه هم داشتی

اتاق بعدی تخصصی زبان کامپیوتر باهم بود
کتاب داد و گفت بخون و یه خط تر جمه کن
معرفی خود به طور کامل
بعد از فارغالتحصیلی چیکارا کردی
از چه browser هایی استفاده میکنی
برای سرچ از چه سرچینگ هایی استفاده میکنی
بلدی ایمیل درست کنی
برای انتخاب غیر متوالی چنتا عکس چیکار میکنی
سایت های دلخواه را چجوری سیو میکنی
یه ستون اکسل داریم چجوری جمع کنیم
در پاور چجوری دو تا اسلایدو به هم مرتبط کنیم
برای ایجاد دفترچه تلفن از چی استفاده میکنی
ایا از نرم افزارهای اتوماسیون استفاده کردی
مختصری در باره سازمان تعزیرات توضیح بدید که رییسش ویه زیر نظر کیه و وظیفه شما چی خواهد بود

فقط یه چیزی هر رزومه ای دارید با خودتون ببرید چون اونجا میکیرن

اینم بگم من رشتم کارشناس حقوق نیست


حقگو :سلام
دوستان ما امروز مصاحبه کارشناس حقوقی ۱ دادیم
هر کس چهار قسمت برا مصاحبه میره
روانشناسی آی تی زبان دروس تخصصی
جای نگرانی نیست
روانشناسی متناسب با برخورد هر کس ازش سوال می پرسن
برنامت برای آینده چیه؟
حتما چند ویژگی مثبت و منفی خودت رو توضیح بده؟
چرا تعزیرات رو انتخاب کردین؟
و ….
آی تی هم از ورد می پرسن
اینترنت
اکسل اکسس پاورپوینت
در حدی بدونن بلدی یا نه
سوال پیچ نمی کنن
یه خط زبان هم می دن بخونی ترجمه کنی که اونم برا هر کس متفاوته در حد عمومی ساده
شاید خودشونم بلد نباشن چون کارمند سازمان هستن فقط در حد خالی نبودن عریضه می پرسن چون جز آیتم های مصاحبه تمام اداراته ظاهرا
قسمت تخصصی هم
تا اونجا که من دیدم هر کس متناسب با رشته خودش بیشتر می پرسیدن
مثلا اگه کسی رشته خصوصی هست ازش آدم هم می پرسیدن مثلا بحث قرارها بحث دیگه رو نپرسیده بودن از امروزی ها ولی مدنی و تجارت نپرسیدن
یا اگه کسی فقه خونده فقه هم می پرسن نه زیاد در حد مباحث کلی اصول نپرسیدن فقط مباحث حقوقی اونم قسمت جزایی مثلا تعریف محارب و باغی
حالا باز ممکنه برای فرد دیگه متفاوت باشه
جزا و آدک هم معمولا از همه پرسیدن
مباحث کلی
انواع قرارها
قانون قاچاق کالا و ارز
بحث تعویق تعلیق تکمیلی نیمه آزادی آزادی مشروط
تکرار و تعدد
صلاحیت دادگاه ها
از بعضی ها در مورد پایان نامشون پرسیدن
برخورد اساتید هم خدا رو شکر خوب بود
خودشون مسلط هستن
نمی دونم رو چه حسابی میگن اساتید بهشتی بودن
ولی همه از کارمندای خود تعزیرات بودن
فقط اگه بلد نبودین راحت بگید بلد نیستین الکی جواب ندین
همه دوستان در یه حد هستن چون سوالا متفرقه هست از مباحث حقوقی همه, رو همه مباحث مسلط نیستن
استرس الکی هم خب همه دارن ممکنه با دونستن مطلب فرد نتونه خوب جواب بده بیاد بیرون یادش بیاد بلد بوده
هر کسی حداقل دو سه تا سوال رو نمی تونه جواب بده نگران نباشید
تعطیلات فرصت خوبیه یه نگاه به کل مباحث داشته باشید ضرر نمی کنید
خیلی سوالا قابل پیش بینی نیستن
ممکنه یه سوال رو از چهار نفر بپرسن از نفر پنجم نپرسن
انشالله همگی موفق باشید من
صادقانه به دوستان هر چه می دونستم گفتم برام دعا کنید
فقط سعی کنید آرامش خودتون رو حفظ کنید واقعا جای نگرانی نیست
تموم مباحث اولیه ای می پرسن که یه فرد ارشد حقوق باید بلد باشه
عذر می خوام شاید دیگه نرسم اینجا پیام بدم
به حق مادر سادات س عاقبت بخیر و موفق باشید
یا علی


مهشید : رشته تحلیلگر سیستم : سلام به همه دوستان فناوری اطلاعات.
ببینید مصاحبه دو قسمت بود اولش روانشناسی که برای همه رشته ها یکی بود و دیدم یکی از بچه ها سوالاتش رو گفته دیگه من ذکر نمی کنم. برای مصاحبه علمی هفت نفر آقا بودن که احتمالا از کارمندها بودن چون سوال تخصصی سخت از من نپرسیدن. من چون شهرستانی هستم از نیم ساعت مصاحبه من حدود ۱۵ دقیقه گیر دادن چرا تهران رو انتخاب کردی و چطور می خوای ساکن بشی :(( اما کلا پرسیدن شبکه کار کردی من گفتم بله ی توصیح کوتاه دادم همین بعد پرسیدن آفیس بلدی منم گفتم تدریس می کنمدیگه سوال نکردن بعد پرسیدن زبان برنامه نویسی بلدی منم گفتم خیلی خوب بلدم و مثال زدم از کارام بعد گفتن در مورد خانواده و تحصیلات بگو منم گفتم می دونید اصلا اصلا از من سوال خاصی نپرسیدن من خودم یکم توصیح می دادم اونا اصلا بهم گیر ندادن یا محکم بزنن یا من خیلی خوب توضیح دادم یا اونا نمی خواستن خودشون رو اذیت کنن آخرش هم گفتن متاهلی یا مجرد..
کلا همین بود برای من
بقیه دوستان رو نمی دونم
انشالله موفق باشید
اما شماها خوب بخونید
التماس دعا از همگی


علی : سلام در خصوص این استانداردها میشه بیشتر توضیح بدید
فقط کافی بدونیم که چه استنادردی جدید هست و اینکه چند پیش نویس وجود داره که برای نظر خواهی گذاشتن و تصویب نشده
یا نه باید کلا بلد باشیم
به نظر شما کتاب حسابداری دولتی باباجانی و قانون محاسبات و نرخهای حقوق و دستمزد جدید
بلد باشیم برای دولتی کفایت میکنه ممنون میشم جواب بدید


حسابدار خسته : اره فقط عناوین و اینکه چی جدیده و در چه مرحله ای از تصویبن و کی تدوین میکنه
ریز هیچوقت نمیپرسن
دولتی هم در حد مبانی حسابداری دولتی و چیزای ابتدایی


حسابدار خسته : دوستان مالی
حالا که چیزی نمیگن اونایی که رفتن
یسری مباحث بین تموم رشته ها مشترکه
مثل :
سوالات عمومی و روانشناسی
سوالات زبان
و…
اینارو تقویت کنین
بنظر من اینکه فرد چقدر اعتماد بنفس و روحیه کاری داشته باشه براشون مهمه
تخصصی هم سوالات مقدماتی و اصول و..
+
اینکه چه چیزایی و چه اتفاقاتی اخیرا افتاده
استانداردای جدید و اینکه چندتا پیش نویس هستند
استانداردهای بخش خصوصی’ دولتی ‘ حسابرسی
+
قانونای اخیر مثل
انواع معاملات دولتی و سقف مبالغشون (هر سال مبلغش رو تصویب میکنن)
انواع پرداخت های غیر قطعی ( پیش پرداخت و علی الحساب و تنخواه)
انواع تنخواه
بیشتر سوالات تخصصی در مود اون کاری هست که قراره انجام بدین
اکثر حسابدارای دولت با اینا سروکار دارن

موفق باشین

منم ازمون مرحله دوم رو دادم بعد از ۱۴ ماه دارم شروع به کار میکنم
پس سعی کنین صبور باشین


حسابدار خسته : مطالب بیشتر اگه بگم ممکنه باعث گمراهی دوستان بشه
چون شاید اصلا این چیزارو ازتون نپرسن!
شاید اصلا از استانداردا و قوانین چیزی نپرسن
ولی تنها چیزی که هست اینه چارچوب مصاحبه همینه
حداقل خودتونو برا سوالات عمومی روانشناسی اماده کنین
چون من تخصصی همرو جواب دادم
اما روانشناسی هی ازم سوال میپرسیدن جواب که میدادم دوباره از توی جواب من سوال طرح میکردن
مثلا:
چرا میخوایی شاغل بشی؟
چرا تعزیرات؟
چرا فلان اداره نه؟
خصوصیات مثبتت؟
نقاط ضعفت؟
چه ورزشی؟ والیبال
چه پستی؟ پاسور
چرا پاسور؟ چون نقش مهمی داره
چرا نمیخوایی اسپک بزنی که همچی رو به نام خودت تموم کنی؟
شخصیت سعید معروف چجوریه!
درکل میخواستن ببینن نقش من تو کارای گروهی چجوری
که ایا دوسدارم رهبری گروه رو برعهده بگیرم یا اینکه دیگران بر من رهبری کنن
پس هرچیزی که میگین حواستون باشه
از پر حرفی هم پرهیز کنین

اونجایی من رفتم زبان اصلا نپرسیدن
مدرک سطح بالای زبان هم داشتم ولی جایی ازم نخواستن!
فقط حسابداری دولتی و قانون محاسبات
چون مربوط بود به کارم میشهفقط کافیه یکی از دوستانی که میرن مصاحبه مطالب رو بگه
دیگه دستتون میاد چی بخونین

پیمان از کرج :  با عرض سلام خدمت دوستان
بچه ها من امروز مصاحبه داشتم و طبق قولی ک داده بودم درخدمتتونم. سعی میکنم هرچی یادم میاد بگم . بچه صبح ک ما رفتیم ۸نفر آقابودیم همه رو جمع کردن تو اتاق و اسامی رو نوشتن و به ترتیب واسه مصاحبه میفرستادن داخل و بعد از هرمرحله هم نمیزاشتن که کسی رو ببینی و اطلاعات رد و بدل کنی کلا از این اتاق ب اون اتاق میفرستادنت . درکل چهاربخش بود روانشناسی و کامپیوتر و زبان و تخصصی و متاسفانه از شانس من یا بهتره بگم ما رفتن اساتید دانشگاه رو آوردن واسه تخصصی ها خلاصه در مورد روانشناسی اول بگم که منو یه ساعت مصاحبه کرد چیزای مختلف پرسید از بچگیتون بگیرید تا الان تقریبا همون چیزایی که دوستان تو صفحات قبل گفتن ولی تنوع سوال بالایی داشت یه دفتر داشت که پر از سوال بود و رندوم میپرسید و هرچی به ذهنتون اومد بگید بهش و دروغ نگید. بعد رفتم رایانه که جدیدا یه لپتاب آوردن که هم عملی بپرسن و هم تئوری ولی از سرشانس ازمن فقط تئوری پرسیدن اینکه مرورگرت چیه و کپی و کات کردن و در کل آفیس دیگه. در مورد تخصصی ها هم نمیخوام ناامید کنم ولی برای بیشترا میگفتن وحشتناک بود وقتی دم در وزارتخونه آخرکار همو دیدیم یکی از بچه ها نزدیک یک ساعت ونیم داشت مصاحبه تخصصی میشد میگفت که حتی تجارت هم از من پرسیدن ولی تجربه خود من اینه که چون استادن مصاحبه کنندها واسه همین ریز میشن تو قضایا و برای خود من اصلا سوالات کلی نبود و کلا ۶ یا ۷ تخصصی پرسیدن ولی کلی جواب گفتم براشون و بنظرم خوششون اومد . برای من از پایان نامه ام پرسیدن که در مورد باغی بود و گفتن مصداقی براش بیار یکی دیگه در مورد رابطه جرم و تخلف بود یکی دیگه در مورد صلاحیت ها بود همین چیزا یادم اومد مثلا در مورد صلاحیت تعزیرات حکومتی پرسید. در کل کسایی که مصاحبه دادن آخر کار زیاد راضی نبودن . حالا امیدوارم همگی موفق باشن و اینم بگم وقتی رفتین اونجا تازه رقیباتونو میبینین و اصلا به افراد اینجا اتکا نکنید. بچه ها یه مورد دیگه که برام جالب بود این بود که یه اخباری میپیچید که ظاهرا برای کارشناس ح ۱ اصلا خانم برنمیدارن و وقتی امروز دیدم همه کارشناس ح۱ ها مرد هستن ذهنم به این مورد رفت که شاید راست باشه. حالا ایشالا که همه چی باب میلتون باشه. در مورد شرایط بومی هم گفتن کلا بیخیال بشین چون دیگه از اون مراحل گذشتین و فقط تو مصاحبه ها تلاش کنید. دوستانی ک گفته بودن اگه هم رشته ایشون رو دیدم بهشون بگم بیان اینجا باید بگم که امروز فقط کارشناس ح ۱ دعوت کرده بودن و من رشته دیگه ای ندیدم. اگه باز سوالی بود در خدمتم.


بنده خدا :ما قبل از عید رفتیم مصاحبه کارشناسی حقوقی ۱ برای تهران
۳ نفر خانم بودند و ۱۰ نفر آقا
از خانم ها هم مصاحبه گرفتن
سوالاتشون هم مث بقیه بود فرقی نداشت
خانم ها نگران نباشید
ممکنه فقط همون سه تا خانم قبول شده باشن و بقیه آقا قبول شدن


سحر : امروز بیشتر از قوانینی که مربوط به تعزیرات میشد میپرسیدن… به نظرم از هر کسی از رشته خودش میپرسن چون قبلش ازتون میپرسن چه رشته ای هستین..کامپیوتر فقط تئوری بود..گفت برای اینکه بخوای چند عکسو از میون عکسای دیگه انتخاب کنی چه میکنی.. بخوای صفحات اینترنتی که قبلا استفاده کردی نگه داری چیکار میکنی..گفت تو ورد اگه بخوای یع متنو تو تمام صفحات تکرار کنی چیکار میکنی..پسوند سایتهای اداری چیه..تو چه سایتهایی رفتی… هر کی هر رزومه ای داره با خودش ببره مخصوصا مدرک زبان که امتیاز داره


سحر : سلام دوستان عزیزم.. براتون از مصاحبه بگم دقیقا چیزایی که اقا پیمان گفتن یعنی ۳اتاق بود که تویکیش یه خانم سوال روانشناسی میپرسید.اتاق دبگه کامپیوترکه دو نفر بودن..سوالات کلی از ورد افیس و اینترنت..اتاق بعدی تخصصی بود که چهارنفر بودن یکیشون سوالات تعزیرات میپرسید یکیشون سوالات حقوقی و یکیشون زبان که اول مکالمه و ترجمه ولغت بود نفر بعدی رییس گزینش تعزیرات بود که فقط تو اتاق حضور داشت و به شرایط مصاحبه توجه میکرد…. در کل اونایی که بلد باشن چیزای سختی نباید باشه براشون چونه خیلی ریز نمیشدن.. فقط اینم بگم از قوانین تعزیرات سوال میکنن از قانون قاچاق کالاو ارز و نظام صنفی هم از یکی از دوستان پرسیده بودن..


عرفان : خطااب به دوستانیکه پرسیدن زبان چی پرسیدن کفتم زبان عمومی نپرسیدن و تخصصی هم یک پاراکراف گفت بخون درمورد رسیدکی کیفری بود خوندم سه چهارتا کلمه هم پرسید که دست و پاشیکسته کفتم کلا زبانشو راضی نیستم ولی بقول دوستانیکه میگن همه توی مصاحبه توی یک رنج هستن راست میکن کاملا مشخص بود نمره رو سلیقه ای میدن، وبحت بومی هم از تعدادی پرسیدم کفتن استانی اعمال شده دیکه پیکیر نشدم اینقد داشتن باعجله مصاحبه میکردن انکار دستور رسیده یک هفته ای جمش کنن،امروز استانهای اصفهان و اردبیل بود.


رضا : سلام دوستان بنده امروز مصاحبه داشتم در خود سازمان تعزیرات مصاحبه تخصصی و زبان دو نفر بودن عناصر جرم و تعریف خیانت در امانت و کلاهبرداری و جهات اعاده دادرسی پرسیده شد و تعریف قاچاق کالا و ارز همین در قسمت روانشناسی یه اقا بود گفت شخصستتو تحلیل کن و کار گروهی کردی یا نه ادم افسرده ای هستی یا شاد و اعتماد به نفست چقدره همین و در کامپیوتر گفت به کدوم نرم افزارها مسلطی و از ایمیل بلدی بسازی یا نه و چطوری و نامگذاری شماره صفحات در وورد رو پرسید و وسلام دقیقا با ریز جزییات گفتم که جای سوال نمونه برای دوستان در ضمن زبان فققط یک متن تخصصی از من پرسید با چندتاکلمه و عمومی نپرسید و مجموعا سه بخشش یک ساعت طول. کشید، دیگه توکل برخدا و دعای شما دوستان.


R : سلام دوستان من دیروز رفتم مصاحبه.سوالات حقوقیرو فقط از پایان نامم پرسیدن زبان هم دیالوگ با یه پاراگرافت قراىت با معنیش ،روان شناسی،کامپیوتر پرسیدن


پیمان از کرج : کاش از منم تعریفی میپرسیدن یارو نمیدونم فازش چی بود اونروز یه چیزی بهم میگفت و بعد میگفت تحلیلش کن برامون . مجموعا سه بخش یه ساعت شده برای من تخصصی فقط یه ساعت بود و ۴۰ دقیقه ام روانشناسی بود انگار رفتم خواستگاری دختره روانشناسه


 برای برگشت به صفحه اصلی تجربیات سازمان تعزیرات حکومتی اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال اخبار استخدام تهران در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرنیازمندیهای همشهری
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی