سایت کاریابی جویا کار

ایجاد امسال ۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کردستان

دسته بندي: اخبار / استخدام / کردستان
1 خرداد

: معاون اشتغال کمیته امداد کردستان گفت: کمیته امداد امسال در کردستان برای ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی نموده است که نسبت به آمار سال گذشته، دو برابر افزایش دارد.
فرشید جهانبین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: محور برنامه‌های کمیته امداد کردستان در سال‌جاری در حوزه اشتغال، کیفی‌سازی مشاغل است.
وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌‌هایی که صورت گرفته بر این مبنا است که شغل‌هایی که ایجاد می گردد از کیفیت بالایی برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: سرانه تسهیلات اشتغال امداد در این دوره ۵۰ میلیون تومان است و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت بستر ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان را فراهم سازیم.
معاون اشتغال کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ هزار و ۴۲۰ شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ایجاد شده است، ادامه داد: این تعداد شغل با صرف اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال از محل منابع بانکی و امدادی برای مددجویان زیر پوشش امداد ایجاد شده است.
به گفته  جهانبین، در بحث کاریابی نیز با هماهنگی و پیگیری‌های انجام گرفته برای ۶۵۰ مددجو در استان کردستان شغل ایجاد شده است.
ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به ۹ هزار مددجو در کردستان
وی از ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به ۹ هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: این تعداد مددجو با توجه به نیاز بازار کار و ظرفیت‌های موجود در هر منطقه‌ای زیرپوشش آموزش‌های کوتاه، میان و بلندمدت قرار داده شده‌اند.
معاون اشتغال کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته ۴۲ هزار بازدید در راستای نظارت بر شغل‌های ایجاد شده در سطح استان انجام گرفته است.
جهانبین تصریح کرد: ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی حوزه اشتغال مددجویان امداد در سال گذشته از محل منابع بانکی بوده است که ۱۰ میلیارد تومان از این اعتبارات نیز از محل منابع امداد در اختیار مددجویان قرار داده شده است.
وی برنامه امداد در حوزه اشتغال در سال گذشته را ایجاد ۳ هزار و ۵۰ شغل عنوان کرد و اظهار داشت: ۳ هزار و ۴۲۴ فرصت شغلی با رشد ۱۲ درصدی نسبت به برنامه در سطح استان برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد ایجاد شده است.
معاون اشتغال کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سهمیه امسال کمیته امداد کردستان در زمینه اشتغال‌زایی با رشد ۲ برابر نسبت به سال گذشته ایجاد بیش از ۵ هزار شغل است.
جهانبین پایداری را مهم‌ترین ویژگی اشتغال ایجاد شده در کمیته امداد کردستان عنوان کرد و گفت: بر اساس راستی‌آزمایی‌ها بیش از ۹۰ درصد اشتغال ایجاد شده در این نهاد از پایداری کامل برخوردار هستند.
به گفته وی، نظارت دقیق و ایجاد اشتغال براساس نیاز بازار و همچنین نظارت مستمر بر شغل‌های ایجاد شده دلیل اصلی پایداری طرح‌های خوداشتغالی در کمیته امداد است.

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای عضویت در کانال اخبار استخدام کردستان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرنیازمندیهای همشهری
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی