سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

بودجه آموزش و پرورش استثنایی در دولت یازدهم تغییر کرد؟

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
29 خرداد
بودجه آموزش و پرورش استثنایی در دولت یازدهم تغییر کرد؟
مجید قدمی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی یک مجموعه پر هزینه است گفت: آمارها نشان می دهد هزینه یک دانش آموز در مدرسه استثنایی چهار برابر دانش آموز عادی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان، برنامه های حمایتی به صورت رایگان به آنها ارائه می شود.

وی تعداد مدارس استثنایی در کشور را یکهزار و۵۷۰ باب اعلام کرد و افزود: گروه کم توان ذهنی بیشترین تعداد دانش آموزان استثنایی را تشکیل می‌دهد.

قدمی مجموع دانش آموزان استثنایی کشور را ۱۳۰ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: با وجود آنکه مدارس استثنایی و امکانات برای حضور این دسته از دانش آموزان فراهم شده اما برخی خانواده ها معلولیت فرزندان خود را پنهان می‌کنند و آن ها را از خدمات آموزشی محروم می‌نمایند که باید با فرهنگ سازی این مشکل رفع شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره تعداد دانش آموزان مرزی(دیرآموز) خاطرنشان: سالانه ۳۰هزار دانش آموز دیرآموز درکشور شناسایی می شوند.

وی با بیان اینکه این سازمان با کمبود نیروی انسانی روبروست افزود: خروجی این سازمان ۲.۵ برابر ورودی آن است که این کمبود نیرو از طریق آزمون استخدامی رفع می‌شود.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: بودجه آموزش و پرورش
منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی