سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منافع فرهنگیان عضو صندوق ذخیره در نظر گرفته شود

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
3 مرداد
منافع فرهنگیان عضو صندوق ذخیره در نظر گرفته شود

پیرو انتشار خبری در این خبرگزاری تحت عنوان «تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان 3 ماه تمدید شد» روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیره فرهنگیان توضیحاتی ارائه کرده است: 

سید محمدباقر عبادی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در حالی که از اسناد تسهیلات معوق بانک سرمایه و مدارک مربوط به نحوه ارتباط این بانک با صندوق ذخیره فرهنگیان اطلاع دارد اما همچنان با اصرار بر خلط کردن این دو، مقاصد خود را از این موضوع دنبال می‌کند. با این حال شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی و به ویژه فرهنگیان می‌تواند در جهت تشخیص درست از نادرست تأثیرگذار باشد.

آقای عبادی درباره تمدید مهلت 3 ماهه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نیز به موضوع شرکت‌های وابسته به بانک سرمایه به عنوان دلیل تمدید مهلت بیشتر برای تحقیق و تفحص اشاره نکرده و این تمدید را به کل مجموعه مؤسسه مرتبط می‌داند.

از سوی دیگر این نماینده محترم مجلس شورای اسلامی به جای تأکید بر امر تحقیق و تفحص به منظور شفاف‌سازی، آن را ابزاری برای مچ‌گیری و هجمه علیه دولتی خاص می‌داند.

بنابراین در حالی که چندین نهاد مرتبط از جمله کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان هستند و زمان زیادی تا اعلام نتیجه تحقیق و تفحص باقی نمانده، لازم است در اظهارنظرها درباره این صندوق، منافع فرهنگیان عضو آن در نظر گرفته شود و از پیش‌داوری‌هایی که به منافع آنها لطمه جدی می‌زند خودداری شود.

واقعیت این است که این مؤسسه به عنوان یکی از نهادهای اقتصادی مهم کشور همچنان در حال فعالیت است و هرگونه گزارشات نسنجیده بر منافع و سودآوری آن تاثیر بسزایی دارد.

واضح است که دغدغه آقای عبادی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان تا چه میزان در راستای منافع معلمان عضو این صندوق است. مطمئناً شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی و اعاده حقوق فرهنگیان عضو مؤسسه، با غرض‌ورزی سیاسی امکان‌پذیر نیست و قشر فرهیخته فرهنگی در تشخیص سره از ناسره آگاهانه عمل خواهد کرد.

از این روست که فرهنگیان عضو مؤسسه به ساختگی بودن این فضا کاملاً آگاه بوده و همچنان عضویت حدود 90 درصدی خود را در صندوق ذخیره فرهنگیان حفظ کرده‌اند زیرا به خوبی می‌دانند که صندوق به تعهدات خود در برابر اعضا پایبند است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی