سایت کاریابی جویا کار

ایجاد اشتغال برای ۵۴۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد

دسته بندي: اخبار / استخدام / کهگیلویه و بویر احمد
11 مهر

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با احیا و راه اندازی ۵۰ واحد تولیدی مشکل دار طی سال‌های اخیر برای ۵۴۰ نفر شغل ایجاد شد.

داریوش دیودیده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲ سال اخیر ۵۰ واحد تولیدی با اشتغال ۵۴۰ نفر احیا و راه اندازی شد که از نتایج جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود.
وی ادامه داد: تأمین مالی و تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد و تعیین تکلیف بدهی معوق حدود ۱۹۰ واحد تولیدی این استان همچنین از دیگر نتایج برگزاری جلسه‌های این کارگروه بود.
دیودیده بیان کرد: اجرای طرح رونق تولید و تعیین تکلیف ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی دارای مشکل با هدف فعال کردن آنها و همچنین تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد.
دیودیده با اشاره به وضعیت تسهیلات رونق تولید کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته عنوان کرد: ۵۶۰ واحد صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید بودند که اختصاص ۳ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار به ۴۴۶ واحد مصوب شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سال جاری، ۲۹۰ واحد متقاضی دریافت تسهیلات رونق شدند که از این تعداد ۱۱۵ واحد با تسهیلات یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون به ۲ واحد تسهیلات پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: از مشکلات پیش روی تسهیلات رونق می‌توان به ضعف شدید منابع بانک‌های استان و بالا بودن نرخ تسهیلات پرداختی از محل رونق تولید اشاره کرد.
دیودیده گفت: تسهیلات رونق تولید با سود ۱۸ درصد به داوطلبان داده می گردد.
وی ادامه داد: از دیگر مشکلات مربوط به این حوزه نیز محدودیت اختیار مدیران استانی بانک‌ها در سقف تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، زمان کوتاه بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و عدم تأمین وثیقه ملکی خارج از محل اجرای طرح جهت تضمین تسهیلات رونق تولید است.
استان کهگیلویه و بویراحمد براساس اعلام مرکز آمار ایران با ۵.۶ درصد بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری در بین استان‌های سراسر کشور را در بهار سال ۹۶ کسب کرد.
براساس آمار اعلام شده ثبت احوال جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد هم اینک بیش از ۷۱۳ هزار نفر است.
کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزارو ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری کهگیلویه و بویراحمد اینجا کلیک نمایید

 

برای عضویت در کانال اخبار استخدام کهگیلویه بویراحمد در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرنیازمندیهای همشهری
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی