سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

آموزش و پرورش در انتظار تعیین تکلیف نحوه بکارگیری حق‌ التدریسی ها

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
19 مهر
آموزش و پرورش در انتظار تعیین تکلیف نحوه بکارگیری حق‌ التدریسی ها
وزیر آموزش و پرورش گفت: منتظر طرح مجلس درباره استخدام حق‌التدریسی‌ها هستیم.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تصمیمات اتخاذ شده برای  شلوغی فضای کلاس‌های درس، اظهار داشت: این موضوع تحت عنوان تراکم دانش‌آموز در کلاس مطرح است که ما نُرم تعریف شده‌ای را در کشور به تفکیک شهر و روستا در دوره‌های مختلف آموزشی داریم. ضمن تایید این مطلب که امکان دارد در بعضی مناطق این تراکم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده باشد، اما هنوز با آن استاندارد و خط قرمز فاصله دارد.
وی با بیان اینکه تراکم کلاس در بعضی موارد به جهت اینکه فضای کلاس استاندارد نبوده کاهش پیدا کرده، افزود: مثلا جایی بوده که برای کلاس ساخته نشده بود، اما به اجبار تبدیل به کلاس شده که در اینجا تعداد دانش‌آموزانی که می‌توانستند در کلاس حاضر باشند کمتر شده و میانگین منطقه را پایین آورده که در این موارد چاره دیگری وجود ندارد.
وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام بعضی معلمان حق‌التدریسی در شهرهای کوچک و دور افتاده نیز گفت: مجلس اخیرا کلیات طرحی را به تصویب رسانده و جزئیات آن قرار است در کمیسیون بررسی شود. منتظریم آن طرح درباره نحوه به کارگیری نیروهای حق‌التدریسی برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف کند، اما تا آن زمان که آن طرح به تصویب برسد، استفاده از همکاران عزیزمان که حق‌التدریسی هستند کما فی السابق است.
وی اضافه کرد: امیدوارم با اهمیت و اولویتی که این موضوع دارد، مجلس این طرح را با لحاظ نظرات کارشناسی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار دهد.
بطحایی در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به بدعهدی‌های آمریکا با بیان اینکه خط قرمز ما منافع ملی است، تصریح کرد: هر چند در برجام مسیر درست،‌ عاقلانه و منطبق با اصول دیپلماسی را طی کردیم، اما هر زمان که سیاست‌گذاران ما به این نتیجه برسند که منافع ملی ما براثر بدعهدی‌های آمریکا به خطر افتاده، مقابله به مثل خواهیم کرد.
وی ادامه داد: همه گروه‌های سیاسی و نهادهای حاکمیتی بر روی این موضوع اتفاق نظر دارند و امیدواریم که طرف‌های مذاکره کننده همان‌طور که تاکنون مطابق پروتکل‌ها پیش آمده‌اند روش خود را عاقلانه ادامه دهند و اجازه ندهند یک کشور به نام آمریکا منافع جامعه جهانی را به خطر بیاندازد.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرتسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی