سایت کاریابی جویا کار

حل مشکل دانشجویان آزادشده غائب از امتحان دانشگاه تهران/ همکاری خوب مسئولان قضایی برای آزادی دانشجویان

دسته بندي: اخبار / استخدام / تهران
27 دی

مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ، در خصوص آزادی دانشجویان این دانشگاه که در حوادث اخیر دستگیر شدند، گفت: روز گذشته همه دانشجویان دانشگاه تهران آزاد شدند و باید از قوه قضاییه و نهادهای امنیتی که در رابطه همکاری کردند، موضوع تشکر کرد.

وی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تفکیک قائل شدن بین اغتشاشگران و کسانی که قصد بیان مطالبات اقتصادی خود را داشتند و جوانانی که اغتشاشگر نبودند؛ به آزادی دانشجویان خیلی کمک کرد. 

سرسنگی اضافه کرد: جوانان و دانشجویان نسل‌های آینده ساز کشور هستند و نباید کاری کنیم که از نظام فاصله بگیرند و اعتمادشان از نظام سلب شود. در اتفاق اخیر هم شاهد نگاه مثبت مسئولان قضایی به دانشجویان بودیم که جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: همچنین باید از همه کسانی که با جدیت کار دانشجویان دستگیرشده را پیگیری کردند، تشکر کنیم. بنده زمانی گه برای پیگیری کار دانشجویان به اوین و قوه قضاییه می‌رفتم می‌دیدم که همه با دید مثبتی به دانشجوها نگاه می‌کنند و انصافاً خیلی سخت‌گیری هم در رابطه با دانشجویان نشد و امیدواریم در مراحل بعدی هم به همین صورت باشد.

سرسنگی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه اینطور نیست که این دانشجویان با اصل نظام مشکل داشته باشند و ما باید تلاش کنیم این دانشجویان زودتر به چرخه سازندگی کشور بیایند و مشکلشان حل شود. 

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشگاه نهاد مهمی است و می‌تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد. توجه به دانشجویان می‌تواند در این راستا تاثیرات مثبتی داشته باشد.

سرسنگی ادامه داد: برای آزادی دانشجویان دستگیر شده به هرجا که مراجعه می‌کردیم مخصوصاً قضات و سرپرست دادسرای اوین همکاری‌های لازم را انجام دادند حتی آقای ناصری سرپرست دادسرای اوین هفته قبل تمام روزهای تعطیل را سر کار آمد تا مشکل دانشجویان دستگیر شده را پیگیری کند.

سرسنگی ادامه داد: حادثه اخیر علیرغم همه تلخی‌هایی که داشت نشان داد مسئولان نسبت به دانشجویان نظر مثبتی دارند و حساب دانشجویان را با حساب اغتشاشگران جدا می‌بینند.

وی گفت: رئیس دانشگاه تهران نیز در این مدت واقعاً برای پیگیری مشکل وقت گذاشت که لازم است از ایشان هم تشکر کنیم همه با هم کمک کردند تا مشکلات دانشجویان حل شود و امیدواریم دانشجویان بتوانند هرچه زودتر به تحصیل بازگردند.

سرسنگی اظهارداشت: با مسئولین آموزشی نیز صحبت شده تا به دانشکده‌ها اعلام کنند تا با دانشجویانی که در این مدت به دلیل این موضوع از امتحان جا مانده اند همکاری کنند در زمان دیگری از آنها امتحان گرفته شود به همین دلیل این دانشجویان برای بحث امتحانات مشکلی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: رسانه‌ها نیز در این مدت عملکرد خوبی نشان دادند و با اطلاع‌رسانی درست سعی کردند که فرصت سوء استفاده از رسانه‌های معاند گرفته شود. برخی رسانه‌های معاند سعی می‌کردند از این جریان سوء استفاده کنند.

پایان/

برای عضویت در کانال اخبار استخدام تهران در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: استخدام در تهران
منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی