سایت کاریابی جویا کار

انتشار پرتعداد تصویر رهبری در زیر بارش برف/ انتقاد به عملکرد مسئولان در بازگشایی معابر/ برف‌بازی با اساتید و کارمندان دانشکده

دسته بندي: اخبار / استخدام / تهران
9 بهمن

بر اساس اطلاعات خبرنگار گروه دانشگاه ، بارش برف در تهران که از دو شب گذشته آغاز شده اگرچه چهره زیبایی را به شهر داده و باعث خوشحالی بسیاری از مردم شده اما مشکلاتی را هم در رابطه با تردد خودروها و مردم در خیابان‌ها به همراه داشته است.

علیرغم اینکه سازمان هواشناسی از روزهای قبل نسبت به سرد شدن هوا و بارش برف در تهران هشدار داده بود، ولی بارش شدید برف مسئولان و مدیران شهری را بشدت غافلگیر کرد تا جایی که برای بازگشایی برخی از معابر اصلی شهر تهران با مشکل روبرو شدند و این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از مردم شد. البته برخی دانشجویان هم که به تازگی از فضای امتحانات فارغ شده بودند یا امتحان آن‌ها به زمان دیگری موکول شده است در فضای مجازی شادی خود را از بارش رحمت الهی به شکل‌های مختلف نشان دادند.

بسیاری از فعالان دانشجویی هم بعد از این موضوع با به اشتراک گذاشتن تصاویر و پست‌های خود به انتقاد از عملکرد مسئولان شهری پرداختند و با هشتگ‌های «ناتوان، مدیریت اصلاحاتی و ناکارآمدی» نسبت به عملکرد وزارت راه، شهرداری و شورای شهر تهران واکنش نشان دادند.

* دست‌به‌دست شدن تصویر رهبر معظم انقلاب در زیر بارش برف

بعد از بارش برف سنگین در تهران، یکی از تصاویری که در فضای مجازی بارها به اشتراک گذاشته شد، تصویری از مقام معظم رهبری در زیر بارش برف بود. 

حجت‌الله عبدلملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در صفحه اینستاگرامش این تصویر را به اشتراک گذاشته و زیر آن یکی از اشعار رهبر معظم انقلاب را نوشته است.

* مدیریت آقایان از همه چیز بحران تمام عیار می‌سازد!

محمد امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در توئیتی که با هشتگ « بحران مدیریت برف» ارسال کرد، نوشت: « ‏حدود 19 ساعت است در قطاریم... مردم معترض و کلافه‌اند و راه‌ها بسته شده، شیوه مدیریت آقایان از همه چیز بحران تمام عیار می‌سازد... برف، باران، تعطیلات با زلزله و سیل تفاوتی نمی‌کند!»

* حضور نیروهای مسلح برای پوشاندن ‎ناکارآمدی مسئولان! ‎

صادق فتح‌نیا از اعضای انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل هم تصویری از نیروهای مسلح که در حال کمک به بازگشایی معابر هستند را به اشتراک گذاشته و در توئیتی با هشتگ « بحران مدیریت و ناکارآمدی مسئولان» نوشته است: « ‏تا چند وقت پیش که نیروهای امنیتی مسئولیت اصلی‌شون رو انجام میدادن رسانه‌های ضدانقلاب تند تند عکس‌هارو منتشر می‌کردند، چرا الان این عکس‌هارو منتشر نمی‌کنه و بگه حضور نیروهای امنیتی برای پوشاندن ‎ناکارآمدی مسئولین! »

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در پیام دیگری با اشاره به توئیت شهردار تهران در خصوص بارش برف اخیر تاکید نموده است: « مدیریت جهادی یعنی این که حتی زمانی که مسئول نیستی بیای به کمک دیگران نه اینکه توییت بزنی»

* ساخت آدم برفی توسط شهردار و رفقا!

روز گذشته تصویری از از یک آدم برفی که در حال کشیدن قلیان بود، در فضای مجازی بین دانشگاهیان دست به دست شد، یکی از فعالان دانشجویی با نام کابری پارس بانو با انتشار این تصویر نوشته است: « ‏تصویری دیده نشده از آدم برفی که ‎نجفی (شهردار تهران) با رفقا بعد از یک روز کاری سخت و پرمصیبت در شهرداری تهران، ساختند.»

* مدیریت اصلاحاتی و حلقه کردن دود قلیان!

صبح دیروز شهردار تهران در توئیتی از شهروندان ‎تهران به خصوص ‎جوانان و دانش‌آموزان دعوت کرد که برف را از روی شاخه‌های ‎درختان بتکانند! همین موضوع هم باعث شد تا بسیاری از دانشجویان در پیام‌های خود در فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان دهند.

گلسا علوی از فعالان دانشجویی در توئیتی در این خصوص نوشت: « ‏شواهد و قرائن نشون میده ‎مدیریت اصلاحاتی نهایتا بتونه چندتا پک قلیون رو حلقه‌ای دود کنه»

وی همچنین در پیام دیگری تصریح نموده است: « جالبه که بزرگوار برای انجام مدیریت شهری و حل بحران به علت بارش برف از دانش آموزانی که تعطیل شدن کمک خواستن»

* در این شب‌های برفی کارتن‌خواب‌ها را فراموش نکنید

مهدی حسینی از فعالان دانشجویی هم در پیامی در انتقاد به عملکرد شهرداری و شورای شهر تهران در خصوص بارش برف اخیر نوشته است: « ‏بارش برف اخیر کنندگان شورای شهر تهران هنوز فکر حساب کتاب پول‌هایی هستند که در زمان انتخابات برای حضور در لیست شورا پرداخت کردند!»

وی همچنین در توئیت دیگری نوشته است: « در این شب‌های سرد و برفی هرگونه که می‌توانید به کارتن‌خواب‌ها و افرادی که سرپناهی ندارند، کمک کنید و آنها را فراموش نکنید.»

* دوست دارم قیافه اونایی رو ببینم که به لیست امید شورای شهر رای دادن

مصطفی ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد تهران هم در توئیتی نوشته است: « ‏خیلی دوست دارم قیافه اونایی رو ببینم که به لیست امید شورای شهر رای دادن تا کننده‌های همونا ‎نجفی رو از تو «لپ‌لپ» در بیارن بزار شهردار تهران به جای ‎قالیباف که تو یه بارش برف معمولی هم برق تهران چند روز قطع بشه، هم مردم تو خیابونا بمونن، هم شن ریزی و برف روبی انجام نشه و....»

* هرگونه انتقاد از روند کمک رسانی مسئولین در بارش برف پیگرد قانونی دارد

یکی از فعالان دانشجویی که با نام کاربری برگ پائیز در توئیتر فعال است، در توئیتی نوشته است: « ‏هرگونه انتقاد از روند کمک رسانی مسئولین در بارش برف اخیر خصوصا شهرداری تهران ‎تشویش اذهان عمومی  است و پیگرد قانونی دارد.»

وی در پیام دیگری هم نوشته است: « به فعالین اصلاح طلب نگاه کنید چگونه آرامند و آرامش و زیبایی‌های برف را به جامعه منتقل می‌کنند، اینگونه باشید.»

* مدیریت اصلاحاتی در کنترل بحران‌های اخیر ناکارآمد و البته طلبکار بوده

سید راضیه حسینی از فعالان دانشجویی هم در توئیتی تصریح نموده است: « ‏بوجود آمدن بحران در نتیجه شدید شدنِ ‎برف و سرما غیرقابل اجتنابه اما شیوه‌ مدیریت سیستم اجرایی، میزان آسیب‌ها رو تعیین می‌کنه؛ مدیریت اصلاحاتی تو کنترل بحران‌های چندسال اخیر ناکارآمد و البته طلبکار بوده.»

* اقرار نجفی به عدم وجود ‎سرمایه انسانی مکفی در بدنه شهرداری

هاتف الرحمن صالحی مسئول بسیج دانشجویی اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس هم در توئیتی نوشته است: « ‏فرجامین توئیت ‎شهردار تهران؛ محمدعلی خان ‎نجفی، گویای یک نکته حائز اهمیت است: اقرار به عدم وجود ‎سرمایه انسانی مکفی در بدنه شهرداری و سرانجام نیاز به اجماع سراسری جهت حل ‎بحران برفی! پ.ن: یقیناً هم اکنون جناب نجفی، به ‎حزم جناب ‎قالیباف در استخدام ‎نیروهای مازاد پی برده اند!»

وی در پیامی دیگری تصویر نوشته‌ای از شهردار سابق تهران به اشتراک گذاشته و تاکید کرده‌است: « ‏بارش ‎برف در پایتخت، پیام‌های فراونی با خود به همراه دارد. یکی از اصلی ترین این پیام‌ها، اقرار صریح ‎شهردار پایتخت به عدم استطاعت در ‎مدیریت بحران در جریان اولین برف زمستانی است! این روزها، تنها عبارتی که ورد زبان پایتخت نشینان خواهد بود، این است: قالیباف! کجایی؟! دقیقاً کجایی»

*  آقای نجفی شما دقیقا کجایی؟

یکی از فعالان دانشجویی هم که با نام کاربری پریچهر توئیت می‌کند، در پیامی نوشته است: « ‏همین الان می‌بینم «درخت‌های قطور نازی‌آباد» زیربار برف، شاخه‌هاشون خمیدند و اگه رسیدگی نشن واقعا می‌شکنند. عمر بعضیاشون از عمر پدربزرگای این محل بیشتره به یکی ضربه زدم فایده نداشت. خب آقای نجفی شما دقیقا کجایی؟ آن خاتمی که ویار فتح شهرداری رو کرده بود کو الان؟ غم‌انگیزه...»

* تراژدی «سبک کردن بار شاخه‌های درختان از برف»، هنر تَکراری‌ها

محمدمهدی روح اللهی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در توئیتی نوشته است: « ‏ماله کشیِ فاجعه‌ مدیریتی و ناتوانی در کنترل بحران‌های قابل پیش‌بینی، با تراژدی «سبک کردن بار شاخه‌های درختان از برف»، هنری است که فقط از تَکراری‌ها برمی‌آید!»

* ناتوانی مدیریت شهری

حامد پهلوانی دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران هم در توئیتی نوشت: « ‏در ‎ناتوان بودن مدیریت شهری همین بس که نرم‌افزار گوشى و سیستم من از چند روز قبل خبر داشت ولى مسئولین خیر!»

* تقسیم‌بندی دانش آموزان برای بازگشایی معابر تهران!

مصطفی میرآخوری دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران هم در پیامی در واکنش به توئیت نجفی نوشت: « ‏‎از دانش آموزان راهنمایی هم می‌خواهیم آن برف‌ها را پارو کرده و دانش آموزان دبستانی هم با نمکدان‌های منزل خود، به آرامی و با دقت عملیات نمک پاشی در معابر را آغاز کنند!»

* مشکلات برف و راه‌‌ها را گرمای خورشید حل می‌کنه!

حمزه دستیار از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل هم در توئیتی تصریح کرد: « ‏آلودگی هوا رو برف رفع می‌کنه، مشکلات برف و راه‌‌ها رو هم گرمای خورشید، بقیه‌اش هم تقصیر قالیبافه! یکی زغالشو عوض کنه خاکستر شده!»

* مردم در برف گرفتارند ولی معاون رئیس‌جمهور از حصر صحبت می‌کند

وحید شورابی از فعالان دانشجویی هم در توئیتی نوشت: « ‏درحالی که هزاران نفر از مردم ساعت‌هاست که در ‎برف گرفتار و ‎حصر شده اند، معاون اول رفته شیراز از ‎رفع حصر جریانات سیاسی صحبت می‌کنه! »

وی در پیامی دیگری هم نوشته است: « مردم ایران یادتون میاد در دوران دولت نهم و دهم، ‎وزارت راه و ‎شهرداری سطل نمک کنار خیابون می‌گذاشتن تا معابر مسدود رو باز کنن؟»

* مدیریت بحران‌زا که مسبب آن مسئولین پیر و خسته‌اند

علی فلاحتکار از فعالان دانشجویی هم تصریح نموده است: « ‏نعمت خدا که شیرین است و شایسته شکر، تلخی این نعمت ‎مدیریت بحران‌زایی است که مسبب آن مسئولین پیر و خسته اند.»

فلاحتکار در پیام دیگری هم تاکید کرد: « برف نمیاد بحران آب داریم، برف‌ میاد بحران ‎راه داریم،بحران  بی‌سرپناه‌ها هم مزید بر علت شده. بنظرم مشکل بحران از یک جای دیگست»

* واقعاً چه مردم بی‌مسئولیتی!

سیدسجاد موسوی دبیر تشکیلات اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم در پیامی در واکنش به توئیت نجفی تاکید کرد: « ‏متاسفانه علیرغم تأکید شهردار تهران هنوز در برخی  کوچه‌ها شاهد سنگینی بارشاخه‌های درختان هستیم! واقعاً چه مردم بی‌مسئولیتی!»

* نمایی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی

نازنین کمالی یک از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی هم نوشت: « نمایی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی؛ که همچنان بارش برف ادامه دارد.»

یکی دانشجویان دانشگاه تهران با نام کاربری مسعودتون ضمن استفاده از هشتگ «دانشگاه تهران»،‏ با انتشار تصاویری از ورودی 16 آذر و محوطه داخلی این دانشگاه نوشت: «اینو خودمم باورم نمیشه، دانشگاه تهران»

* سردر برفی دانشگاه شریف

سرباز شاکی نام کاربری یکی از دانشجویان دانشگاه شریف بود که با انتشار عکسی از سردر جدید این دانشگاه گفت: «گوشه ابروی سردر دانشگاه شریف برف نشسته»

*فردا میریم برف‌بازی

یکی دیگر از دانشجویان با نام کاربری MoTE‏ با ابراز شادی از بارش برف گفت: «دانشگاه فردا داره با کامیون برف میاره کنار یکی از این مجتمع‌های آپارتمانیش که بریم برف بازی کنیم، خلاصه فردا در دمای 20 درجه سانتی‌گراد در حالی که نیمی از جمعیت سن دیگو تو ساحل آفتاب گرفتن ما قراره برف بازی کنیم.»

یکی از دانشجویان فعال فضای مجازی دانشگاه تهران نیز تصویری از سردر معروف دانشگاه تهران منتشر کرد و گفت: «اینم سردر دانشگاه تهران در برف.»

*خوشحالی استاد دانشگاه از تعطیلی کلاس‌ها

میس آدرنالین‏ نام کاربری یکی از فعالان فضای مجازی بود که درباره اولین خاطره خود از برف در دانشگاه گفت: «هیچ وقت اولین باری که برف دیدمو یادم نمیره پا شدم برا کلاس 7:45 صبح برم دانشگاه دیدم زمین سفیده چه ذوقی کردم، برف ندیده هم خودتونین»

یکی از کاربران فضای مجازی نیز ضمن انتشار تصویر یک آدم برفی بزرگ گفت: «برادرم استاد دانشگاهه. میگه من و پسرم (شش سالشه)‌، وقتی برف شروع میشه هی میریم دم پنجره ببینیم فردا مدرسه و دانشگاه تعطیل میشه یا نه»

*عیب نداره توی برف بمونیم فقط بباره

فریدخت نام کاربری یکی از دانشجویانی است که به خاطر بارش برف برای رفت و آمد با مشکل مواجه شده بود، وی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «دلم نمیاد غر بزنم که دیروز پنج ساعت تو راه بودم تا از دانشگاه به خونه برسم، یک ساعت تو صف ون بودم و هیچ ماشینی نمیومد، سه ساعت تو خود ون بودم و آخرشم پیاده شدم و تو اون برف و سرما کلی پیاده اومدم تا خونه، آقا بباره عب نداره تو برفم بمونیم فقط ببارههههه»

کاربر دیگری که دانشجوی سابق دانشگاه تهران بود ضمن استفاده از هشتگ برف، عکسی از مجسه ابوریحان بیرونی در برف منتشر کرد و گفت: «اینم حیاط دانشکده قدیمی ما و آقای ابوریحان بیرونی برفی، دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران»

*برف‌بازی با اساتید و کارمندان دانشکده

یکی از کاربران مجازی با نام میرکمپلکس یادی از گذشته کرد و گفت: «دانشجو بودیم برف اومده بود، از روی ایوان دانشکده هر کس تو خیابون دانشگاه رد می‌شد رو با گوله برف می‌زدیم، کم کم دانشکده‌های اطراف به جنگ برخواستند، اساتید دانشکده و کارمندان هم به کمک رزمندگان خط مقدم اومده بودن و از حیاط پشت برف تازه می‌رسوندن برای پرت کردن.»

فاطمه قارونی دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی نیز در صفحه شخصی خود تصویری از یک گل در محوطه این دانشگاه منتشر کرد و نوشت: «همه آلودگیست این ایام، برف، دانشگاه شهید بهشتی»

*کاش اهوازم برف میومد

سرور نام کاربری یکی از دانشجویان مشغول به تحصیل در اهواز بود که گفت: «کاش اهوازم برف میومد به استاد پروژه‌ام زنگ می‌زدم می‌گفتم استاد برف اومده، خیابونا بسته شده؛ نمیتونم بیام دانشگاه، تنبلم خودتونین»

همچنین یکی دیگر از کاربران در فضای مجازی با نام کاربری درمانده ضمن استفاده از هشتگ «برف»، عکسی از دانشگاه خود در توئیتر منتشر کرد و نوشت: «امروز یکی از بچه‌ها رو می‌خواستیم بندازیم تو حوض دانشگاه اما مقاومت کرد متاسفانه

شما امروز رو چطور گذروندین؟ برف درمانه»

*آخه مگه دانشگاه قحطی بود اومدی آبادان

کروموزوم شماره 3 نام کاربری یکی دانشجویان مشغول به تحصیل در تبریز بود که گفت «حالا اگه همین‌قدر که برف طهران باریده، تبریز می‌بارید هیچ جا تعطیل نمی‌شد باید با هزار تا بدبختی می‌رفتیم دانشگاه»

رامین خلیلی دانشجویی مشغول به تحصیل در آبادان نیز در صفحه شخصی خود نوشت: «همه‌جا داره برف میاد یا حداقل دیگه بارون میاد اونوقت اینجا تو آبادان هوا آفتابیه، آخه مگه دانشگاه قحطی بود پاشدی اومدی آبادان»

یکی از دانشجویان فعال در فضای مجازی دانشگاه تهران با نام کاربری لاکپشت، هم با استفاده از هشتگ «برف»، تصویری از یکی از خیابان‌های دانشگاه تهران منتشر کرد و نوشت: «تا ب حال دانشگاه تهران رو با این شکل و شمایل ندیده بودم!»

*فردا میخام برم دانشگاه فقط واسه برف‌بازی

یکی از دانشجویان به نام زینب شعبانی نیز در صفحه شخصی خود نوشت: «چکمه‌هام رو جا گذاشتم خونه، مامانم صبح زنگ زد که می‌خوای بری دانشگاه حتما آژانس بگیر. ولی با خودم فکر کردم که نمی‌تونم به خاطر ترس از خیس شدن پاهام، خودم رو از لذت راه رفتن رو برف‌ محروم کنم و پیاده اومدم و الآن فکر کنم خودم رو از لذت حس کردن انگشت‌های پام محروم کردم»

یک دانشجو با نام کاربری شیدان نیز گفت: «شاید باورتون نشه ولی من فردا میخام برم دانشگاه فقط واسه برف بازی.بهترین مکانه»

*مرسی که هستی برف

همچنین یک دانشجوی دیگر با ابراز خوشحالی از کنسل شدن امتحانات خود نوشت: «فقط کنسل شدن امتحان دانشگاه می‌تونست از زهرمار شدن این روز برفی جلوگیری کنه... مرسی که هستی برف»

پایان/

برای عضویت در کانال اخبار استخدام تهران در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: استخدام در تهران
منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی