سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

وظیفه اموزش و پرورش در اشنا کردن نسل جدید با تاریخ انقلاب

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
23 بهمن
وظیفه اموزش و پرورش در اشنا کردن نسل جدید با تاریخ انقلاب

 عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در همایش بزرگ تشکیلاتی یاوران انقلاب که در سالن انور شهرری برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان و فرهنگیان یاوران حقیقی انقلاب بودند که از خرداد سال ۴۲ امام(ره) را همراهی کردند و نقش مهمی در مبارزه برعلیه رژیم استبداد داشتند.

وی با بیان اینکه سه عنصر اساسی برای پیروزی انقلاب تلاش کردند، گفت: حضرت امام خمینی از سال ۴۲ مبارزات خود را آغاز کردند و پس از تبعید در ۱۳آبان سال ۴۳ مجبور شدند دور از وطن به مبارزه و هدایت مردم بپردازند.

فولادوند تصریح کرد: پس از امام(ره)، مردم مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب داشتند و در میان مردم فرهنگیان و دانش آموزان علاوه بر روشنگری و تبیین موضوع، در میدان مبارزه حاضر بودند و اکثر مبارزین و زندانیان آن زمان از قشر فرهنگی بودند که همواره در خط مقدم بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ادامه داد: سه عنصر اساسی «امام(ره)»، «مردم» و حلقه اتصال بین این دو عنصر مهم و سرنوشت ساز «ایدئولوژی» عواملی بودند که انقلاب اسلامی را پس از ۱۵ سال تلاش به پیروزی رساندند.

وی با اشاره به رویارویی دانش آموزان با نیروهای طاغوت در زمان انقلاب بیان کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب می بینیم دانش آموزان تا زمان پیروزی نهایی در خط مقدم مبارزه حضور داشتند و در دوران بعد از انقلاب نیز پای آرمان‌های امام راحل ایستادند و در حفظ انقلاب تلاش کردند.

فولادوند با بیان اینکه دانش آموزان در دوران دفاع مقدس نیز در خط مقدم جبهه بودند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب هر زمان که انقلاب به یاری مردم نیاز داشت، قشر فرهنگی جامعه حضور فعال داشتند. چه در سالهای ۶۰ تا ۶۲ در درگیری با منافقین و چه در دفاع مقدس دانش آموزان بودند که بعد از رهبری مهمترین نقش را در میدان مبارزه بر عهده داشتند که ۳۵هزار شهید دانش آموز دلیل بر این ادعا است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران اظهار کرد: پس از جنگ نیز دانش آموزان پشت سر ولایت فقیه ایستاده اند و از ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع می کنند ما نیز باید تلاش کنیم تاریخ انقلاب اسلامی را به نسل جدید تبیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ انقلاب اسلامی یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که وزارت آموزش و پرورش باید دنبال کند، گفت: آشنایی نسل جدید با حوادث ۴۰سال گذشته وظیفه آموزش و پرورش است و فرهنگیان باید مسائل تاریخی انقلاب را برای دانش آموزان امروز تبیین و تحلیل کنند.

فولادوند ضمن مقایسه وضعیت کشور بین زمان حال و قبل از انقلاب تصریح کرد: خدماتی که جمهوری اسلامی در طول ۴۰سال ارائه داده واقعا خدمات معجزه‌آسا بوده است. مقایسه تعداد افراد باسواد، پزشکان، مهندسان، مدارس، تخت های بیمارستان، دانشگاهها و … نشان می دهد که بعد از انقلاب تغییرات اساسی در بهبود زندگی مردم رخ داده است.

وی با اشاره به خدمات بی شائبه جمهوری اسلامی در راستای استقلال و آزادی بیان کرد: حق انتخاب؛ یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است به طور میانگین در هر سال یک انتخابات در کشور برگزار می شود و مردم مسئولین خود را اننتخاب می‌کنند.

 

 

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: فرهنگیان, اموزش و پرورش, تاریخ انقلاب
منبع خبرتهران نیوز
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی