بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل در زمینه اعطای تسهیلات ازدواج خواستار شد در صورت وجود منابع قرض الحسنه، نسبت به اعطای سقف فردی افزایش یافته قرض‌الحسنه ازدواج ( تا ۵۰ میلیون ریال ) به متقاضی اقدام نمایند.

بانک مرکزی در این بخشنامه آورده است: پیرو نامه شماره ۶۳۱۱۱/۹۱ مورخ ۱۱ خردادماه سال جاری موضوع ابلاغ افزایش سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ( ۲۰ میلیون ریال برای مزدوجین با شرایط خاص ) و نظر به بررسی نحوه عملکرد شبکه بانکی کشور در ارتباط با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و نحوه اقدام در مورد تکالیف قانونی تسهیلات قرض الحسنه در سال ۱۳۹۱، شورای پول و اعتبار در یکهزار و یکصد و چهل و پنجمین جلسه مورخ ۱۷ مردادماه جاری خود مقرر نمود، بانکهای عامل در صورت وجود منابع قرض الحسنه نسبت به اعطای سقف فردی افزایش یافته قرض الحسنه ازدواج ( تا ۵۰ میلیون ریال ) به متقاضی اقدام نمایند.

این گزارش می افزاید:‌ اولویت اعطای تسهیلات قرض الحسنه، با قرض الحسنه ازدواج و زندانیان نیازمند در محکومیت‌های‌ مالی می باشد.

همچنین مقرر گردید بانکهایی که بیش از منابع قرض‌الحسنه در دسترس خود، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت نموده‌اند، سریعاً نسبت به اصلاح و تعدیل آن تا ۱۰۰ درصد اقدام نمایند.