سایت کاریابی جویا کار

گزارش كارآموزي كامپيوتر سايت كامپيوتر آموزش عالي سجاد

دسته بندي: مقالات / کارآموزی
24 تیر

 

مقدمه

محل كارورزي اينجانب، رضا نورياني، سايت كامپيوتر آموزش عالي سجاد و زير نظر سركار خانم مهندس اسلامي بود. مهمترين وظيفه اينجانب در طول دوران كارورزي انجام سه پروژه نرم افزاري به همراه دو نفر ديگر از كارآموزان اين محل بود. اين پروژه ها به ترتيب انجام، مكانيزه كردن سيستم كارآموزي دانشگاه، تهيه نرم افزاري براي رسم نمودار از فايل هاي log سرور اكانتينگ اينترنت دانشگاه و مكانيزه كردن سيستم حق التدريس اساتيد بود. همچنين در طول دوره كارورزي با نكات و موارد مختلف در ايجاد و نگهداري شبكه و سيستم عامل آن آشنا شدم. كه از اين نكات مي توان به موارد زير اشاره كرد:

· آشنايي با انواع كابل هاي شبكه و موارد استفاده آنها

· آشنايي با هاب ها و سوئيچ ها

· آشنايي با نحوه سوكت بندي كابل هاي شبكه به طور عملي

· آشنايي با شبكه ستاره اي و نحوه كابل كشي آب

· آشنايي با ويندوز سرور 2003 و Active Directory

· آشنايي با نحوه تقسيم بندي IP ها در شبكه و نحوه ست كردن آنها

نرم افزارهايي كه در طول دوران كارورزي نوشته شدند همگي با استفاده از Delpjhi7 و بانك اطلاعاتي SQL Sever 2000 بودند و نرم افزار كارآموزي هم اكنون در دفتر ارتباط با صنعت، نرم افزار logfile بر روي سرور Accounting و نرم افزار حق التدريس در امور مالي دانشگاه مورد استفاده قرار مي گيرند.

نرم افزار كار آموزي

از اين نرم افزار براي نگهداري سوابق دانشجوياني كه درس كارآموزي يا كاروزي را انتخاب كرده بودند همچنين براي كوتاه كردن مراحل انتخاب درس و كمتر كردن تعداد مراجعات دانشجويان به دفتر ارتباط با صنعت و دبيرخانه دانشگاه استفاده مي شود. تا قبل از استفاده از اين نرم افزار كاركنان دفتر ارتباط با صنعت و همچنين دبيرخانه دانشگاه مجبور بودند تا براي هر دانشجو به طور جداگانه نامه اي را تايپ كنند. اما با اين نرم افزار با ورود اطلاعات از روي فرم انتخاب درس كارورزي يا كارآموزي و فقط با يك كليك، دو نامه ي مربوط به دفتر ارتباط با صنعت و دبيرخانه دانشگاه پرينت مي شود و بدين ترتيب تعداد مراجعات دانشجو به دفتر ارتباط با صنعت و دبيرخانه دانشگاه كمتر مي شود. همچنين با توجه به نگهداري سوابق كليه دانشجويان در آن، در صورتي كه دانشجو نياز به اطلاعاتي از قبيل شماره نامه و يا ... داشته باشد، مي توان با يك جستجوي ساده سوابق آن دانشجو را استخراج كرد و ديگر نياز به جستجو در ميان پرونده سوابق نمي باشد.

همچنين قابليت تصحيح براي دانشجوياني كه محل كارآموزي خود را تغيير مي دهند نيز به سادگي وجود دارد.

علاوه بر اين موارد، ليستي كه قبلاً براي هر استاد بايد به طور جداگانه براي اطلاع اساتيد از دانشجوياني كه درس كارورزي يا كارآموزي را تحت نظر ايشان برداشته اند، تهيه و به طور دستي تايپ مي شد، هم اكنون فقط با انتخاب نام استاد، سال تحصيلي، نيمسال و كليك دكمه ي پرينت، قابل چاپ مي باشد.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
تگ هاي مطلب: گزارش كارآموزي كامپيوتر سايت كامپيوتر آموزش عالي سجاد, کار اموزی, دانلود کاراموزی, دانلود کارورزی
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:6
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی