سایت کاریابی جویا کار

کاراموزی کارخانجات ايران مرينوس قم

دسته بندي: مقالات / کارآموزی
25 تیر

 

مشخصات كارخانه

كارخانجات ايران مرينوس (سهامي عام) واقع در قم ـ بلوار امين ـ ميدان شاهد، در سال 1346 تأسيس و 60% آن در سال 1348 با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و با هدف توليد پارچه فاستوني و در سال 1349 بطور كامل به بهره‌برداري رسيد. اين كارخانه در ابتداي كار سهامي خاص بوده كه سپس به بخش دولتي واگذار گرديده است (سهامي عام).

مساحت كارخانه m2 120000 و زيربنا در حدود m2 20000 مي‌باشد. محصول اصلي اين كارخانه پارچه فاستوني مي‌باشد. از ديگر توليدات اين كارخانه پتو بافي مي‌باشد. اين كارخانه داراي استاندارد ايران، ISIO 9001 و طرح طبقه بندي مشاغل مي‌باشد.(طرحي كه براساس آن شرح وضيفه تمام كاركنان مشخص شده است يعني كارگر قسمت رنگرزي نمي‌تواند وارد قسمت بافندگي شود ولي مثلاً در خط بافندگي و ريسندگي، شرح وظيفه كارگر نساجي مطرح است كه در اين صورت كارگر قسمت بافندگي مي‌تواند به قسمت ريسندگي و يا مقدمات برود و برعكس).

مواد اوليه اين كارخانه بيشتر پشم، پلي‌استر، و يا ويسكوز مي‌باشد. كه تاپس پشم را از استراليا و رنگ را از آلمان و سوئيس و پلي‌استر و مواد شيميايي (اسيد و …) را معمولاً از كشورهاي آلمان،‌فرانسه، سوئيس و تركيه تهيه مي‌كنند. البته مقداري از پلي‌استر را نيز از پلي‌اكريل اصفهان تهيه مي‌كنند. در كل، 85% مواد اوليه از كشورهاي خارجي و 15% آن از داخل تهيه مي‌گردد.

ظرفيت اسمي توليد پارچه در زمان راه‌اندازي كارخانه 700000 بوده كه با توسعه و مدرنيزه كردن ماشين‌آلات و بهينه‌سازي روند توليد به 2700000رسيد. مشكلات اين كارخانه در سال 84 به اوج خود رسيد و نهايتاً در دي ماه 84 يك شيفت كاري حذف گرديد و توليد اسمي كارخانه هم‌اكنون در حدود2500000-2000000 رسيده است.

اكثر محصولات اين كارخانه در داخل توسط نمايندگي‌هاي ايران مرينوس در اكثر شهرها براساس سفارش گرفته شده به فروش مي‌رسد. اين كارخانه داراي 358 نفر مي‌باشد كه 12 نفر مهندس نساج و 10 ليسانس (متفرقه) دارد.

كارخانجات ايران مرينوس داراي طرح توسعه در شهرك صنعتي شكوهيه مي‌باشد. اكثر ماشين‌هاي بافندگي در آن‌جا با 2 عرض بافت مي‌باشند و بيشترين توليد آن‌ها پارچه كتان و جين مي‌باشد. در اين كارخانه نخ بصورت آماده خريداري مي‌شود.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
تگ هاي مطلب: کاراموزی کارخانجات ايران مرينوس قم, کار اموزی, دانلود کاراموزی, دانلود کارورزی
خريد فايل
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی